1

کاهش فشار خرید در طلا و انتظار خریداران برای کاهش معنی‌دار نرخ بهره

ارسال توسط : احسان سماواتیان 1 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) همچنان تلاش می‌کند تا به روند صعودی خود ادامه دهد، این فلز گرانبها در محدوده معاملاتی آشنایی که در هفته گذشته شاهد بودیم، باقی مانده است. گزارش مثبت اشتغال آمریکا در روز جمعه نشان داد که بازار کار همچنان قوی است و باعث شد سرمایه‌گذاران پیش‌بینی خود برای کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه نوامبر را کاهش دهند. این موضوع شاخص دلار آمریکا را در نزدیکی قله هفت هفته گذشته نگه داشته و به عنوان مانعی برای رشد قیمت طلا عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: آموزش 9 استراتژی معاملاتی طلا

با این حال، تنش‌های ژئوپلیتیکی ناشی از درگیری‌های خاورمیانه به کاهش فشار نزولی بر قیمت طلا کمک کرده است. علاوه بر این، معامله‌گران ممکن است ترجیح دهند قبل از انتشار صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در روز چهارشنبه، در حالت انتظار بمانند. همچنین، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) آمریکا که به ترتیب در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر می‌شوند، بر شاخص دلار آمریکا تأثیر خواهند گذاشت و تأثیرات مهمی بر قیمت طلا خواهند داشت.

در Forex Factory میزان اهمیت این داده‌های اقتصادی مشخص شده است.

وضعیت روانه بازار طلا

با توجه به کاهش پیش‌بینی‌ها برای کاهش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو، روند صعودی قیمت طلا همچنان محدود باقی مانده است.
گزارش مثبت اشتغال آمریکا در ماه سپتامبر باعث شد تا معامله‌گران احتمال کاهش شدید سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو را کاهش دهند، که این موضوع قیمت طلا را تحت فشار فروش قرار داده است.
بر اساس ابزار FedWatch CME، فعالان بازار در حال حاضر با احتمال 85 درصد انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست بعدی سیاست پولی خود در ماه نوامبر، نرخ بهره را 25 واحد کاهش دهد.
بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا برای اولین بار در دو ماه گذشته از مرز 4 درصد عبور کرد و شاخص دلار آمریکا همچنان در نزدیکی قله هفت هفته گذشته قرار دارد.
نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، اعلام کرد که توازن کلی ریسک‌ها اکنون از تورم بالاتر به سمت احتمال بیکاری بیشتر تغییر کرده است.
به طور جداگانه، آلبرتو مسلم، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، از کاهش بیشتر نرخ بهره حمایت کرد و اعلام کرد که عملکرد اقتصادی مسیر سیاست پولی را تعیین خواهد کرد.
درگیری‌های نظامی در خاورمیانه همچنان ادامه دارد؛ حزب‌الله به شهر حیفا و یک پایگاه نظامی در نزدیکی تل‌آویو راکت شلیک کرد و اسرائیل هم چندین ساختمان در جنوب بیروت را بمباران کرد.
سرمایه‌گذاران نگران هستند که این تنش‌ها به یک درگیری گسترده‌تر تبدیل شود، که این موضوع می‌تواند به عنوان عاملی برای حمایت از قیمت طلا به عنوان یک پناهگاه امن عمل کند و از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری کند.
کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) اعلام کرد که فشار نزولی بر اقتصاد این کشور همچنان در حال افزایش است.
معامله‌گران اکنون منتظر انتشار صورتجلسات FOMC در روز چهارشنبه هستند، و همچنین داده‌های مربوط به تورم آمریکا که در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر می‌شود.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا (XAU/USD)

قیمت طلا دوباره ریزش کرده و به سطح 2635.06 دلار نزدیک می‌شود. اگر این سطح شکسته شود، نشانه‌های الگوی "دو قله" فعال شده و اصلاح نزولی برای روند صعودی که از سطح 2471.82 دلار شروع شده، تایید می‌شود. اولین هدف این حرکت نزولی 2603.87 دلار خواهد بود.

ما همچنان انتظار داریم روند نزولی ادامه پیدا کند، مگر اینکه قیمت بتواند سطح 2662.00 دلار را بشکند. در این صورت، فشار فروش متوقف شده و قیمت دوباره به سمت صعود حرکت خواهد کرد.

محدوده مورد انتظار امروز بین سطح حمایت 2620.00 دلار و سطح مقاومت 2655.00 دلار است.

پیش‌بینی: نزولی.

برای پیاده سازی درست تحلیل تکنیکال حتما باید بروکر خوبی را انتخاب کنید. اگر از بروکر خود مطمئن نیستید و می خواهید بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید به صفحه انتخاب بروکر سر بزنید.

19067 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link