1

روند صعودی انس جهانی طلا در نزدیکی 1900$ دچار مشکل شده است

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/11/18 منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) پس از جهش اصلاحی از پایین‌ترین سطح یک ماهه، در حدود 1865 دلار به حرکتش ادامه می دهد و  معامله‌گران طلا در انتظار سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو  در بحبوحه تعصبات جنگ‌طلب نسبت به اقدام بعدی بانک مرکزی آمریکا هستند. شایان ذکر است که خوش‌بینی در میان سیاست‌گذاران آمریکا نیز بر قیمت فلزات گرانبها قبل از این رویداد کلیدی تأثیر می‌گذارد.

کاهش مشکلات رکودی ایالات متحده، فروشندگان طلا را آزار می دهد
پس از مشاهده آمارهای قوی اشتغال و فعالیت آمریکا در روز جمعه، سیاستگذاران آمریکا نسبت به گذار اقتصادی خوشبین به نظر می رسند. همین موضوع به تعصب اخیر نسبت به سیاست های انقباضی در مورد حرکت بعدی فدرال رزرو  و همچنین تأییدیه تکنیکال برای امیدوار نگه داشتن فروشندگان طلا می‌پیوندد.


روز دوشنبه، جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، با تمجید از آخرین آمار، مشکلات ناشی از رکود اقتصادی را به عقب انداختند. علاوه بر این، اظهارنظرهای رافل بوستیک، رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا، حمایت از نگرانی های فدرال رزرو آمریکا بود. بوستیک فدرال رزرو در مصاحبه با بلومبرگ گفت: «بازار کار قوی احتمالاً به این معنی است که «ما باید کمی کار بیشتری انجام دهیم».

کاوشگر تنش آمریکا و چین قیمت XAU/USD
در حالی که شرط‌بندی‌های جنگ‌طلب فدرال‌رزرو و امید به رشد آمریکا به نفع فروشندگان طلا است، به نظر می‌رسد نگرانی‌های کاهش‌یافته از کشمکش‌های آمریکا و چین کف قیمت‌های فلز را پایین می‌آورد. وضعیت نابسامان سفر دیپلماتیک آمریکا به پکن و واکنش تند چین به سرنگونی بالون توسط آمریکا با نامیدن آن به عنوان تلاش جاسوسی، روحیه ریسک پذیری بازار را برانگیخت و خریداران طلا را در روز قبل به چالش کشید. با این حال، آخرین اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در این مورد آرامش بخش به نظر می رسد زیرا او گفت: "حادثه بالون روابط آمریکا و چین را تضعیف نمی کند."

بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده به نفع گاوهای دلار آمریکا است، گاوهای نر طلا را بررسی کنید
با توجه به تعصبات فدرال رزرو و مشکلات رکود رو به کاهش در آمریکا ، بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا بازگشت روز جمعه را از پایین ترین سطح چند روزه افزایش می دهد، که به نوبه خود زیربنای رشد دلار آمریکا است و بر قیمت طلا تأثیر می گذارد. با این حال، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا پس از بازگشت دو روزه نسبت به پایین ترین سطح ماهانه، حدود 3.63 درصد افزایش یافت.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نگاه کرد
با توجه به سخنرانی برنامه ریزی شده جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ، قیمت طلا به احتمال زیاد در آستانه رویداد کلیدی ضعیف باقی می ماند. با این حال، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، می‌تواند آخرین پیشرفت در داده‌های آمریکا و شرط‌بندی‌های روی سیاست های انقباضی فدرال رزرو برای اعمال فشار نزولی بر XAU/USD را ستایش کند. لازم به ذکر است که اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا (SOTU) برای جهت گیری های کوتاه مدت نیز رعایت خواهد شد.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا
جهش اصلاحی طلا در شروع هفته از پایین ترین سطح یک ماهه نتوانست از خط حمایت قبلی از اواخر نوامبر 2022 عبور کند، اکنون مقاومتی در حدود 1885$ دارد که به نوبه خود فروشندگان XAU/USD را امیدوار نگه می دارد.

تحلیل تکنیکال طلا

افزودن قدرت به تمایل به حرکت نزولی می تواند سیگنال های تعصبی از نشانگر میانگین متحرک همگرایی و واگرایی (MACD) و همچنین خط اندیکاتور (RSI) با دوره 14 باشد.

با این حال، قیمت طلا در راه سطح حمایتی که در نزدیکی میانگین متحرک 50 روزه در نزدیکی 1851$ است قرار دارد. با این حال، یک منطقه افقی شامل چندین سطح که از اوایل آگوست 2022 مشخص شده است،در نزدیکی 1805$ ، قبل از سطح کلیدی 1800$ خواهد بود تا ریزش بیشتر قیمت را به چالش بکشد.

از طرف دیگر، بسته شدن روزانه فراتر از سطح مقاومت تبدیل شده به  سطح حمایت در نزدیکی 1885$ برای فراخوانی خریداران طلا نیاز به تثبیت از آستانه 1900 دلاری دارد.

پس از آن، آخرین قله هایی که در مارس 2022 ثبت شده‌اند، به ترتیب در نزدیکی 1960$ و 1966$ ، می‌توانند خریداران XAU/USD را جذب کنند.

9227 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link