1

کنترل طلا توسط خریداران با وجود گمانه زنی ها برای کاهش حتمی نرخ بهره

ارسال توسط : احسان سماواتیان 6 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در روز جمعه به رشد خود ادامه داده و در حال حاضر در نزدیکی محدوده 2565-2570 دلار، یعنی قله تاریخی خود قرار دارد. گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) آمریکا که روز پنج‌شنبه منتشر شد، نشان‌دهنده کاهش تورم و افزایش احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در هفته آینده است. این موضوع به همراه کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا، باعث تضعیف شاخص دلار آمریکا و حمایت از قیمت طلا به عنوان یک سرمایه امن شده است.

در Forex Factory میزان اهمیت این داده های اقتصادی مشخص شده است.

علاوه بر این، درگیری‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و جنگ بین روسیه و اوکراین نیز از طلا به عنوان یک دارایی امن حمایت کرده و به افزایش قیمت آن کمک کرده است. این شرایط منجر به شکست طلا از یک محدوده معاملاتی چند هفته‌ای شده و چشم‌انداز افزایش بیشتر قیمت را تقویت کرده است. با این حال، ممکن است خریداران منتظر رویدادهای کلیدی بانک‌های مرکزی در هفته آینده بمانند، از جمله تصمیم فدرال رزرو در روز چهارشنبه و سپس جلسات بانک مرکزی انگلستان و بانک  مرکزی ژاپن.

پیش بینی معامله گران برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و همچنین تنش‌های ژئوپلیتیکی باعث شده که قیمت طلا به قله خود برسد و روند صعودی آن تأیید شود. گزارش اداره آمار کار آمریکا نشان داد که شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) سالانه کمتر از انتظارات افزایش یافته و به 1.7 درصد رسیده است. همچنین، شاحص PPI اصلی که قیمت‌های مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، به 2.4 درصد کاهش یافته و انتظارات 2.5 درصدی را برآورده نکرده است. این داده‌ها نشان‌دهنده کاهش فشارهای تورمی در آمریکا است.

بیشتر بخوانید: آموزش 9 استراتژی معاملاتی طلا

علاوه بر این، افزایش تعداد متقاضیان بیمه بیکاری در هفته گذشته نیز به این روند افزوده است. طبق ابزار FedWatch، بازارها احتمال بیش از 40 درصدی را برای کاهش 50 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست هفته آینده قیمت‌گذاری کرده‌اند.

در همین حال، تنش‌ها در خاورمیانه به دلیل حملات هوایی اسرائیل به اهداف مرتبط با ایران و حملات حماس و حزب‌الله تشدید شده است. همچنین، ولادیمیر پوتین هشدار داده است که اگر ناتو به اوکراین موشک‌های غربی برای حمله به روسیه بدهد، این اقدام به معنای ورود مستقیم ناتو به جنگ خواهد بود.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر انتشار شاخص تمایلات مصرف‌کننده اولیه میشیگان هستند تا از فرصت‌های کوتاه‌مدت در بازار طلا استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت برای معامله طلا

تحلیل تکنیکال قیمت طلا (XAU/USD)

قیمت طلا (XAU/USD) در حال حاضر روند صعودی خود را تا محدوده 2565 دلار در حال ادامه دادن است و این روند صعودی در کوتاه‌مدت و میان‌مدت همچنان ادامه دارد. انتظار می‌رود قیمت به سمت هدف اصلی بعدی در محدوده 2600 دلار حرکت کند، چرا که سطح میانگین متحرک 50 روزه به حمایت از این روند می پردازد.

با این حال، ممکن است به دلیل نوسانات ناشی از اندیکاتور استوکاستیک، بازار کمی رنج بزند. اگر قیمت سطح حمایت 2548.50 دلار را بشکند، ممکن است با یک اصلاح نزولی موقت مواجه شود، پیش از آنکه دوباره روند صعودی خود را از سر بگیرد.

محدوده معاملاتی مورد انتظار برای امروز بین سطح حمایت 2550 دلار و سطح مقاومت 2585 دلار است.

پیش‌بینی روند: صعودی

اگر هنوز وارد بازار فارکس نشده اید یا می خواهید بروکر خود را عوض کنید به صفحه ثبت نام فارکس سر بزنید.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا (XAU/USD)

18828 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link