1

قیمت طلا، پیش از سخنرانی پاول زیر قله خود رنج می‌زند

ارسال توسط : احسان سماواتیان 1 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در روز پنج‌شنبه با نوساناتی مواجه است و هنوز نتوانسته به یک جهت ثابت دست یابد و در محدوده‌ای پایین‌تر از قله تاریخی روز گذشته در حال حرکت است. انتظار برای کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا نتوانسته به شاخص دلار آمریکا کمک کند تا از بهبود روز گذشته بهره‌مند شود، و این امر باعث شده که طلا به عنوان یک دارایی امن مورد حمایت قرار گیرد. علاوه بر این، افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و نگرانی‌ها درباره بهبود اقتصادی چین، علیرغم بسته‌های حمایتی جدید، همچنان از طلا به عنوان یک دارایی امن حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: آموزش 9 استراتژی معاملاتی طلا

با این حال، خریداران محتاطانه عمل می‌کنند و ترجیح می‌دهند قبل از ورود به معاملات جدید در بازار طلا، منتظر نشانه‌های بیشتری در مورد مسیر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو بمانند. بنابراین، توجه اصلی به سخنرانی‌های اعضای بانفوذ کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC)، به ویژه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، معطوف است که می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت شاخص دلار آمریکا و در نتیجه بر قیمت طلا داشته باشد. همچنین، داده‌های اقتصادی مهم آمریکا، مانند شاخص تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه دوم، درخواست‌های شاخص هفتگی بیکاری و شاخص سفارشات کالاهای بادوام، نیز می‌توانند فرصت‌های کوتاه‌مدتی برای معاملات طلا ایجاد کنند.

در Forex Factory میزان اهمیت این داده‌های اقتصادی مشخص شده است.

در شرایطی که بازارها منتظر نشانه‌هایی از فدرال رزرو هستند که همچنان از قیمت طلا حمایت می‌کند، شاخص دلار آمریکا در تلاش است تا روند بهبود خود از روز چهارشنبه را ادامه دهد. چندین مقام فدرال رزرو این هفته سعی کرده‌اند انتظارات برای کاهش شدیدتر نرخ بهره را کاهش دهند، هرچند که معامله گران هنوز احتمال بیشتری برای کاهش 50 واحدی نرخ در ماه نوامبر قائل هستند. به همین دلیل، سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در اواخر روز پنج‌شنبه با دقت بررسی خواهد شد تا نشانه‌های تازه‌ای درباره مسیر کاهش نرخ بهره در آینده و تعیین مسیر کوتاه‌مدت برای طلا (XAU/USD) ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت برای معامله طلا

در همین حال، خوش‌بینی ناشی از اقدامات حمایتی جدید چین که این هفته اعلام شد، به دلیل تردیدها در مورد تأثیر واقعی آن و نگرانی‌ها درباره رکود جهانی، به تدریج کاهش می‌یابد. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران همچنان نگران تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی و احتمال درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه هستند که این امر نیز به حمایت از طلا به عنوان یک دارایی امن کمک می‌کند.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا (XAU/USD)

قیمت طلا (XAU/USD) بالاتر از سطح مقاومت شکسته شده در کانال صعودی قرار گرفته است و مشاهده می‌شود که اندیکاتور استوکاستیک به تدریج از مومنتوم منفی خود کاسته و به دنبال دریافت انگیزه‌ای مثبت است تا قیمت را دوباره به سمت صعود سوق دهد و روند صعودی اصلی را ادامه دهد. هدف اصلی بعدی این روند صعودی، رسیدن به سطح 2700.00 دلار است.

بنابراین، ما همچنان به پیشنهاد روند صعودی برای بازه معاملاتی بعدی ادامه می‌دهیم. البته باید توجه داشت که اگر قیمت به زیر سطح 2650.00 دلار برسد، این روند صعودی ممکن است متوقف شود و قیمت به سمت اصلاحات نزولی در بازه روزانه حرکت کند.

محدوده معاملاتی مورد انتظار برای امروز بین سطح حمایت 2645.00 دلار و سطح مقاومت 2685.00 دلار است.

پیش‌بینی روند: صعودی

برای پیاده سازی درست تحلیل تکنیکال حتما باید بروکر خوبی را انتخاب کنید. اگر از بروکر خود مطمئن نیستید و می خواهید بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید به صفحه انتخاب بروکر سر بزنید.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا (XAU/USD)

18953 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link