1

خریداران طلا به دنبال کنترل بازار قبل از FOMC هستند

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/8/30 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) بر اساس جهش یک شبه از منطقه 1,966-1,965 دلار افزایش می یابد و کشش مثبت قوی در بازه معاملاتی توکیو روز سه شنبه به دست می آورد. داده های اخیر از آمریکا  به کندی بازار کار و کاهش فشارهای تورمی اشاره کرد و این گمانه زنی ها را تقویت کرد که فدرال رزرو می تواند سیاست پولی خود را زودتر از حد انتظار آغاز کند. این امر با کاهش بیشتر بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا تقویت می شود، که دلار آمریکا (USD) را به کف31 اوت می کشاند و فلز زرد غیر بازده را به قله دو هفته ای نزدیک می کند که جمعه گذشته لمس شد.در تقویم اقتصادی میزان اهمیت این داده های اقتصادی مشخص شده است.

در همین حال، به نظر می‌رسد که حرکت صعودی قوی در طول روز تحت تأثیر ریسک عموماً مثبت قرار نگرفته است، که تمایل دارد بهای امن طلا را تضعیف کند. وعده چین برای اقدامات محرک بیشتر دولت، اعتماد سرمایه‌گذاران را تقویت کرد و همچنان از جو خوش‌بینانه بازار حمایت می‌کند، هر چند دلار نزولی همچنان به عنوان بادگیر برای فلز گرانبها عمل می‌کند. با این حال، باید دید که آیا XAU/USD می‌تواند از شتاب پیش از انتشار صورتجلسات FOMC، در پس زمینه عدم اطمینان در مورد زمان شروع کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، استفاده کند یا خیر.بیشتر بخوانید: آموزش 9 استراتژی معاملاتی طلا

دیلی دایجست محرک های بازار: قیمت طلا به قله دو هفته اخیر که جمعه گذشته در بحبوحه فروش پایدار دلار رسید، نزدیکتر شد.
فروش دلار آمریکا در پی انتظارات ضعیف فدرال رزرو ثابت مانده است و به قیمت طلا کمک کرد تا در روز سه شنبه کشش مثبت قوی را به دست آورد.
اکنون به نظر می رسد سرمایه گذاران متقاعد شده اند که فدرال رزرو چرخه افزایش نرخ بهره خود را تکمیل کرده است و به دنبال سرنخ هایی هستند که نشان دهد بانک مرکزی چه زمانی می تواند سیاست های پولی خود را کاهش دهد.
بازده اوراق قرضه 2 ساله دولت آمریکا که حساس به نرخ است، کمتر از هدف فعلی 5.25 تا 5.50 درصد وجوه فدرال رزرو باقی می ماند، که نشان می دهد حرکت به نفع کاهش نرخ در حال افزایش است.
ابزار CME Fedwatch به احتمال تقریباً 30 درصدی اشاره می کند که فدرال رزرو از مارس 2024 کاهش نرخ بهره را آغاز کند و تقریباً 100 bps کاهش تجمعی تا پایان سال را آغاز کند.
بازدهی شاخص 10 ساله خزانه داری آمریکا به پایین ترین حد دو ماه اخیر کاهش می یابد و دلار را تضعیف می کند، حال و هوای خوش بازار را خنثی می کند و به نفع فلز زرد غیر بازده است.
سرمایه گذاران پس از آن که مقامات چینی قول دادند حمایت های سیاسی بیشتری را برای بخش املاک و مستغلات در محاصره کشور اعمال کنند و حرکت قوی تری را برای رشد ایجاد کنند، خوش بین شدند.
لان فوآن، وزیر دارایی جدید چین گفت که این کشور برای حمایت از بهبود پس از همه گیری در دومین اقتصاد بزرگ جهان، هزینه های بودجه را افزایش خواهد داد.
در همین حال، مقامات فدرال رزرو این احتمال را رد نکرده اند که در صورت نیاز به تغییر در داده های اقتصادی، به افزایش بیشتر نرخ بهره نیاز باشد.
توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، روز دوشنبه گفت که تورم احتمالاً سرسخت باقی می ماند و بانک مرکزی را مجبور می کند تا نرخ های بهره را برای مدت طولانی تر از آنچه سرمایه گذاران در حال حاضر پیش بینی می کنند، نگه دارد.
این به نوبه خود می تواند به عنوان یک باد مخالف برای فلز گرانبها عمل کند، زیرا معامله گران به دنبال سرنخ های تازه در مورد اقدامات سیاست آتی فدرال رزرو و برخی انگیزه های معنادار به صورتجلسه FOMC هستند.
تجزیه و تحلیل تکنیکال: قیمت طلا می تواند دوباره به قله چند ماهه خود در حدود 2.009-2010 دلار برسد که در اکتبر لمس شد.
برخی از خریدهای متعاقب فراتر از نوسان هفته گذشته، در حدود منطقه 1993 دلار، باید به قیمت طلا اجازه دهد تا مارک روانی 2000 دلار را بازیابی کند. این حرکت می تواند به سمت آزمایش مجدد یک اوج چند ماهه بیشتر شود، در حدود 2009-2010 دلار که در اکتبر لمس شد. یک قدرت پایدار فراتر از دومی به عنوان یک محرک جدید برای معامله گران نزولی در نظر گرفته می شود و زمینه را برای گسترش بازگشت مثبت اخیر از سطوح درست زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) فراهم می کند.برای پیاده سازی درست تحلیل تکنیکال حتما باید بروکر خوبی را انتخاب کنید. اگر از بروکر خود مطمئن نیستید و می خواهید بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید به صفحه انتخاب بروکر سر بزنید.

15962 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link