1

روش پیشگیری از ورود اشتباه هنگام استفاده از واگرایی‌ ها

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/4/23 منتشر شده است

روش پیشگیری از ورود پیش از موعد به معاملات هنگام استفاده از واگرایی‌ها

در حالی که واگرایی‌ها ابزاری عالی برای قرار گرفتن در جعبه ابزار معاملاتی شما هستند، زمان‌هایی هست که ممکن است خیلی زود وارد معامله شوید چرا که منتظر تاییدیه‌های بیشتر نمانده‌اید. در زیر چندین ترفند ارایه می‌گردد که با استفاده از آنها می‌توانید تاییدیه‌های بیشتری به دست آورید مبنی بر اینکه واگرایی به نفع شما کار خواهد کرد.

 

منتظر همگذری یک اندیکاتور بمانید

این بیش از اینکه یک ترفند باشد، یک قانون است. صرفا منتظر یک همگذری در اندیکاتور اندازه حرکت باشید. این امر نشان دهنده یک تغییر در اندازه حرکت از خرید به فروش یا برعکس خواهد بود. دلیل اصلی پشت این موضوع آن است که شما در انتظار یک کف یا سقف هستید و اینها نمی‌توانند تشکیل شوند مگر اینکه یک همگذری ایجاد گردد.

آموزش واگرایی ها

در نمودار بالا، جفت ارز سقف‌های پایین‌تر نشان داده است در حالی که اندیکاتور استوکستیک سقف‌های بالاتر ساخته است. پس در اینجا یک واگرایی نزولی داریم و قیمت بلافاصله نزول خواهد نمود.

اما همانگونه که گفته شده، شکیبایی فضیلت است. بهتر است که منتظر بمانید تا اندیکاتور استوکستیک یک همگذری نزولی به عنوان تاییدیه این امر بسازد که جفت ارز واقعا در حال حرکت نزولی است.

آموزش واگرایی ها

بعد از چندین شمع، استوکستیک همگذری را ساخته است و روند نزولی ادامه یافته است.

نکته مهم در اینجا چیست؟ این است که فقط باید صبور باشید! سعی نکنید خیلی سریع وارد معامله شوید صرفا به این دلیل که دقیقا نمی‌دانید که اندیکاتور اندازه حرکت چه زمانی تغییر خواهد کرد! اگر صبر نداشته باشید، احتمال دارد به شدت ضرر کنید چون ممکن است یک طرف به غلبه خود بر بازار ادامه دهد!

 

منتظر باشید تا اندیکاتور از ناحیه اشباع خرید/اشباع فروش خارج شود

 ترفند دیگر این است که منتظر باشید تا سقف‌ها و کف‌های اندازه حرکت به شرایط اشباع خرید و اشباع فروش برسند و صبر کنید تا اندیکاتور از این شرایط خارج شود.دلیل انجام این کار مشابه با این است که منتظر همگذری بمانید. وقتی که اندازه حرکت شروع به تغییر کند، شما واقعا هیچ ایده‌ای ندارید.فرض کنید در حال نگاه کردن به یک نمودار هستید و متوجه می‌شوید که استوکستیک یک کف جدید ایجاد کرده در حالی که قیمت این کار را نکرده است.

آموزش واگرایی ها

 

 

ممکن است فکر کنید که اکنون زمان خرید است چون اندیکاتور شرایط اشباع فروش را نشان می‌دهد و واگرایی تشکیل شده است. با این حال، احتمال دارد فشار فروش قوی باقی بماند و قیمت به سقوط ادامه داده و یک کف جدید بسازد.

از آنجاییکه روند ادامه نیافته، ممکن بود ناامید شوید. در حقیقت، احتمال وقوع یک روند نزولی جدید وجود دارد زیرا جفت ارز اکنون در حال تشکیل سقف‌های پایین‌تر است و اگر آدم خیره‌سری بوده باشید، احتمالا این حرکت نزولی را نیز از دست داده‌اید.

اما اگر با صبر و حوصله منتظر تایید بیشتر برای شکل‌گیری واگرایی مانده باشید، آنگاه توانسته‌اید از زیان جلوگیری کرده و بوجود آمدن روند جدید را درک کرده باشید.

 

خطوط روند را بر روی خود اندیکاتورهای اندازه حرکت رسم کنید

ممکن است این کار کمی مسخره به نظر آید، چرا که شما معمولا خطوط روند را فقط روی نمودار قیمت رسم می‌کنید. اما این یک ترفند کوچک مفید است که می‌خواهیم با شما در میان بگذاریم. در هر صورت، داشتن اسلحه‌ای دیگر در غلاف ضرری ندارد، درست است؟ هرگز نمی‌دانید که چه زمانی ممکن است از آن استفاده کنید!

این ترفند به خصوص می‌تواند زمانی مفید باشد که به دنبال برگشت‌ها یا شکست‌هایی باشید که یک روند را تشکیل می‌دهند. وقتی که می‌بینید قیمت در حال پیروی از یک خط روند است، سعی کنید خط روند مشابهی را روی اندیکاتور خود رسم کنید.

آموزش واگرایی ها

 

ممکن است متوجه شوید که اندیکاتور نیز از خط روند پیروی خواهد کرد. اگر ببینید که هم قیمت و هم اندیکاتور اندازه حرکت خطوط روند مربوطه را می‌شکنند، این می‌تواند نشانه این باشد که قدرت از خریداران به سمت فروشندگان (یا برعکس) جابجا شده و روند می‌تواند در حال تغییر باشد.

شما تنها سه قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام فارکس

2. آموزش فارکس

3. تقویم اقتصادی فارکس

 

1756 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link