1

قیمت طلا در بحبوحه فروش مجدد دلار به قله هفتگی خود رسید

ارسال توسط : احسان سماواتیان 45 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) برای دومین روز متوالی به روند صعودی خود ادامه داد و از کف یک هفته‌ای که روز دوشنبه ثبت شده بود، بهبود یافت. این روند مثبت، قیمت طلا را به قله سطح هفتگی جدید، در محدوده 2418 دلار در بازه معاملاتی توکیو رساند. این افزایش قیمت به ترکیبی از عوامل مختلف نسبت داده می‌شود.

سیاست محتاطانه در بازارهای جهانی سهام موجب جریان کشش معامبه گران به سمت طلا به عنوان یک سرمایه امن شده است. علاوه بر این، کاهش اندک شاخص دلار آمریکا (USD) از بالاترین سطح دو هفته‌ای خود، به افزایش قیمت طلا کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: آموزش 9 استراتژی معاملاتی طلا

پذیرش فزاینده مبنی بر اینکه فدرال رزرو (Federal Reserve) چرخه کاهش نرخ بهره خود را در ماه سپتامبر آغاز خواهد کرد، همراه با تحولات سیاسی در آمریکا، باعث فشار فروش بر شاخص دلار آمریکا و حمایت از قیمت طلا شده است. با این حال، معامله‌گران ممکن است از گمانه زنی های تهاجمی خودداری کنند و منتظر نشانه‌های بیشتر در مورد مسیر سیاست فدرال رزرو بمانند. بنابراین، توجه‌ها به داده‌های شاخص قیمت تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه دوم آمریکا و شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) که به ترتیب در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر می‌شوند، معطوف است. همچنین، شاخص‌های PMI فلش برای انگیزه‌های کوتاه‌مدت مورد توجه معامله گران قرار خواهد گرفت.

در Forex Factory میزان اهمیت این داده های اقتصادی مشخص شده است.

وضعیت روزانه بازار طلا

قیمت طلا (XAU/USD) پیش بینی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و کاهش شاخص دلار آمریکا سود می‌برد.

بازده اوراق قرضه: کاهش ملایم بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا همراه با لحن ریسک ملایم‌تر، به قیمت طلا کمک کرد تا در روز سه‌شنبه افزایش یابد.

بازار مسکن آمریکا: انجمن ملی مشاوران املاک گزارش داد که فروش خانه‌های موجود در آمریکا در ماه ژوئن 5.4 درصد کاهش یافته و به نرخ سالانه تعدیل‌شده فصلی 3.89 میلیون واحد رسیده است که پایین‌ترین رقم از دسامبر بوده است.

فعالیت‌های تولیدی: نظرسنجی بانک فدرال رزرو ریچموند نشان داد که فعالیت‌های تولیدی در ماه ژوئیه بدتر شده و شاخص تولید ترکیبی از 10- در ماه قبل به 17- در ژوئیه کاهش یافته است.

تحولات سیاسی: کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، حمایت نمایندگان کافی برای کسب نامزدی دموکرات‌ها را به دست آورده است که موجب کاهش بازده اوراق قرضه آمریکا شده است.

انتظارات بازار: سرمایه‌گذاران انتظار دارند که بانک مرکزی آمریکا در نشست سپتامبر خود شروع به کاهش هزینه‌های استقراض کند و احتمال دو کاهش دیگر نرخ بهره تا پایان سال جاری وجود دارد. این موضوع از قیمت طلا (XAU/USD) حمایت می‌کند، اگرچه برخی خریداران شاخص دلار آمریکا می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا شود.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت برای معامله طلا

داده‌های اقتصادی کلان: گزارش تولید شاخص ناخالص داخلی (GDP) آمریکا برای سه‌ماهه دوم روز پنجشنبه منتشر خواهد شد و پس از آن داده‌های شاخص قیمت مصرف شخصی (PCE) برای ژوئن در روز جمعه منتشر خواهد شد. این داده‌ها بینشی تازه از مسیر فدرال رزرو برای نرخ‌های بهره ارائه می‌دهند که نقش کلیدی در تأثیرگذاری بر پویایی قیمت دلار خواهد داشت و به تعیین مرحله بعدی حرکت جهت‌دار برای XAU/USD کمک می‌کند.

شاخص‌های PMI فلش: اعلام شاخص‌های PMI فلش در روز چهارشنبه برای نشانه‌هایی از سلامت اقتصاد جهانی مورد توجه قرار می‌گیرد و به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا از فرصت‌های کوتاه‌مدت پیرامون این فلز گرانبها استفاده کنند.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا (XAU/USD)

قیمت طلا (XAU/USD) در حال حاضر افزایش یافته و بالاتر از سطح مقاومت 2410.90 دلار قرار گرفته است. این ممکن است نشانه‌ای از توقف روند نزولی اخیر باشد. با این حال، اندیکاتور RSI نشان می‌دهد که طلا در حالت اشباع خرید قرار دارد و ممکن است دوباره تا محدوده 2390.00 دلار ریزش کند.

بنابراین، امکان دارد قیمت طلا در کوتاه‌مدت کاهش یابد. اگر قیمت از  سطح 2438.60 دلار عبور کند، روند نزولی متوقف شده و قیمت به مسیر صعودی بازمی‌گردد.

محدوده معاملاتی مورد انتظار برای امروز بین سطح حمایت 2395.00 دلار  و سطح مقاومت 2430.00 دلار  است.

پیش‌بینی روند: نزولی.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا (XAU/USD)

 

18297 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link