1

به نظر می رسد قیمت طلا به رشد اندک صعودی خود ادامه می دهد

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/9/21 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو در روز سه‌شنبه، برخی از خریداران را به خود جذب می‌کند در حدود 1976-1975 دلار منطقه که روز گذشته لمس کرد. با این حال، این افزایش، اعتقاد صعودی بود و معامله گران در انتظار انتشار آخرین ارقام تورم مصرف کننده از آمریکا  برای شفافیت بیشتر در مورد زمان شروع کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو  هستند. این به نوبه خود، باید انگیزه معناداری برای دلار آمریکا (USD) ایجاد کند و بر فلز گرانبها تأثیر بگذارد.

با این حال، تمرکز بازار همچنان به نتیجه نشست دو روزه مورد انتظار سیاست پولی FOMC در روز چهارشنبه می باشد. به‌اصطلاح «نقطه نقطه» می‌تواند نشانه‌های تازه‌ای درباره چشم‌انداز سیاست کوتاه‌مدت فدرال رزرو ارائه دهد و به تعیین مرحله بعدی حرکت جهت‌دار برای قیمت بدون بازده طلا کمک کند. در این میان، تشدید تنش‌ها بین آمریکا و شورشیان حوثی تحت حمایت ایران در یمن، همراه با کاهش اندک دلار، عاملی کلیدی برای حمایت از فلز گرانبهای امن است.در Forex Factory میزان اهمیت این داده های اقتصادی مشخص شده است.

محرک‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا در میان تنش‌های ژئوپلیتیکی روند صعودی را جذب می‌کند
یک مقام دفاعی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که شورشیان حوثی مورد حمایت ایران در یمن یک موشک کروز مستقر در زمین شلیک کرده‌اند که به نوبه خود از قیمت امن طلا حمایت می‌کند.
آمارهای خوش‌بنیاد اشتغال آمریکا که روز جمعه منتشر شد، معامله‌گران را به این شرط واداشت که فدرال رزرو تا ماه می طول بکشد تا مجموعه‌ای از کاهش نرخ بهره را در سال آینده آغاز کند و به عنوان یک باد مخالف عمل کند.بیشتر بخوانید: آموزش 9 استراتژی معاملاتی طلا
نظرسنجی فدرال رزرو نیویورک در روز دوشنبه نشان داد که مصرف‌کنندگان پیش‌بینی می‌کنند که تورم سالانه ۳.۴ درصد باشد که از ۳.۶ درصد در اکتبر کاهش یافته و پایین‌ترین نرخ از آوریل ۲۰۲۱ است.
داده‌های دریافتی امیدواری‌ها را افزایش داد که تورم می‌تواند بدون سقوط اقتصاد به رکود ادامه دهد و سرمایه‌گذاران را مجبور کرد شرط‌های خود را برای اولین حرکت کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در مارس 2024 کاهش دهند.
با این حال، فعالان بازار متقاعد شده‌اند که بانک مرکزی آمریکا کارزار سخت‌گیری سیاست‌های خود را تمام کرده است و ممکن است تا نیمه اول سال آینده کاهش سیاست‌های پولی خود را آغاز کند.
با توجه به ابزار FedWatch گروه CME، سرمایه‌گذاران همچنان با احتمال بیش از 40 درصدی برای کاهش حداقل 25 واحد پایه (bps) در ماه مارس و تقریباً 75 درصد احتمال چنین حرکتی در می 2024 قیمت‌گذاری می‌کنند.
این به نوبه خود به دلار آمریکا کمک نمی کند تا از حرکت مثبت پس از NFP سرمایه گذاری کند و از فلز غیر بازده حمایت می کند، هرچند که به نظر می رسد خریداران نسبت به داده های تورم مصرف کننده آمریکا تمایلی ندارند.
پیش‌بینی می‌شود که شاخص بهای مصرف‌کننده در ماه نوامبر 0.1 درصد افزایش یابد و نرخ سالانه به 3.1 درصد کاهش یابد. پیش بینی می شود که گیج هسته از 0.2% به 0.3% MoM افزایش یابد و در نرخ سالانه 4.0% ثابت بماند.
سپس توجه بازار به نتیجه نشست دو روزه سیاست پولی FOMC که قرار است در جلسه روز چهارشنبه آمریکا اعلام شود، معطوف خواهد شد.
تجزیه و تحلیل تکنیکال: قیمت طلا آسیب پذیر به نظر می رسد، سطوح اصلاحی فیبو ناچی 50 درصد. کلید را برای خریداران نگه می دارد
در حال حاضر، به نظر می رسد که XAU/USD پولبک شدید اخیر خود را از قله تاریخی که هفته گذشته در نزریکی سطح اصلاحی فیبوناچی 50 درصدی رالی ژوئن تا دسامبر لمس کرد، متوقف کرده است. حمایت مذکور در نزدیکی منطقه 1975 دلاری است و میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) که در حال حاضر در محدوده 1967 دلار است، دنبال می شود. برخی از فروش‌های متعاقب ممکن است SMA 200 روزه بسیار مهم را در نزدیکی منطقه 1951 دلاری نشان دهد که در زیر آن قیمت طلا می‌تواند به منطقه 1938-1936 دلار ریزش یابد که نشان دهنده سطوح اصلاحی فیبو ناچی 61.8 درصد است. مرحله. مورد دوم باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند و یک شکست متقاعد کننده در زیر ممکن است نشان دهد که کالا از بالاترین سطح خود خارج شده است و سوگیری کوتاه مدت را به نفع معامله گران نزولی تغییر می دهد.در آموزش فارکس به صورت کامل راجع به نحوه پیاده سازی تحلیل فاندامنتال و تکنیکال صحبت شده است

16167 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link