1

یورو دلار به سه روز روند نزولی اش بالاخره پایان داد

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/12/4 منتشر شده است

یورو/دلار آمریکا در اوایل پنج‌شنبه، سودهای ملایمی را در حدود 1.0620 ثبت کرده و  ضررهای اخیر را نزدیک به پایین‌ترین سطح هفت هفته اخیر تثبیت می‌کند. با انجام این کار، جفت یورو احساسات مثبت ملایم در بازار و همچنین فقدان داده ها/رویدادهای اصلی را تشویق می کند.

با این حال، جفت ارز اصلی اولین افزایش روزانه را در چهار روز اخیر نشان می دهد در حالی که در میان امید به آخرین داده های اقتصادی، به پایین ترین سطح از اوایل ژانویه، روز قبل، رسیده است. اخیراً اعداد و ارقام قوی‌تر از فعالیت‌های جهانی و اظهارنظرهای مقامات کلیدی بانک مرکزی، عمدتاً از غرب، این امید را ایجاد کرده که احتمال وقوع رکود اقتصادی کمتر است. حتی اگر در قسمت خاصی از جهان این اتفاق بیفتد، اثرات خفیف و کوتاه مدت خواهد بود.

علاوه بر این، عقب نشینی اخیر در انتظارات تورمی آمریکا باعث خوش بینی محتاطانه شده است. با این اوصاف، نرخ تورم سربه سر 10 و 5 ساله از سوی فدرال رزرو سنت لوئیس (FRED) نشانه عقب نشینی انتظارات تورمی آمریکا با عقب نشینی از بالای چند روزه است.

در جای دیگر، در صورت جلسه فدرال رزرو بیان شد که برای دستیابی به هدف تورم، افزایش نرخ‌های بیشتری لازم است. همین امر در ابتدا باعث ایجاد حالت کاهش ریسک در بازار شد و پیش از آنکه جزئیات حاکی از آن باشد که سیاست‌گذاران در مورد آسان‌تر شدن مسیر افزایش نرخ‌ها نیز بحث کرده‌اند، به نفع کاهش یورو/دلار آمریکا بود. همین موضوع، انتظارات تورمی ملایم‌تر را به‌عنوان نگرانی اصلی برای بهبود اخیر خلق و خوی نشان می‌دهد.

معنای دوگانه اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز می‌تواند مسئول آخرین احساسات خفیف خوش‌بینانه باشد. طبق آخرین اظهار نظر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، او فکر می کند که همتای روس خود با عقب نشینی از یک معاهده بین المللی حاضر به استفاده از سلاح های هسته ای نیست. با این حال، ترس ها در مورد جنگ اوکراین و روسیه به پایان نرسیده است، با آخرین نسخه غرب و چین که موضوع را به وخامت می بخشد. با این حال، وال استریت ژورنال (WSJ) اخیراً اعلام کرد که آمریکا در حال بررسی انتشار اطلاعات مربوط به انتقال احتمالی تسلیحات چین به روسیه است. پیش از این، به نظر می رسید که روابط چین و روسیه باعث تشدید مشکلات ژئوپلیتیکی شده است زیرا آمریکا به شدت از چنین اقداماتی انتقاد کرده و از عجله به سمت ایمنی خطر حمایت می کند.

با صحبت در مورد داده های ترکیبی از اروپا، شرایط تجاری IFO آلمان به 91.1 برای فوریه در مقابل 91.4 مورد انتظار و 90.1 قبل بهبود یافت در حالی که ارزیابی جاری از 94.1 قرائت قبلی و برآورد تحلیلگران از 95.00 به 93.9 کاهش یافت. علاوه بر این، گیج انتظارات IFO به 88.5 در مقایسه با اجماع بازار 88.3 و 86.4 قبلی افزایش یافت. پس از انتشار نظرسنجی تجاری IFO آلمان، کلاوس وولرابه، اقتصاددان این مؤسسه گفت: «اقتصاد آلمان از رکود عبور نخواهد کرد، اما ملایم خواهد بود. لازم به ذکر است که شاخص تورم آلمان، یعنی شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده (HICP) پیش بینی های اولیه سالانه 9.2% را تایید کرد.

در این زمینه، S&P 500 Futures از پایین ترین سطح ماهانه خود جهش داشت تا سودهای ملایمی را در حدود 4020 ثبت کند، در حالی که بازدهی در بحبوحه تعطیلات ژاپن، به دنبال عقب نشینی از بالاترین سطح سه ماهه روز قبل، عمدتاً بدون تغییر است.

در ادامه، قرائت نهایی شاخص تورم بلوک و کاتالیزورهای ریسک برای معامله گران EUR/USD مهم است که قبل از قرائت دوم جزئیات مخارج مصرف شخصی آمریکا (PCE) برای سه ماهه چهارم (سه ماهه چهارم) و همچنین مشاهده کنند. قرائت های اولیه از تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه چهارم آمریکا.

تحلیل تکنیکال یورو دلار
یورو دلار همچنان در رادار فروشندگان باقی می ماند، مگر اینکه به بالای سطح حمایت تبدیل شده به سطح مقاومت، تا نزدیکی 1.0740 بازگردد.

9390 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link