1

بازیابی قیمت یورو دلار تا 1.0750 و تمرکزهایی که روی FED است

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/11/18 منتشر شده است

EUR/USD در حوالی 1.0735 زخم های خود را ترمیم می کند در حالی که فروشندگان را در کف ماهانه، پس از یک تسلط سه روزه، در اوایل روز سه شنبه به چالش می کشد. با انجام این کار، جفت ارز اصلی، بلاتکلیفی بازار را قبل از رویدادهای کلیدی، یعنی سخنرانی‌های مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) و فدرال رزرو (Fed) نشان می‌دهد.

یورو در روز دوشنبه نتوانست سخنان تندرو ECB و همچنین داده های قوی تر منطقه یورو را تشویق کند زیرا در بحبوحه بهبود گسترده دلار آمریکا به پایین ترین سطح از 9 ژانویه نزول کرد.رابرت هولزمن، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا (ECB) روز دوشنبه گفت: «ریسک انجام سیاست های تهاجمی به صورت خفیف از تشدید شدن ان بیشتر استد».

با صحبت در مورد داده ها، شاخص اعتماد سرمایه گذار Sentix منطقه یورو در ماه فوریه از 17.5- در ژانویه در مقابل انتظار 12.8- به -8.0 افزایش یافته است. در همین راستا، خرده‌فروشی منطقه یورو در ژانویه به 2.8%- در سال در مقایسه با 2.7%- و قبل از 2.5%- رسید. علاوه بر این، رشد سفارشات کارخانه آلمان به دنبال کاهش 4.4% در دسامبر و همچنین پیش‌بینی‌های بازار 2.2 درصد به 3.2 درصد افزایش یافت.


از سوی دیگر، تقویم اقتصادی امریکا عمدتاً ساکت بود، اما خوش بینی رشد توسط جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا و رئیس جمهور جو بایدن، به مذاکرات جنگ طلبانه فدرال رزرو برای پیشبرد بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و همچنین دلار آمریکا پیوستند. رافل بوستیک، رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت: بازار کار قوی احتمالاً به این معنی است که "ما باید کمی کار بیشتری انجام دهیم."

با این اوصاف، تضعیف سفر دیپلماتیک امریکا به پکن و واکنش تند چین به سرنگونی بالون از سوی آمریکا با نامیدن آن به عنوان تلاش جاسوسی، روحیه ریسک پذیری بازار را برانگیخت و بر جفت یورو/دلار در روز قبل فشار آورد. با این حال، آخرین اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در این مورد آرامش بخش به نظر می رسد زیرا او گفت: "حادثه بالون روابط آمریکا و چین را تضعیف نمی کند."

در مقابل این پس‌زمینه، S&P 500 Futures با افزایش ملایمی مواجه شد، اما اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا پس از بازگشت دو روزه نسبت به پایین‌ترین سطح ماهانه، برای رسیدن به مسیرهای روشن حدود 3.63 درصد تلاش کرد.

با نگاه به آینده، کسادی بازارها و اضطراب پیش از رویداد ممکن است حرکت فوری یورو/دلار آمریکا را در آستانه تولید صنعتی آلمان در ماه دسامبر محدود کند، سخنرانی ایزابل اشنابل، سیاستگذار بانک مرکزی اروپا و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، برای فراموش نشدن وضعیت اتحادیه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا. SOTU) نظرات.

اگرچه شاهین‌های بانک مرکزی اروپا ممکن است تلاش کنند تا یورو/دلار آمریکا را سرپا نگه دارند، اما توجه عمده به اظهارات سیاست‌گذاران آمریکا برای دستورالعمل‌های روشن در میان شرط‌بندی‌های جنگ‌طلبانه فدرال رزرو معطوف خواهد شد.

تحلیل تکنیکال
شکست پایدار خط روند صعودی از اوایل نوامبر، در حدود 1.0850 تا زمان انتشار، فروشندگان EUR/USD را در میان سیگنال‌های نزولی MACD و RSI (14) امیدوار نگه می‌دارد. با این حال، حرکت نزولی بیشتر این جفت به سمت 50-DMA، در حدود 1.0690، قریب الوقوع به نظر می رسد، مگر اینکه قیمت زیر 1.0850 باقی بماند.

9226 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link