1

با توجه به ضعف دلار، طلا به بالاترین قله خود در 2600 نزدیک شد

ارسال توسط : احسان سماواتیان 14 ساعت 44 دقیقه پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) پس از ریزش روز گذشته از قله تاریخی خود، دوباره به روند صعودی بازگشته و در بازه معاملاتی لندن روز پنج شنبه به روند صعودی خود ادامه داد. شاخص دلار آمریکا (USD) پس از رسیدن به قله یک هفته‌ای، با چرخشی میان روزی مواجه شد و به نظر می‌رسد که بهبود خود را از کف سطحی که از جولای 2023 تجربه کرده بود، متوقف کرده است. این وضعیت، همراه با نگرانی‌ها از رکود اقتصادی در آمریکا و چین، و همچنین خطر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، باعث شده تا برخی سرمایه‌گذاران به سمت طلا به عنوان یک پناهگاه امن روی آورند.

با حرکت مثبت پنج‌شنبه، به نظر می‌رسد قیمت طلا دوره ریزش دو روزه خود را پشت سر گذاشته است، اگرچه احتمال کمتر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ممکن است از افزایش بیشتر آن جلوگیری کند. در واقع، فدرال رزرو چرخه کاهش سیاست خود را با کاهش 50 واحد پایه در هزینه‌های استقراض آغاز کرد. با این حال، فدرال رزرو انتظارات معامله گران برای کاهش شدیدتر نرخ بهره در آینده را کاهش داد. این امر همچنان از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا حمایت می‌کند، که می‌تواند از ریزش بیشتر شاخص دلار جلوگیری کرده و افزایش قیمت طلا را محدود کند.

در تقویم اقتصادی میزان اهمیت این داده های اقتصادی مشخص شده است.

حرکت‌های بازار روز پنج‌شنبه نشان می‌دهد که قیمت طلا در بحبوحه فروش مجدد دلار، در فاصله قابل توجهی از قله خود باقی مانده است. قیمت طلا پس از جلسه FOMC ریزش یافت و در روز چهارشنبه در بحبوحه بهبود شاخص دلار آمریکا، تا کف چند روزه ریزش کرد.

فدرال رزرو نرخ بهره خود را 50 واحد پایه کاهش داد و به محدوده 4.75 تا 5 درصد رساند و پیش‌بینی کرد که تا پایان سال جاری ممکن است نیم درصد دیگر نیز کاهش یابد. در طرح نقطه‌ای، اعضای فدرال رزرو پیش‌بینی کردند که نرخ بهره در سال 2025 به 3.4 درصد کاهش یابد و تا سال 2026 به 2.9 درصد برسد. این پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که فدرال رزرو انتظار ندارد تورم قبل از سال 2026 به هدف 2 درصدی بازگردد، که این موضوع سؤالاتی را درباره میزان کاهش نرخ بهره در آینده ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت برای معامله طلا

در همین حال، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست، نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی را کم‌اهمیت جلوه داد و به کاهش فشارهای تورمی و بازار کار بسیار قوی اشاره کرد. این امر باعث افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا شد و به دلار کمک کرد تا شتاب بهبود خود را تقویت کند.

در همین زمان، حزب‌الله لبنان اعلام کرد که روز چهارشنبه در تلافی انفجارهایی که منجر به کشته شدن 20 نفر و زخمی شدن بیش از 450 نفر در لبنان شد، به مواضع توپخانه‌ای اسرائیل با موشک حمله کرده است. وزیر دفاع اسرائیل، یوآو گالانت، آغاز مرحله جدیدی از جنگ را اعلام کرد که خطر درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه را افزایش می‌دهد، که این می‌تواند به نفع طلا به عنوان یک پناهگاه امن باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش 9 استراتژی معاملاتی طلا

تحلیل تکنیکال قیمت طلا (XAU/USD) 

قیمت طلا (XAU/USD) توانست به هدف مورد انتظار ما در 2600.00 دلار برسد و سپس از آن سطح به شدت به سمت پایین بازگشت. این ریزش پس از تصمیم فدرال رزرو رخ داد و باعث شد که قیمت دچار نوسانات شدیدی شود و به برخی اصلاحات نزولی موقت دست یابد. با این حال، قیمت طلا (XAU/USD) همچنان به میانگین متحرک نمایی (EMA50) که حمایت خوبی از آن می‌کند، متکی است و از هم‌اکنون روند صعودی خود را آغاز کرده است.

بنابراین، انتظار داریم امروز شاهد معاملات مثبتی باشیم که با آزمایش دوباره سطح 2600.00 دلار آغاز می‌شود و پس از عبور از این سطح، به سمت 2630.00 دلار گسترش می‌یابد. البته، اگر قیمت به زیر سطح 2550.00 دلار برسد، ممکن است به سمت اصلاحات نزولی بیشتری حرکت کند که هدف آن آزمایش سطح 2528.50 دلار به عنوان ایستگاه منفی بعدی خواهد بود.

محدوده معاملاتی مورد انتظار برای امروز بین سطح حمایت 2550.00 دلار و سطح مقاومت 2590.00 دلار است.

پیش‌بینی روند: صعودی.

برای پیاده سازی درست تحلیل تکنیکال حتما باید بروکر خوبی را انتخاب کنید. اگر از بروکر خود مطمئن نیستید و می خواهید بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید به صفحه انتخاب بروکر سر بزنید.

 

18886 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link