1

روند صعودی قدرتمند طلا با زمزمه های کاهش نرخ بهره آمریکا

ارسال توسط : احسان سماواتیان 51 روز پیش منتشر شده است

قیمت انس جهانی طلا (XAU/USD) در روز پنجشنبه تا نزدیکی 2470 دلار در هر اونس افزایش یافت و در بحبوحه خوش‌بینی فزاینده نسبت به کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر، در نزدیکی بالاترین قله خود باقی ماند. کاهش نرخ بهره آمریکا، دارایی‌های امن مانند طلا را برای معامله گران جذاب‌تر می‌کند.

مقامات فدرال رزرو ابراز اطمینان کرده‌اند که سرعت افزایش قیمت‌ها با اهداف سیاست‌گذاران هماهنگ است. کریستوفر والر، یکی از اعضای فدرال رزرو، روز چهارشنبه گفت:

که بانک مرکزی آمریکا به کاهش نرخ بهره نزدیک‌تر شده است. توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، نیز اظهار داشت که کاهش تورم شروع به گسترش کرده است و او مایل است شاهد ادامه این روند باشد.

طبق ابزار FedWatch گروه CME، معامله گران اکنون 93.5 درصد احتمال کاهش 25 واحدی نرخ بهره در نشست سپتامبر فدرال رزرو را پیش بینی می کنند، در حالی که این احتمال یک هفته قبل 69.7 درصد بود.

شاخص دلار آمریکا (DXY)، که ارزش دلار را در برابر شش ارز اصلی دیگر محاسبه می‌کند، به دلیل بهبود بازدهی خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته است. شاخص دلار آمریکا در محدوده 103.80 معامله می‌شود و بازده اوراق قرضه 2 ساله و 10 ساله خزانه‌داری آمریکا به ترتیب 4.45% و 4.17% است. این شرایط ممکن است روند صعودی قیمت طلا را محدود کند.

بیشتر بخوانید: آموزش 9 استراتژی معاملاتی طلا

وضعیت روزانه بازار طلا 

افزایش قیمت انس جهانی طلا (XAU/USD) به دلیل انتظارات کاهش نرخ بهره: به دلیل احساسات منفی پیرامون فدرال رزرو، قیمت طلا بالاتر رفته است.
 

نیویورک تایمز گزارش داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، در دیدار با جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان از کاهش مالیات، کاهش نرخ بهره و افزایش تعرفه‌ها حمایت کرد. این اقدامات می‌تواند باعث تضعیف دلار و افزایش تقاضا برای طلا شود.

هشدار ترامپ به جروم پاول:

ترامپ در مصاحبه‌ای با بلومبرگ به جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هشدار داد که قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری نرخ بهره را کاهش دهد. او همچنین گفت که اگر انتخاب شود و پاول به "کار درست" ادامه دهد، دوره خود را کامل خواهد کرد.

اظهارات آدریانا کوگلر:

دکتر آدریانا کوگلر، عضو شورای حکام فدرال رزرو، اذعان کرد که فشارهای تورمی کاهش یافته است، اما فدرال رزرو هنوز در انتظار  اعلام داده‌های اقتصادی بیشتری می باشد. او اشاره کرد که اگر داده‌ها نشان دهند که تورم به سمت هدف 2 درصد حرکت می‌کند، ممکن است مناسب باشد که نرخ‌های فعلی برای مدتی طولانی‌تر حفظ شوند.

داده‌های شاخص خرده‌فروشی آمریکا: شاخص خرده‌فروشی در ماه ژوئن مطابق با انتظارات باقی ماند و در 704.3 میلیارد دلار ثابت ماند. این امر پس از افزایش 0.3 درصدی در ماه می رخ داد.

در تقویم اقتصادی میزان اهمیت این داده های اقتصادی مشخص شده است.

اظهارات جروم پاول:

رئیس فدرال رزرو گفت که سه اعلام تورم درآمریکا در سال جاری نشان می‌دهد که تورم به طور پایدار در مسیر رسیدن به هدف فدرال رزرو است و کاهش نرخ بهره ممکن است نزدیک باشد.

 تحلیل تکنیکال قیمت انس جهانی طلا (XAU/USD)

قیمت انس جهانی طلا (XAU/USD) ریزش داشت و به سطح 2450.00 دلار رسید، اما سپس پولبک زد و دوباره صعود کرد. این صعود به لطف شاخص‌های مثبت در نمودار چهار ساعته و حمایت سطح میانگین متحرک 50 روزه بوده است.

بنابراین، ما همچنان انتظار داریم روند صعودی ادامه یابد و هدف بعدی 2500.00 دلار باشد. با این حال، اگر قیمت به زیر سطح 2450.00 دلار برسد، ممکن است تا سطح 2410.00 دلار ریزش داشته باشد.

محدوده معاملاتی مورد انتظار برای امروز بین حمایت سطح 2450.00 دلار و سطح مقاومت 2490.00 دلار است.

پیش‌بینی روند: صعودی

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت برای معامله طلا

 تحلیل تکنیکال قیمت انس جهانی طلا (XAU/USD)

 

18241 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link