1

قدرت گرفتن اوراق قرضه و ضربه طلا به کف ماهانه

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/11/27 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) پس از ثبت بزرگترین ریزش روزانه در دو هفته اخیر در حدود 1.5 ماه گذشته، تا نزدیکی 1835$ ریزش داشت. گفته می‌شود، فلز زرد انفعال بازار را در اوایل پنجشنبه به تصویر می‌کشد، اما در میان بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و دلار آمریکا در بحبوحه شرط‌بندی‌های خشن فدرال رزرو  در رادار فروشندگان باقی می‌ماند.

قیمت طلا با افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، دلار آمریکا، کاهش یافت
قیمت طلا علیرغم انفعال اخیر در رادار قروشنتدگان باقی می ماند، زیرا اقتصاد خوش بینانه آمریکا پشتوانه سیاست های انقباضی پیرامون حرکت های بعدی فدرال رزرو است و قدرت گرفتن به بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و همچنین دلار آمریکا دامن می زند.


با این حال، رشد آمار خرده‌فروشی آمریکا در ژانویه به 3.0% در سال در مقایسه با 1.8% مورد انتظار و -1.1% قبل افزایش یافت. علاوه بر این، The Retail Sales ex-Autos در مدت مشابه 2.3 درصد رشد کرد، در مقایسه با برآورد تحلیلگران 0.8٪. در همین راستا، شاخص تولید NY Empire State برای ماه فوریه به بالاترین سطح سه ماهه 5.8- در مقابل پیش بینی های 18.0- و پیش بینی های بازار -32.9 افزایش یافت. از سوی دیگر، تولید صنعتی آمریکا ارقام ماهانه 0.0 درصدی را برای ژانویه ثبت کرد، در مقایسه با برآوردهای قبلی تحلیلگران 0.5 درصد و -0.7 درصد، اما در عقب راندن تعصب جنگ‌طلب پیرامون حرکت بعدی فدرال رزرو (فدرال رزرو) شکست خورد.

با در نظر گرفتن این داده ها، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین حد خود در 6 هفته اخیر رسید، در حالی که شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از صعود به بالاترین سطح 1.5 ماهه در زمان اعلام داده های کلیدی آمریکا، نفسی تازه کرد که این موضوع می تواند به افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو  اشاره می کند.

طبق ابزار FEDWATCH رویترز، شرط‌بندی‌های بازار بر روی حرکت‌های بعدی فدرال رزرو نشان می‌دهد که نرخ‌های بانک مرکزی آمریکا در ماه جولای حدود 5.25%  در مقابل پیش‌بینی فدرال رزرو در دسامبر 5.10% به اوج خود خواهد رسید.

تنش ژئوپلیتیکی، تقویم سبک نیز بر XAU/USD وزن دارند
به غیر از قدرت گسترده دلار آمریکا با پشتوانه داده ها، فقدان کاتالیزورهای اصلی و تنش ادامه دار آمریکا و چین و همچنین ریسک های سیاسی آمریکا نیز فشار نزولی بر قیمت طلا وارد می کند.

 

هیچ چیز مهمی برای تماشای معامله گران طلا قبل از FOMC Minutes وجود ندارد
در ادامه، داده‌های سطح دوم آمریکا در مورد بازار مسکن، فعالیت‌های صنعتی و قیمت‌های تولیدکننده می‌توانند معامله‌گران طلا را پیش از جلسه هفته آینده آخرین جلسه سیاست‌های پولی فدرال رزرو سرگرم کند. شایان ذکر است که جهش تازه در شرط‌بندی‌های فدرال رزرو و داده‌های خوش‌بینانه، خریداران XAU/USD را تا قبل از آن امیدوار نگه می‌دارد.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا
چه بازیابی قیمت از میانگین متحرک ساده 50 باری (SMA) باشد و چه شکست واضح خط حمایت دو هفته‌ای، که به سطح مقاومت تبدیل شده، قیمت طلا  را برای به چالش کشیدن کف ماهانه قبلی دارد.

افزودن قدرت به تمایل حرکت نزولی، سیگنال‌های نزولی از نشانگر میانگین متحرک همگرایی و واگرایی (MACD) است. با این حال، شرایط اشباع فروش اندیکاتور (RSI) ، نشان دهنده فضای محدود برای XAU/USD به سمت جنوب است.

در نتیجه، منطقه حمایت افقی دو ماهه در اطراف 1820 دلار توجه فروشنده طلا را به خود جلب می کند. اگر مظنه از منطقه حمایتی اعلام شده خارج نشود، پایین‌ترین قیمت‌هایی که در اواخر دسامبر 2022 در حدود 1797$ و 1785$ مشخص شده‌اند می‌توانند فروشندگان XAU/USD را جذب کنند.

در همین حال، احیای طلا نیاز به تثبیت در بالای خط مقاومت دو هفته‌ای دارد که در نزدیکی 1847$ قرار گرفته است.

با این حال، همگرایی 50-SMA و خط روند نزولی از 03 فوریه، در حدود 1,865$ ، برای خریداران XAU/USD یک  چالش سخت به نظر می رسد. لازم به ذکر است که سطح 200-SMA 1893 دلاری و سطح قیمت1900$ به عنوان آخرین سنگر فروشندگان فلز عمل می کند.

به طور کلی، قیمت طلا همچنان نزولی است اما بازه حرکت نزولی محدود به نظر می رسد.

9320 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link