1

یورو/دلار در‌ نزدیکی کف ۲ ماهه‌اش در ۱.۹۷۵ در حال رنج زدن است

ارسال توسط : احسان سماواتیان 15 روز پیش منتشر شده است

جفت ارز یورو/دلار آمریکا هفته جدید معاملاتی را با ریزش آغاز کرده و به کف خود از اواسط آگوست رسیده است. این ریزش پس از انتشار گزارش مثبت از وضعیت اشتغال در آمریکا در روز جمعه رخ داد. در حال حاضر، قیمت این جفت ارز در محدوده 1.0975 دلار است و به نظر می‌رسد همچنان به روند ریزشی خود ادامه دهد.

شاخص دلار آمریکا در نزدیکی قله هفت هفته‌ای خود قرار دارد و سرمایه‌گذاران به دلیل گزارش قوی شاخص اشتغال آمریکا، پیش‌بینی‌های خود مبنی بر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه نوامبر را کاهش داده‌اند. طبق این گزارش، اقتصاد آمریکا در ماه سپتامبر 254 هزار شغل جدید ایجاد کرد که بسیار بالاتر از انتظارات بود و نرخ بیکاری به 4.1 درصد کاهش یافت. این آمار نشان‌دهنده قوی بودن بازار کار آمریکا است و افزایش بیشتر درآمدهای ساعتی نیز نگرانی‌ها از تورم را بیشتر کرده است. همین مسئله امیدها برای کاهش سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو را کم‌رنگ کرده است.

در ‌Forex Factory میزان اهمیت این داده‌های اقتصادی مشخص شده است.

در حال حاضر، معامله گران با احتمال 95 درصد پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در جلسه آینده خود در 7 نوامبر نرخ بهره را 25 واحد کاهش خواهد داد. این انتظارات به تقویت شاخص دلار آمریکا (DXY) که ارزش دلار را در برابر سایر ارزها نشان می‌دهد، کمک کرده است. از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی اروپا (ECB) به دلیل کاهش فشارهای تورمی و کندی رشد اقتصادی، نرخ بهره خود را در ماه اکتبر کاهش دهد.

این پیش‌بینی‌ها با صحبت‌های یکی از اعضای شورای حکام بانک مرکزی اروپا، فرانسوا ویلروی دی گالائو، تأیید شد. او گفته است که بانک مرکزی اروپا در ماه اکتبر نرخ بهره را کاهش خواهد داد، چرا که رشد اقتصادی ضعیف ممکن است باعث شود تورم به زیر هدف 2 درصد برسد. این مسائل همگی فشار فروش بر روی جفت ارز یورو/دلار آمریکا را افزایش داده و احتمال کاهش بیشتر آن را در کوتاه‌مدت تقویت کرده است. در نتیجه، هرگونه تلاش برای افزایش قیمت این جفت ارز ممکن است به عنوان فرصتی برای فروش در نظر گرفته شود و روند کاهشی به سرعت ادامه یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز یورو/دلار آمریکا

روز جمعه گذشته، قیمت جفت ارز یورو/دلار آمریکا زیر سطح 1.0990 دلار بسته شد. با بررسی دقیق‌تر نمودار، می‌توان مشاهده کرد که قیمت یک الگوی "دو قله" را تشکیل داده است که نشانه‌ای از ریزش بیشتر است. اهداف نزولی این الگو ابتدا به سطح 1.0940 دلار و سپس به 1.0880 دلار می‌رسد و پس از آن احتمال دارد به سطوح 1.0780 دلار نیز برسد.

بر همین اساس، انتظار می‌رود در بازه معاملاای بعدی شاهد ریزش بیشتری در قیمت باشیم. این ریزش تحت تأثیر فشار فروش ایجاد شده توسط سطح میانگین متحرک 50 (EMA50) قرار دارد. با این حال، اگر قیمت بتواند از سطح 1.0990 دلار عبور کرده و به محدوده 1.1040 دلار برسد، این روند نزولی متوقف شده و ممکن است قیمت دوباره به سمت روند صعودی بازگردد.

محدوده معاملاتی مورد انتظار برای امروز بین سطح حمایتی 1.0890 دلار و سطح مقاومتی 1.1040 دلار است.

پیش‌بینی کلی برای روند: نزولی.

اگر هنوز وارد بازار فارکس نشده اید یا می خواهید بروکر خود را عوض کنید به صفحه ثبت نام فارکس سر بزنید.

 

19050 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link