1

"تلاش طلا برای جذب خریداران با تقویت دلار و کاهش شرط‌بندی‌ها"

ارسال توسط : رضا محمدی 19 ساعت 41 دقیقه پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) برای ششمین روز متوالی در بازه معاملاتی توکیو روز چهارشنبه تحت فشار فروش باقی ماند و در حال حاضر کمی بالاتر ازکف سه هفته‌ای خود، یعنی محدوده 2605-2604 دلار، که روز گذشته لمس کرده بود، قرار دارد. شاخص دلار آمریکا همچنان در نزدیکی قله هفت هفته‌ای خود ایستاده است، و معامله‌گران همچنان از انتظارات خود برای کاهش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو کاسته‌اند.. علاوه بر این، گزارش‌هایی درباره آتش‌بس احتمالی میان حزب‌الله لبنان و اسرائیل نیز به کاهش قیمت طلا کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: آموزش 9 استراتژی معاملاتی طلا

این ریزش بیشتر طلا را می‌توان به فروش‌های فنی نسبت داد که پس از شکست سطح حمایتی 2630 دلار در روز گذشته اتفاق افتاد. این سطح، مرز پایینی یک محدوده معاملاتی کوتاه‌مدت بود. با این حال، معامله‌گران احتمالا از پیش بینی نزولی شدید خودداری خواهند کرد و منتظر انتشار گزارش جلسه فدرال رزرو (FOMC) می‌مانند. علاوه بر این، انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) در آمریکا در روزهای پنجشنبه و جمعه می‌تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد.

طلا در نزدیکی کف چند هفته‌ای خود قرار دارد، در حالی که شاخص دلار آمریکا با انتظارات کمتر برای کاهش تهاجمی نرخ بهره توسط فدرال رزرو همچنان حمایت می‌شود. سرمایه‌گذاران اکنون با احتمال بیش از 85 درصد پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در نشست ماه نوامبر نرخ بهره را کاهش دهد و تا پایان سال نیز یک کاهش 50 واحدی در هزینه‌های استقراض داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت برای معامله طلا

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، روز سه‌شنبه گفت که کاهش نرخ بهره در زمان مناسب اتفاق خواهد افتاد و کاهش 50 واحدی نرخ بهره در ماه سپتامبر باید به عنوان الگوی آینده در نظر گرفته شود. آدریانا کوگلر، رئیس فدرال رزرو، نیز گفت که تصمیم‌های سیاستی همچنان به داده‌ها وابسته است و اگر کاهش تورم ادامه یابد، از کاهش بیشتر نرخ بهره حمایت خواهد کرد.

علاوه بر این، سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون، اشاره کرد که سیاست پولی کنونی به کاهش تورم کمک کرده، اما اقتصاد و بازار کار آمریکا همچنان قوی به نظر می‌رسند و تورم همچنان بالاست. فیلیپ جفرسون، نایب رئیس فدرال رزرو، نیز اظهار داشت که فعالیت‌های اقتصادی همچنان با سرعت ثابتی رشد می‌کنند، در حالی که نرخ تورم به میزان قابل توجهی کاهش یافته و بازار کار کمی آرام‌تر شده است.

بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا بالای 4 درصد باقی مانده که این موضوع همچنان فشار فروش زیادی بر قیمت طلا وارد کرده است. در همین حال، حزب‌الله لبنان که از سوی ایران حمایت می‌شود، اعلام کرده که ممکن است آماده آتش‌بس باشد، اما خواستار پایان جنگ غزه به عنوان شرط توقف درگیری‌ها در مرز لبنان و اسرائیل نشده است.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر انتشار گزارش جلسه سپتامبر FOMC و داده‌های تورم مصرف‌کننده و تولیدکننده آمریکا هستند تا سرنخ‌هایی درباره مسیر آینده نرخ بهره به دست آورند.

در Forex Factory میزان اهمیت این داده های اقتصادی مشخص شده است.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا (XAU/USD)

قیمت طلا (XAU/USD) دیروز با ریزش شدید به زیر سطح 2635.06 دلار رسید و الگوی نزولی "دو قله" را فعال کرد، که این باعث شد تحت فشار فروش در بازه معاملاتی بعدی قرار گیرد. اکنون احتمال دارد که قیمت سطح  حمایت 2603.87 دلار را بشکند و به سمت هدف بعدی در محدوده 2578.65 دلار ریزش داشه باشد.

بنابراین، انتظار می‌رود که امروز شاهد ریزش بیشتری باشیم. با این حال، اگر قیمت از سطح 2635.06 دلار عبور کند، روند نزولی متوقف شده و ممکن است قیمت دوباره به مسیر صعودی بازگردد.

محدوده معاملاتی مورد انتظار برای امروز بین سطح حمایت 2590.00 دلار و سطح مقاومت 2635.00 دلار است.

پیش‌بینی روند: نزولی.

برای پیاده سازی درست تحلیل تکنیکال حتما باید بروکر خوبی را انتخاب کنید. اگر از بروکر خود مطمئن نیستید و می خواهید بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید به صفحه انتخاب بروکر سر بزنید.

19080 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link