1

قیمت طلا زیر اوج چند ماه ثابت ماند

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/9/9 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو روز پنجشنبه در یک باند معاملاتی باریک در نوسان بود و افزایش‌های قوی اخیر خود را به قله 5 می تثبیت کرد، در محدوده 2052 دلار که روز گذشته را لمس کرد. معامله‌گران ترجیح می‌دهند به حاشیه بروند و منتظر انتشار داده‌های هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) از آمریکا(USD) باشند که قرار است بعداً در بازه معاملاتی نیویورک ارائه شود. بیشتر بخوانید: آموزش 9 استراتژی معاملاتی طلا

با توجه به ریسک داده‌های کلیدی، پذیرش فزاینده مبنی بر اینکه نرخ‌های بهره در آمریکا به  قله خود رسیده است و افزایش شرط‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو شروع به کاهش سیاست‌های پولی خود در نیمه اول سال خواهد کرد، همچنان به حمایت از قیمت بدون بازده طلا ادامه می‌دهد. ابزار FedWatch گروه CME بیش از 70 درصد احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در می 2024 نشان می دهد که منجر به کاهش بیشتر بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا می شود. این به نوبه خود، به دلار آمریکا (USD) کمک نمی‌کند تا جهش یک شبه خود را کف 11 آگوست افزایش دهد، که همراه با مشکلات اقتصادی چین، به‌عنوان بادی برای XAU/USD عمل می‌کند.در تقویم اقتصادی میزان اهمیت این داده های اقتصادی مشخص شده است.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا در بحبوحه انتظارات فدرال رزرو پایین‌تر از قیمت چند ماهه ثابت است.
اظهارات اخیر چندین مقام فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی ممکن است نرخ بهره را افزایش دهد و همچنان به عنوان یک بادگیر برای قیمت طلا عمل کند.
کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو، کاهش احتمالی نرخ بهره را در ماه های آینده اعلام کرد و لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، شاهد پیشرفت واضحی در رساندن تورم به 2 درصد بود.
در حال حاضر بازارها در سال 2024 به صورت تجمعی 100 واحدی از کاهش نرخ توسط فدرال رزرو قیمت گذاری می کنند که با کاهش بیشتر بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا تقویت می شود.
بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا که برای اولین بار در 16 سال گذشته در اکتبر 5 درصد شکسته شد، نزدیک به پایین ترین سطح خود از 14 سپتامبر کاهش یافته است.
علاوه بر این، بازدهی اوراق بهادار دو ساله خزانه داری آمریکا درکف حد خود از ماه جولای است و همچنان به تضعیف دلار آمریکا ادامه می دهد و از XAU/USD حمایت می کند.
تخمین دوم تولید ناخالص داخلی آمریکا نشان داد که بزرگترین اقتصاد جهان در سه ماهه سوم سالانه 5.2 درصد در مقایسه با 4.9 درصد گزارش شده قبلی رشد کرد.
داده‌های کلان خوش‌بینانه آمریکا در روز چهارشنبه افزایش متوسطی را برای دلار ایجاد کرد، اگرچه انتظارات فدرال‌رزرو هر گونه بازیابی معنی‌داری از پایین‌ترین سطح چند ماهه را پوشش نمی‌دهد.
آخرین داده های منتشر شده توسط اداره ملی آمار (NBS) نشان می دهد که PMI تولیدی چین در نوامبر از 49.5 در ماه قبل به 49.4 کاهش یافته است.
شاخص PMI غیر تولیدی در نوامبر از 50.6 قبلی به 50.2 کاهش یافت و نگرانی ها در مورد بدتر شدن شرایط در دومین اقتصاد بزرگ جهان را تشدید کرد.
تجزیه و تحلیل تکنیکال: قیمت طلا قبل از مرحله بعدی صعودی در میان RSI کمی بیش از حد در نمودار روزانه تثبیت می شود.
اندیکاتور (RSI) در نمودار روزانه بالای 70 است که به شرایط کمی بیش از حد خرید اشاره دارد و خریداران را از ریسک پذیری جدید باز می‌دارد. با این اوصاف، هر لغزش اصلاحی معنی‌داری به احتمال زیاد خریداران تازه‌ای را در نزدیکی نوسان یک شبه، در حدود منطقه 2035 دلار جذب می‌کند. به دنبال آن حمایت در نزدیکی منطقه 2020 دلار و نقطه شکست مقاومت افقی قوی 2010-2008 دلار است.برای پیاده سازی درست تحلیل تکنیکال حتما باید بروکر خوبی را انتخاب کنید. اگر از بروکر خود مطمئن نیستید و می خواهید بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید به صفحه انتخاب بروکر سر بزنید.

16055 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link