1

نحوه معامله بر اساس شکست قیمت‌های کاذب در فارکس و بورس

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/4/30 منتشر شده است

در دنیای پرهیاهو و پرنوسان بازارهای مالی، معامله‌گران همواره در جستجوی فرصت‌هایی برای کسب سود هستند. یکی از این فرصت‌ها، شناسایی سطوحی مانند حمایت و مقاومت یا خط روند و معامله بر اساس شکست این سطوح است. با این حال، گاه اتفاقی رخ می‌دهد که معامله‌گران را به دام می‌اندازد که به آن شکست‌ های کاذب یا Fake Breakout می گویند. به منظور محو کردن شکست قیمت‌ها، باید بدانید که شکست قیمت‌های کاذب بالقوه کجا می‌توانند رخ دهند.

فیک اوت یا فیک بریک اوت معمولا در سطوح حمایت و مقاومت ایجاد شده بوسیله خطوط روند، الگوهای نموداری یا سقف‌ها/کف‌های روزانه قبلی پیدا می‌شوند.

فیک بریک اوت چیست؟

زمانی که قیمت یک دارایی از یک سطح حمایتی یا مقاومتی عبور می‌کند، معامله‌گران به دنبال تأیید روند جدید و ورود به معامله هستند. اما گاه این عبور موقتی بوده و قیمت پس از مدتی کوتاه به محدوده قبلی خود باز می‌گردد. این پدیده، شکست کاذب یا فیک بریک اوت نامیده می‌شود.

معامله بر اساس فیک بریک اوت در خطوط روند

در محو کردن شکست قیمت‌ها، همواره به خاطر داشته باشید که باید بین خط روند و قیمت فاصله وجود داشته باشد.

اگر بین خط روند و قیمت فاصله‌ای وجود داشته باشد، به این معنی است که قیمت بیشتر در جهت روند و دور شدن از خط روند در حال حرکت است. مانند مثال زیر، وجود فاصله بین خط روند و قیمت، به قیمت اجازه می‌دهد که به سمت خط روند عقب‌نشینی کند، حتی ممکن است آن را بشکند و به این ترتیب فرصت‌های محو کردن را فراهم آورد.

معامله بر اساس فیک بریک اوت در خطوط روند

سرعت حرکت قیمت نیز بسیار مهم است.

اگر قیمت به آرامی مانند یک کرم در حال حرکت به سمت خط روند باشد، روی دادن یک شکست قیمت کاذب محتمل است. اما یک حرکت قیمت سریع به سمت خط روند می‌تواند تبدیل به یک شکست قیمت موفق گردد. وقتی که حرکت قیمت دارای سرعت بالایی باشد، اندازه حرکت می‌تواند قیمت را از خط روند عبور داده و به آن سوی آن ببرد. در این شرایط، بهتر است از محو کردن شکست قیمت فاصله بگیرید.

معامله بر اساس فیک بریک اوت در خطوط روند

چگونه شکست قیمت‌ها از خط روند را محو می‌کنیم؟

در واقع کار ساده‌ای است. وقتی که قیمت به داخل خط روند بازگشت، وارد معامله شوید.

این کار به شما اجازه خواهد داد که مسیری امن انتخاب کرده و خود را از تیررس خطرات دور نگاه دارید! قطعا نمی‌خواهید بالا یا پایین یک خط روند بفروشید صرف اینکه بعدا متوجه شوید که آن شکست قیمت واقعی بوده است!

اجازه دهید با کمی بزرگنمایی نمودار مثال اول، به نقاط ورود بالقوه اشاره نماییم.

چگونه شکست قیمت‌ها از خط روند را محو می‌کنیم؟

 

معامله بر اساس شکست کاذب و الگوهای نموداری

الگوهای نموداری گروه‌بندی‌های قیمت هستند که عملا می‌توانید با چشمان خود ببینید. آنها بخش مهمی از تحلیل تکنیکال هستند و همچنین به شما در فرایند تصمیم‌گیری کمک می‌کنند.

دو الگوی متداول که در آنها شکست قیمت‌های کاذب تمایل به روی دادن دارند عبارتند از:

  • سر و شانه‌ها
  • سقف/کف دوگانه

الگوی نموداری سر و شانه‌ها در واقع یکی از سخت‌ترین الگوها برای شناسایی توسط معامله‌گران تازه‌کار است. با اینحال با گذر زمان و اندوختن تجربه، این الگو می‌تواند بخشی سودمند از زرادخانه معاملاتی شما شود!

الگوی سر و شانه‌ها یک برگشت در نظر گرفته می‌شود. اگر این الگو در پایان یک روند صعودی تشکیل شود، می‌تواند نشانه یک برگشت نزولی باشد. در مقابل، اگر در انتهای یک روند نزولی تشکیل شده باشد، می‌تواند نشانی از یک برگشت صعودی باشد. الگوهای سر و شانه‌ها در رابطه با تولید شکست قیمت‌های کاذب و ایجاد فرصت‌های مناسب برای محو کردن شکست قیمت‌ها شناخته شده هستند.

شکست قیمت‌های کاذب با این الگو متداول هستند زیرا بسیاری از معامله‌گران که متوجه این شکل‌گیری شده‌اند معمولا دستور حد ضرر خود را بسیار نزدیک به خط گردن می‌گذارند.

معامله بر اساس شکست کاذب و الگوهای نموداری

هنگامی که این الگو با یک شکست قیمت کاذب مواجه می‌شود، قیمت‌ها معمولا بر خواهند گشت. وقتی که قیمت‌ها بر خلاف پوزیشن معامله‌گرانی که روی شکست قیمت نزولی فروخته‌اند یا روی شکست قیمت صعودی خرید کرده‌اند، حرکت می‌کنند، دستور حد ضرر آنها فعال می‌شود. این اتفاق معمولا بوسیله معامله‌گران نهادی روی می‌دهد که می‌خواهند پول را از دست معامله‌گران فردی خارج کنند.

معامله بر اساس شکست کاذب و الگوهای نموداری

در یک الگوی سر و شانه‌ها، می‌توانید اینگونه فرض کنید که معمولا اولین شکست کاذب است.

شما می‌توانید شکست قیمت را اینگونه محو کنید که یک دستور حد ورود روی خط گردن قرار داده و دستور حد ضرر خود را بالای سقف شمع شکست قیمت کاذب قرار دهید.

می‌توانید هدف خود را اندکی پایین‌تر از سقف دومین شانه یا کمی بالاتر از کف دومین شانه در الگوی معکوس قرار دهید.

الگوی بعدی سقف دوگانه یا کف دوگانه است.

معامله‌گران عاشق این الگوها هستند! می‌پرسید چرا؟ خوب، به خاطر اینکه شناسایی آنها ساده‌ترین کار است!

وقتی که قیمت زیر خط گردن می‌شکند، نشانه یک برگشت روند بالقوه است. به خاطر همین، تعداد زیادی از معامله‌گران دستورهای ورود خود را بسیار نزدیک به خط گردن در شرایط یک برگشت قیمت، قرار می‌دهند.

معامله بر اساس شکست کاذب و الگوهای نموداری

مشکل این الگوهای نموداری این است که تعداد بیشماری از معامله‌گران آنها را می‌شناسند و دستورها را در موقعیت‌های مشابهی قرار می‌دهند. این امر فرصت را در اختیار معامله‌گران نهادی می‌دهد تا پول را از دست‌های معامله‌گران معمولی بربایند.

 

شکل‌گیری الگوی سقف دوگانه و شکست قیمت کاذب

مشابه با الگوی سر و شانه‌ها، در این مورد نیز می‌توانید دستور خود را وقتی قرار دهید که قیمت به داخل باز می‌گردد تا برگشت روی دهد. می‌توانید دستورهای حد ضرر خود را درست بالاتر از شمع شکست قیمت کاذب قرار دهید.

در چه نوع بازاری باید شکست قیمت‌ها را محو کنم؟

بهترین نتیجه معمولا در بازاری با بازه‌ی محدود به دست می‌آید. با اینحال نمی‌توانید از تمایلات بازار، رویدادهای خبری مهم، حس مشترک و دیگر گونه‌های تحلیل بازار چشم‌پوشی کنید.

بازارهای مالی زمان‌های زیادی را در حال رفت و برگشت در یک بازه قیمتی سپری می‌کنند و خیلی از این سقف‌ها و کف‌ها تجاوز نمی‌کنند.

بازه‌ها بوسیله یک سطح حمایت و یک سطح مقاومت محصور می‌شوند و خریداران و فروشندگان به طور پیوسته قیمت‌ها را درون این سطوح بالا و پایین می‌کنند. مامله کردن بر اساس شکست قیمت‌ها در این محیط‌های دارای بازه محدود می‌تواند بسیار سودآور باشد. با اینحال در برخی نقاط، سرانجام یک طرف غالب شده و روندی جدید شکل خواهد گرفت.

شما تنها سه قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. خرید پکیج آموزش فارکس

2. آموزش فارکس

3. استفاده از تقویم اقتصادی فارکس

1842 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link