1

قدرت گرفتن دلار، ریزش طلا ومحدود شدن روندنزولی باوجودتنش های خاورمیانه

ارسال توسط : احسان سماواتیان 2 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) پس از جهش شبانه از محدوده 2,641 دلاری، دوباره با فشار فروش مواجه شد و در بازه معاملاتی لندن روز پنج شنبه در حالت تدافعی باقی ماند.شاخص دلار آمریکا (USD) همچنان به افزایش خود از کف جولای 2023 ادامه داد و به قله سه هفته اخیر رسید، این رشد به دلیل احتمال کاهش سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو کمتر شده است. این موضوع باعث کاهش تقاضا برای طلا به‌عنوان یک دارایی بدون بازده شده است، هرچند که تنش‌های بیشتر در خاورمیانه به محدود کردن روند نزولی طلا کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: آموزش 9 استراتژی معاملاتی طلا

روز سه‌شنبه، ایران بیش از 200 موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کرد و اسرائیل نیز حمله هوایی به مرکز بیروت در لبنان را انجام داد. این اتفاقات، خطر بروز یک جنگ تمام عیار در منطقه را افزایش داده و باعث کاهش تمایل سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پرریسک شده است، که این موضوع در کاهش شاخص‌های سهام مشهود است و از قیمت طلا حمایت می‌کند. داده‌های اقتصادی آمریکا که قرار است امروز منتشر شود، ممکن است تأثیری روی قیمت طلا بگذارد، اما توجه اصلی به گزارش شاخص حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) آمریکا در روز جمعه خواهد بود.

در Forex Factory میزان اهمیت این داده های اقتصادی مشخص شده است.

در تحولات اخیر، روند صعودی شاخص دلار آمریکا تحت تأثیر گزارش‌های قوی از بازار کار آمریکا و اظهارات انقباضی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، همچنان ادامه دارد. طبق نظرسنجی JOLTS، تعداد فرصت‌های شغلی در ماه اوت به‌طور غیرمنتظره‌ای از 7.711 میلیون به 8.040 میلیون افزایش یافت. همچنین، گزارش شاخص ADP نشان داد که در ماه سپتامبر 143 هزار شغل در بخش خصوصی ایجاد شده است که بیش از پیش‌بینی‌ها بوده است. این گزارش‌ها نشان می‌دهند که بازار کار آمریکا همچنان قوی است و احتمال کاهش 50 واحدی نرخ بهره در نشست آینده فدرال رزرو را کاهش داده است.

علاوه بر این، امیدواری به اقدامات تاثیرگذار چین برای احیای اقتصاد این کشور، به‌عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، فشار بیشتری بر قیمت طلا وارد کرده است. در همین حال، تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی، از جمله حمله اسرائیل به لبنان پس از شلیک موشک‌های ایران، خطر جنگ در خاورمیانه را افزایش داده است.

با توجه به این عوامل مختلف، معامله‌گران پیش از انتشار داده‌های کلیدی اقتصادی آمریکا، از جمله گزارش شاخص حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، با احتیاط عمل می‌کنند. داده‌های روز پنجشنبه آمریکا شامل مطالبات اولیه بیکاری و شاخص PMI تولیدی موسسه ISM، به همراه سخنرانی اعضای مهم فدرال رزرو، می‌توانند فرصت‌های کوتاه‌مدتی را برای قیمت طلا ایجاد کنند.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا (XAU/USD)

قیمت طلا همچنان نوسانات خود را حفظ می‌کند و مشاهده می‌شود که اندیکاتور استوکاستیک بار دیگر مومنتوم مثبت خود را از دست داده است. بنابراین انتظار می‌رود که روند نزولی ادامه یابد. طبق نمودار، روند نزولی بر اساس ثبت بالاترین نقاط پایین‌تر در حال شکل‌گیری است و هدف بعدی محدوده 2636.80 دلار است. در صورتی که این سطح شکسته شود، مسیر حرکت به سمت محدوده 2604.00 دلار به‌عنوان هدف منفی بعدی باز می‌شود.

بنابراین، ما همچنان روند نزولی را برای بازه معاملاتی بعدی پیش بینی می‌کنیم. لازم به ذکر است که اگر قیمت به بالای سطح 2673.00 دلار برسد، کاهش پیش‌بینی‌شده متوقف خواهد شد و قیمت به مسیر صعودی بازمی‌گردد.

محدوده معاملاتی پیش‌بینی شده برای امروز بین سطح حمایت 2635.00 دلار و سطح مقاومت 2670.00 دلار است.

پیش‌بینی روند: نزولی

برای پیاده سازی درست تحلیل تکنیکال حتما باید بروکر خوبی را انتخاب کنید. اگر از بروکر خود مطمئن نیستید و می خواهید بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید به صفحه انتخاب بروکر سر بزنید.

19025 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link