1

قیمت طلا تا نزدیکی کف 19 اکتبر ریزش داشت

ارسال توسط : Alireza عباسی در 1402/8/18 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) تلاش می‌کند تا از رشد متوسط خود در بازه معاملاتی نیویورک تا سطح 1955 دلار سرمایه‌گذاری کند و در حال حاضر در نزدیکی کف 19 اکتبر که روز گذشته لمس شد، قرار دارد. تعدادی از مقامات بانفوذ فدرال رزرو  لحن متعادلی را حفظ کردند و سیگنال های متفاوتی را در مورد مسیر افزایش نرخ بهره در آینده ارائه کردند، که به نوبه خود، از ابتدای هفته جاری باعث دور شدن جریان ها از فلز زرد غیر بازده شده است. علاوه بر این، به نظر می رسد که سرمایه گذاران در حال حاضر کمتر نگران تشدید بیشتر درگیری اسرائیل و حماس هستند. این به عنوان یکی دیگر از عواملی است که به کاهش تقاضا برای فلز گرانبهای امن کمک می کند.بیشتر بخوانید: آموزش 9 استراتژی معاملاتی طلا

در همین حال، فعالان بازار متقاعد شده اند که بانک مرکزی آمریکا کاهش نرخ بهره را در سال 2024 آغاز خواهد کرد. این منجر به کاهش بیشتر بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا می شود و دلار آمریکا (USD) را در عقب نگه می دارد و تا حدودی از طلا حمایت می کند. قیمت جدای از این، حال و هوای محتاطانه رایج بازار، همراه با مشکلات اقتصادی چین، می‌تواند به کاهش نزولی برای این فلز گرانبها کمک کند. فعالان بازار اکنون به انتشار داده‌های معمول هفتگی اولیه ادعاهای بیکاری از آمریکا برای برخی انگیزه‌ها در اواخر بازه معاملاتی نیویورک نگاه می‌کنند، اگرچه تمرکز بر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو باقی خواهد ماند.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا با احیای شرط‌بندی‌ها برای افزایش بیشتر نرخ توسط فدرال رزرو همچنان ریزش می‌یابد.
قیمت طلا در بازه معاملاتی توکیو روز پنج شنبه همچنان پایین‌تر است ودر نزدیکی کف خود از 19 اکتبر بوده است، اگرچه در میان کاهش ملایم دلار آمریکا، فروش متعاقب آن وجود ندارد.
بازده اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا در نزدیکی پایین ترین حد خود در بیش از یک ماه گذشته بود و دلار را تضعیف کرد و به محدود کردن ضرر برای فلز زرد غیر بازده کمک کرد.
مقامات فدرال رزرو درها را برای تشدید بیشتر سیاست ها باز نگه می دارند، اگرچه ابزار CME FedWatch نشان می دهد که احتمال کاهش نرخ بهره در اوایل ماه مارس 18 %است.
لیزا کوک، رئیس فدرال رزرو، سیاست فعلی را به اندازه کافی محدودکننده برای ثبات قیمت می داند، در حالی که نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، کفایت آن را با توجه به انعطاف پذیری اقتصادی آمریکا زیر سوال می برد.
آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، بر نیاز به تمرکز بر چگونگی باقی ماندن نرخ های بهره تاکید کرد، در حالی که میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، افزایش بیشتر نرخ بهره را در سال جاری مورد بحث قرار داد.
در همین حال، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در مورد سیاست های پولی یا چشم انداز اقتصادی در روز چهارشنبه اظهار نظری نکرد و قرار است دوباره در کنفرانس دیگری در این پنجشنبه سخنرانی کند.
آخرین ارقام تورم چین که اوایل این پنجشنبه منتشر شد، به فشارهای ضدتورمی پایدار در پی بدتر شدن چشم انداز اقتصاد داخلی اشاره کرد.
اداره ملی آمار گزارش داد که شاخص CPI در چین در ماه اکتبر 0.1 %در مقایسه با 0.2 %افزایش در ماه قبل و نرخ سالانه 0.2 %کاهش یافت.در Forex Factory میزان اهمیت این داده های اقتصادی مشخص شده است.
شاخص قیمت تولیدکننده چین (PPI) برای سیزدهمین ماه متوالی 2.6 %در ماه اکتبر کاهش یافت که اندکی بیشتر از 2.5 %قبل بود، اگرچه بهتر از افت 2.8 درصدی پیش بینی شده بود.
تجزیه و تحلیل تکنیکال: قیمت طلا اکنون آسیب پذیر به نظر می رسد برای کاهش بیشتر و به چالش کشیدن  سطح حمایت 200 روزه SMA در نزدیکی منطقه 1933 دلاری.
 شکست یک شبه و بسته شدن به زیر منطقه حمایتی 1954-1953 دلار به نفع معامله گران نزولی است. علاوه بر این، نوسانگرها در نمودار روزانه به تازگی شروع به جذب کشش منفی کرده‌اند و چشم‌اندازهایی را برای حرکت کاهشی بیشتر حمایت می‌کنند. از این رو، یک لغزش بعدی به سمت آزمایش میانگین متحرک بسیار مهم 200 روزه (SMA) که در حال حاضر در حدود 1933 دلار تعیین شده است، به نظر یک امکان متمایز به نظر می رسد. متعاقب آن SMA 100 روزه، در نزدیکی منطقه 1927-1926 دلار است که اگر قاطعانه شکسته شود نشان می دهد که قیمت طلا در کوتاه مدت به بالاترین سطح خود رسیده است.برای پیاده سازی درست تحلیل تکنیکال حتما باید بروکر خوبی را انتخاب کنید. اگر از بروکر خود مطمئن نیستید و می خواهید بروکرهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید به صفحه انتخاب بروکر سر بزنید.

15849 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link