1

قوانین مهم ترید 10 اصل طلایی برای معامله‌گران

ارسال توسط : Alireza عباسی 47 روز پیش منتشر شده است

آشنایی با 10 قانون طلایی ترید برای معامله‌گران

مانند هر حرفه و پیشه دیگر شما برای موفقیت در بازارهای مالی نیاز به درک قوانین مهم معامله گری دارید. در این مقاله به شما قوانین مهم ترید را به شما توضیح می دهیم تا بتوانید در این مسیر راحت تر قدم بر دارید.

  1.  خود را آموزش دهید

بازار فارکس پیچیده است و تحت تأثیر عوامل جهانی بسیاری است. قبل از شروع معامله، بسیار مهم است که با یادگیری فارکس، اصول اولیه را درک کنید: نحوه عملکرد بازار، جفت ارزها، نحوه انجام معاملات و آنچه بر حرکات بازار تأثیر می گذارد. این شامل درک شاخص های کلان اقتصادی، نرخ بهره و رویدادهای ژئوپلیتیکی است. با پیشرفت بازار و ظهور روندهای جدید، آموزش مستمر حیاتی است. در ادامه به توضیح قوانین معامله گری می پردازیم که می تواند بسیار به شما در حرفه معامله گری کمک کند. در نظر داشته باشید که پس از درک قوانین مهم ترید باید به آهستگی و با دقت در این مسیر پیشروی کنید.

  1. یک برنامه معاملاتی ایجاد کنید

پس از انتخاب بروکر مناسب و تمام کردم مراحل یادگیری فارکس نوبت به آن می رسد که طرح معاملاتی خود را تکمیل کنید.یک طرح معاملاتی به عنوان یک نقشه راه برای فعالیت های معاملاتی شما عمل می کند. این باید استراتژی معاملاتی شما، از جمله قوانین ورود و خروج، اهداف معاملاتی، مدیریت ریسک، و نحوه تحلیل بازارها (تحلیل تکنیکال یا بنیادی یا ترکیبی از هر دو) را شرح دهد. برنامه معاملاتی شما همچنین باید شامل نحوه پیاده سازی استراتژی های مدیریت سرمایه نیز باشد. با کسب تجربه و یادگیری از معاملات خود، بازبینی و تنظیم برنامه خود بسیار مهم است. شما برای بهینه کردن برنامه معاملاتی باید چک لیست معاملاتی داشته باشید.

آشنایی با 10 قانون طلایی ترید برای معامله‌گران

  1. از استراتژی های مدیریت ریسک استفاده کنید

مدیریت ریسک در معاملات فارکس برای محافظت از خود در برابر ضررهای بزرگ ضروری است. این شامل تنظیم دستورات حد ضرر برای بسته شدن خودکار یک معامله در یک سطح زیان از پیش تعیین شده است. علاوه بر این، تنها درصد کمی (معمولاً 1-2٪) از حساب معاملاتی خود را در هر معامله ای به خطر می اندازید تا مطمئن شوید که هیچ ضرری به طور قابل توجهی بر سرمایه شما تأثیر نمی گذارد. به تحقیق قانونی طلایی ترید همین بند 3 است که می تواند بسیار به شما کمک کند.

  1. انضباط را تمرین کنید

نظم و انضباط در پیروی از برنامه معاملاتی و پایبندی به استراتژی های خود حتی در بازارهای بی ثبات بسیار مهم است. رعایت این موضوع از قوانین مهم معامله گری به حساب می آید. قابل ذکر است معاملات تحت تاثیر  ترس یا طمع، اغلب به تصمیم‌گیری ضعیف و ضررهای معاملاتی منجر می‌شود. حفظ نظم و انضباط به شما کمک می کند تا به جای نوسانات کوتاه مدت بازار، روی اهداف بلند مدت خود متمرکز بمانید.

  1. بازارها را تحلیل کنید

تجارت موثر فارکس مستلزم درک خوب تحلیل بازار است. تجزیه و تحلیل تکنیکال شامل استفاده از نمودارها و شاخص ها (اندیکاتورها)ی ریاضی برای پیش بینی حرکت قیمت در آینده است. از سوی دیگر، تحلیل بنیادی به شاخص‌های اقتصادی، نرخ بهره و سایر عوامل اقتصاد کلان برای پیش‌بینی روند بازار نگاه می‌کند. معامله گران موفق اغلب از ترکیب هر دو برای تصمیم گیری آگاهانه استفاده می کنند.

قوانین معامله گری

  1.  با حجم کم شروع کنید

هنگامی که در تجارت فارکس تازه کار هستید یا یک استراتژی جدید را امتحان می کنید، عاقلانه است که با سرمایه گذاری های کوچک شروع کنید. این رویکرد به شما اجازه می دهد تا استراتژی های خود را آزمایش کنید و از تجربیات خود بیاموزید بدون اینکه بخش قابل توجهی از سرمایه خود را به خطر بیندازید. همانطور که اعتماد به نفس به دست می آورید و استراتژی های شما موفقیت آمیز هستند، می توانید به تدریج حجم سرمایه گذاری خود را افزایش دهید اما مدیریت سرمایه را فراموش نکنید.

  1.  یک ژورنال معاملاتی نگه دارید

یک ژورنال معاملاتی به شما کمک می کند معاملات خود، استدلال پشت سر آنها و نتایج آنها را ردیابی کنید. با ثبت سوابق دقیق، می توانید عملکرد خود را در طول زمان بررسی کنید، الگوهای رفتار معاملاتی خود را شناسایی کنید و از موفقیت ها و شکست های خود درس بگیرید. این درون نگری می تواند در اصلاح استراتژی های شما و بهبود فرآیند تصمیم گیری شما بسیار ارزشمند باشد.

  1.  Leverage یا همان اهرم را درک کنید

ضریب اهرمی به شما این امکان را می دهد که با سرمایه نسبتاً کمی، یک موقعیت بزرگ را کنترل کنید. در حالی که این می تواند سود شما را افزایش دهد، خطر ضررهای قابل توجه را نیز افزایش می دهد. درک نحوه عملکرد اهرم و استفاده عاقلانه از آن برای مدیریت ریسک در فعالیت های معاملاتی فارکس شما بسیار مهم است.

  1.  بدانید چه زمانی باید متوقف شوید

تعیین استراتژی‌های خروج روشن هم برای کسب سود و هم برای کاهش ضرر یکی از قانون های طلایی معامله گری می باشد. این نه تنها شامل تعیین دستورهای توقف ضرر و سود می شود، بلکه همچنین دانستن اینکه چه زمانی از معامله برای ارزیابی مجدد استراتژی های خود یا استراحت در شرایط بسیار پر نوسان یا نامطلوب بازار، فاصله بگیرید.

  1.  مطلع باشید

بازار فارکس به شدت به اخبار اقتصادی جهانی و رویدادهای ژئوپلیتیک پاسخ می دهد. مطلع ماندن از این تحولات و درک تأثیر بالقوه آنها بر بازارهای ارز به عنوانی یکی از قوانین ترید که باید رعایت شود می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات معاملاتی آگاهانه تری بگیرید. دنبال کردن منابع معتبر خبری مالی و استفاده از تقویم  اقتصادی فارکس می تواند شما را از حرکت های مهم بازار جلوتر نگه دارد. یکی از مهمترین قوانین مهم معامله گری، داشتن اطلاعات کامل نسبت به اخبار سیاسی و اقتصادی است.

با رعایت این قوانین و نزدیک شدن به معاملات فارکس با نظم، آموزش و برنامه ای مدون، می توانید شانس موفقیت خود را در بازار افزایش دهید. فراموش نکنیم با خرید پکیج آموزش فارکس یا خرید پکیچ آموزش پرایس اکشن می توانید با آموزش صحیح روند کسب سود خود را سرعت بخشید. امیدواریم با رعایت قوانین معامله گری بتوانید در یک مسیر درست به سمت اهداف خود حرکت کنید.

 

دانلود PDF مقاله قوانین مهم ترید 10 اصل طلایی برای معامله‌گران

16983 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link