1

روند صعودی طلا پس از اعلام شاخص های درخشان بازار کار آمریکا محدود شده است

ارسال توسط : احسان سماواتیان 15 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) همچنان تلاش می‌کند تا روند صعودی خود را ادامه دهد و در محدوده قیمتی آشنایی که در هفته گذشته ایجاد شده، باقی مانده است. این وضعیت به دلیل عوامل مختلف اقتصادی و سیاسی به وجود آمده است. پس از انتشار گزارش مثبت شاخص اشتغال در آمریکا (NFP) در روز جمعه، سرمایه‌گذاران انتظار کاهش سیاست‌های انقتباضی فدرال رزرو را کاهش دادند. این امر باعث تقویت شاخص دلار آمریکا شده و به عنوان یک عامل منفی برای طلا که سوددهی ندارد، عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: آموزش 9 استراتژی معاملاتی طلا

همچنین، کاهش نگرانی‌ها در مورد کندی رشد اقتصادی آمریکا و خوش‌بینی نسبت به اقدامات حمایتی اقتصادی چین، مانع از افزایش قیمت طلا شده است. با این وجود، تشدید تنش‌ها در خاورمیانه می‌تواند به عنوان یک عامل حمایتی برای طلا عمل کند و از ریزش شدید قیمت جلوگیری کند، خصوصاً که روز دوشنبه اطلاعات اقتصادی مهمی از آمریکا منتشر نشده است.

در گزارش شاخص اشتغال آمریکا، مشخص شد که اقتصاد آمریکا در ماه سپتامبر 254 هزار شغل ایجاد کرده که بیشتر از انتظارات بود و نرخ بیکاری نیز از 4.2 درصد به 4.1 درصد کاهش یافت. این گزارش نشان می‌دهد که بازار کار همچنان قوی است و اقتصاد آمریکا وضعیت بهتری دارد. بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله‌گران اکنون با احتمال 95 درصد پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در نشست نوامبر، نرخ بهره را 25 واحد پایه کاهش دهد.

در تقویم اقتصادی میزان اهمیت این داده‌های اقتصادی مشخص شده است.

بازدهی اوراق قرضه 10 ساله آمریکا در نزدیکی 4 درصد باقی مانده و شاخص دلار آمریکا نیز در قله هفت هفته گذشته قرار دارد که باعث فشار فروش بر قیمت طلا شده است. همچنین، تحولات ژئوپلیتیکی مانند بمباران اسرائیل در غزه و حملات حزب‌الله به اسرائیل، خطر بروز یک جنگ بزرگ در خاورمیانه را افزایش داده است. این موضوع باعث شده که طلا به عنوان یک سرمایه امن همچنان جذابیت خود را حفظ کند.

در همین حال، گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که ذخایر طلای چین برای پنجمین ماه متوالی بدون تغییر مانده و تا پایان سپتامبر به 72.8 میلیون اونس رسیده است.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا (XAU/USD)

قیمت طلا به یک سطح مقاومت کلیدی برخورد کرد و نتوانست از آن عبور کند، به همین دلیل نشانه‌هایی از ریزش قیمت در معاملات آینده دیده می‌شود. قیمت زیر خط حمایتی یک کانال صعودی کوچک قرار گرفته و احتمال دارد به سمت اهداف پایین‌تر حرکت کند. اولین هدف با شکستن سطح 2635.06 دلار آغاز می‌شود و سپس ممکن است تا محدوده 2604.00 دلار ریزش داشته باشد.

بنابراین، انتظار داریم امروز قیمت ریزش یابد، به ویژه با تکمیل الگوی "دو قله" که نشان‌دهنده اهداف نزولی بیشتر است. اگر قیمت از سطح 2675.25 دلار بالاتر برود، روند نزولی متوقف شده و قیمت دوباره به مسیر صعودی برمی‌گردد.

محدوده قیمت امروز بین سطح حمایت 2620.00 دلار و سطح مقاومت 2660.00 دلار پیش‌بینی می‌شود.

پیش‌بینی روند: نزولی.

برای پیاده سازی درست تحلیل تکنیکال حتما باید بروکر خوبی را انتخاب کنید. اگر از بروکر خود مطمئن نیستید و می خواهید بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید به صفحه انتخاب بروکر سر بزنید.

19053 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link