1

نحوه استفاده از پیوت پوینت ها در بازار فارکس و ارز دیجیتال

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/4/8 منتشر شده است

استفاده از پیوت پوینت ها: ابزاری قدرتمند برای معاملات فارکس

پیوت پوینت ها ابزارهای تحلیل تکنیکال هستند که می توانند برای پیش بینی نوسانات قیمت در بازار فارکس و ارز دیجیتال استفاده شوند. این سطوح بر اساس قیمت های باز، بالا و پایین روز قبل محاسبه می شوند و به عنوان نقاط بالقوه حمایت و مقاومت در نظر گرفته می شوند و آگاهی از نحوه محاسبه پیوت پوینت ها برای تریدر ها امری لازم به حساب می آید.

در این مقاله، به نحوه استفاده از پیوت پوینت ها در معاملات فارکس و ارز دیجیتال خواهیم پرداخت، زیرا آشنایی با پیوت پوینت ها و استفاده از آنها برای معامله گران فارکس و ارز دیجیتال میتواند بسیار مفید باشد. با این حال، مهم است به یاد داشته باشید که این سطوح کامل نیستند و نباید به تنهایی برای تصمیم گیری های معاملاتی استفاده شوند.

استفاده از پیوت پوینت ها

ساده‌ترین راه برای استفاده از سطوح پیوت در معاملات فارکس این است که از آنها درست مانند سطوح عادی حمایت و مقاومت خود استفاده کنید. مانند سطوح حمایت و مقاومت قدیمی، قیمت این سطوح را نیز مکررا خواهد آزمود.

هر چه یک جفت ارز یک سطح پیوتی را بیشتر لمس کرده و بازگردد، این سطح قوی‌تر می‌باشد. در حقیقت "چرخش روی محور (Pivoting)" به معنی رسیدن به یک سطح حمایت یا مقاومت و سپس برگشتن از آن می‌باشد.

نگه داشته شدن یک سطح محوری می‌تواند فرصت‌های خوب معاملاتی را برای شما فراهم کند.

اگر قیمت در حال نزدیک شدن به سطح مقاومت بالایی باشد، می‌توانید دستور فروش جفت ارز را گذاشته و دستور حد ضرر را درست بالای سطح مقاومت قرار دهید.

اگر قیمت در حال نزدیک شدن به سطح حمایت بود، می‌توانید دستور خرید گذاشته و دستور حد ضرر خود را درست زیر سطح مذکور تنظیم نمایید.

همانطور که می‌بینید کار با پیوت پوینت ها در بازار فارکس و ارز دیجیتال سخت نیست و درست مانند سطوح حمایت و مقاومت عادی هستند!

اجازه دهید نگاهی به یک مثال بیاندازیم تا بتوانید موضوع را بهتر تجسم کنید. در اینجا نمودار 15 دقیقه‌ای جفت ارز GBP/USD را داریم به سطوح پیوت پوینت دقت کنید:

استفاده از پیوت پوینت ها در نمودار نزولی

 

در نمودار بالا، می‌بینید که قیمت در حال آزمودن سطح حمایت S1 است. اگر فکر می‌کنید که این سطح حفظ خواهد شد، کاری که می‌توانید انجام دهید این است که دستور خرید گذاشته و سپس دستور حد ضرر را پس از سطح حمایت بعدی قرار دهید.

اگر محافظه‌کار هستید، می‌توانید یک دستور حد ضرر کاملا باز درست زیر S2 قرار دهید. اگر قیمت از S2 عبور کند، این شانس وجود دارد که به بالا برنگشته و هر دو سطح S1 و S2 می‌توانند تبدیل به سطوح مقاومت شوند.

اگر کمی تهاجمی‌تر هستید و مطمئنید که آن سطح حمایت در S1 حفظ خواهد شد، می‌توانید دستور حد ضرر خود را درست زیر S1 قرار دهید.در رابطه با نقاط حد سود خود، می‌توانید PP یا R1 را که می‌توانند به نوعی سطح مقاومت را فراهم نمایند، هدف‌گذاری کنید. بگذارید ببینیم اگر دستور خرید را در نزدیکی پیوت پوینت گذاشته بودید چه اتفاقی می‌افتاد.

استفاده از پیوت پوینت ها در نمودار صعودی

 

پیوت پوینت ها اکثر اوقات جواب می دهند. خوب، به نظر می‌آید که S1 به عنوان سطح حمایت نگه داشته شده است. علاوه بر این، اگر PP را به عنوان نقطه حد سود خود هدف‌گذاری کرده بودید، به آن می‌رسیدید و سود زیادی نسیبتان می‌شد!

مسلما همیشه به این سادگی نیست. شما نباید صرفا بر سطوح پیوت پوینت تکیه کنید. بایستی توجه داشته باشید که آیا سطوح نقطه محوری با سطوح حمایت و مقاومت پیشین هماهنگ هستند یا خیر.همچنین می‌توانید تحلیل نمودارهای شمعی و انواع دیگر اندیکاتورها را به کار بگیرید تا برای به دست آوردن تاییدیه بیشتر به شما کمک کنند.

به عنوان مثال اگر ببینید که یک الگوی دوجی بالای S1 تشکیل شده است یا اینکه اندیکاتور استوکستیک شرایط اشباع فروش را نشان می‌دهد، آنگاه احتمال اینکه S1 به عنوان سطح حمایت حفظ شود، بیشتر است.

به علاوه، به طور معمول اغلب اوقات معامله بین اولین سطوح حمایت و مقاومت اتفاق می‌افتد. برخی اوقات، قیمت سطوح دوم را خواهد آزمود و هر چند وقت یکبار، سطوح سوم نیز آزموده خواهد شد.در آخر، شما باید این مساله را نیز به طور کامل درک کنید که بعضی وقت‌ها قیمت تمام سطوح را شکسته و از آنها عبور می‌کند.

وقتی این اتفاق بیافتد چه کار خواهید کرد؟ آیا به نگه داشتن معامله خود ادامه داده و دچار ضرر شده و شاهد کاهش تدریجی موجودی حساب معاملاتی خود خواهید بود؟ یا از آن بهره برده و تعدادی از پیپ‌ها را برمی‌گردانید؟

تفاوت پیوت پونت ها با سطوح حمایت و مقاومت در چیست؟

پیوت پونت ها و سطوح حمایت و مقاومت هر دو ابزارهای تحلیل تکنیکال هستند که برای پیش بینی نوسانات قیمت استفاده می شوند. با این حال، این دو ابزار تفاوت های کلیدی دارند.

پیوت پونت ها بر اساس قیمت های باز، بالا و پایین روز قبل محاسبه می شوند. این سطوح به عنوان نقاط بالقوه حمایت و مقاومت در نظر گرفته می شوند.

سطوح حمایت و مقاومت بر اساس فعالیت قیمت در گذشته محاسبه می شوند. این سطوح مناطقی هستند که قیمت قبلاً به آنها رسیده و در آنجا متوقف شده است.

نتیجه گیری

در مجموع، پیوت پونت ها می توانند ابزاری ارزشمند برای معامله گران فارکس و ارز دیجیتال باشند. با این حال، مهم است به یاد داشته باشید که این سطوح کامل نیستند و نباید به تنهایی برای تصمیم گیری های معاملاتی استفاده شوند. برای استفاده موثر از پیوت پونت ها، معامله گران باید آنها را در کنار سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال، مانند سطوح حمایت و مقاومت، الگوهای نموداری و اندیکاتورها، استفاده کنند. این کار به آنها کمک می کند تا تصمیمات معاملاتی آگاهانه تری بگیرند.

در اینجا چند نکته کلیدی برای استفاده از پیوت پونت ها آورده شده است:

  • پیوت پونت ها را به عنوان نقاط بالقوه حمایت و مقاومت در نظر بگیرید.
  • از سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال برای تأیید سیگنال های پیوت پونت استفاده کنید.
  • آماده باشید که در صورت شکست سطوح پیوت پونت، معامله خود را ببندید.

با استفاده از این نکات، معامله گران می توانند از پیوت پونت ها برای افزایش دقت و سودآوری معاملات خود استفاده کنند.

علاوه بر این قابل ذکر است، در دوره آموزش فارکس از صفر تا صد یا دوره آموزش ارز دیجیتال تمام این موارد به شما توضیح داده می شود و شما میتوانید به خوبی نحوه استفاده از پیوت پونت ها در معاملات را به صورت حرفه ای یاد بگیرید.

 

1547 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link