1

صعودی شدن روند پوند/دلار در بالای 1.31 در گروی فشار خرید بیشتر است

ارسال توسط : احسان سماواتیان 14 روز پیش منتشر شده است

جفت ارز GBP/USD در بازه معاملاتی توکیو در روز سه‌شنبه، توانست برخی خریداران را به خود جذب کند و به نظر می‌رسد که روند نزولی پنج روزه خود را که به کف چهار هفته گذشته یعنی در محدوده 1.3560 رسیده بود، متوقف کرده است. با این حال، جفت ارز GBP/USD  تلاش می‌کند تا در بالای سطح 1.3100 تثبیت شوند که این موضوع خریداران را محتاط کرده است.

شاخص دلار آمریکا همچنان زیر قله هفت‌ هفته‌ای خود که روز جمعه به ثبت رسید، باقی مانده و این وضعیت به حمایت از جفت ارز GBP/USD کمک می‌کند. با این وجود، کاهش پیش‌بینی‌ها بر سر کاهش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، به دلیل نشانه‌های انعطاف‌پذیری در بازار کار آمریکا، می‌تواند مانع از پیش‌بینی تهاجمی علیه دلار شود. همچنین، فضای ریسک‌پذیری کمتر در بازارها می‌تواند به عنوان عاملی برای کاهش شاخص دلار آمریکا عمل کند و جفت ارز GBP/USD را به سمت افزایش ببرد.

سرمایه‌گذاران همچنان نگران هستند که تنش‌های خاورمیانه به یک درگیری گسترده‌تر منجر شود. علاوه بر این، اظهارات نه چندان خوش‌بینانه کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، خوش‌بینی اخیر را کاهش داده و تمایل سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پرریسک را کم کرده است. این شرایط از لحن ریسک پذیر بازارهای سهام مشهود است که ممکن است جریان سرمایه‌گذاری به سمت شاخص دلار آمریکا را افزایش دهد و جفت ارز پوند/دلار را تحت تاثیر قرار دهد.

در این میان، اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلستان، هفته گذشته اعلام کرد که در صورت مشاهده نشانه‌های بهبود بیشتر در تورم، بانک مرکزی ممکن است در کاهش نرخ‌های بهره تهاجمی‌تر عمل کند. این موضوع می‌تواند بیشتر مانع از رشد پوند انگلیس شود و نشان دهنده روند نزولی برای جفت ارز GBP/USD می باشد. 

در ادامه، هیچ داده اقتصادی مهمی از بریتانیا یا آمریکا برای روز سه‌شنبه منتشر نخواهد شد که جفت ارز پوند/دلار را در تحت تاثیر قرار دهد. تمرکز اصلی بر انتشار صورتجلسه کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در روز چهارشنبه خواهد بود. همچنین، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) و شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) آمریکا نیز در هفته جاری منتشر خواهند شد که می‌توانند نقش مهمی در تقاضای دلار و ایجاد انگیزه جدید برای این جفت ارز داشته باشند.

در Forex Factory میزان اهمیت این داده‌های اقتصادی مشخص شده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز GBP/USD

قیمت جفت ارز GBP/USD به نوسانات خود در نزدیکی خط حمایت کانال صعودی ادامه می‌دهد و همچنان بالاتر از این سطح تثبیت شده است. با توجه به سیگنال‌های مثبت اندیکاتور RSI دریافت می‌کنیم، انتظار می‌رود که روند صعودی اصلی ادامه پیدا کند. اهداف مورد انتظار ما در ابتدا محدوده 1.3240 دلار است و سپس تا 1.3345 دلار گسترش می‌یابد.

حفظ قیمت بالای سطح 1.3070 دلار برای ادامه این روند صعودی بسیار مهم است. اگر این سطح شکسته شود، ممکن است قیمت وارد مسیر نزولی شود و اصلاحات کوتاه‌مدت و روزانه آغاز گردد.

محدوده قیمتی مورد انتظار برای امروز بین سطح حمایت 1.3030 دلار و سطح مقاومت 1.3180 دلار است.

پیش‌بینی روند: صعودی.

اگر هنوز وارد بازار فارکس نشده اید یا می خواهید بروکر خود را عوض کنید به صفحه ثبت نام فارکس سر بزنید.

19065 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link