1

ارسال توسط : ابوالفضل حیدری در 1401/11/17 منتشر شده است

قیمت پونددلار از پایین‌ترین سطح یک ماهه خود که روز دوشنبه به ثبت رسید، بازیابی می‌شود. ترکیبی از عوامل مختلف به افزایش ارزش دلار ادامه می دهد و به عنوان یک باد مخالف برای این جفت ارز عمل می کند.  سیاست های انبساطی بانک مرکزی اروپا در هفته گذشته بیشتر به محدود کردن روند صعودی کمک می کند.

جفت ارز GBP/USD توجه برخی از خریداران را در نزدیکی سطح 1.2030-1.2025 جلب می کند و از پایین ترین سطح یک ماهه که اوایل این دوشنبه به آن رسیده بود، بهبود می یابد.  این جفت ارز در نیمه اول بازه معاملاتی اروپا در نزدیکی بالاترین سطح روزانه، اطراف سطح 1.2060 معامله می‌شود، اگرچه در میان خرید قوی دلار آمریکا، هیچ دنباله ای از آن وجود ندارد.  از دیدگاه تکنیکال، روند حرکتی کوتاه‌مدت به سمت نزولی تغییر کرده است که نشان می‌دهد احتمال ریزش بیشتر وجود دارد.

گزارش ماهانه خوش‌بینانه مشاغل آمریکا (NPF) سرمایه‌گذاران را مجبور کرد تا انتظارات خود را برای توقف قریب‌الوقوع چرخه سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال رزرو کاهش دهند.  این به نوبه خود، بازده اوراق قرضه خزانه داری امریکا را بالاتر می برد و همچنان به افزایش قدرت دلار ادامه می دهد.  علاوه بر این، به نظر می‌رسد که عدم داشتن روحیه ریسک پذیری بیشتر به عنوان پشتوانه سرمایه امن است و به محدود کردن حرکت صعودی برای جفت ارز پوند/دلار کمک می‌کند.

انتظار می رود که بانک مرکزی آمریکا به سیاست های انقباضی خود برای افزایش نگرانی های طولانی تر در مورد بادهای معکوس اقتصادی ناشی از افزایش مستمر هزینه های وام ادامه دهد.  علاوه بر این، ترس از بدتر شدن روابط آمریکا و چین تأثیر خود را بر احساسات ریسک جهانی می گذارد، که از لحن ضعیف تر در بازارهای سهام کاملا مشهود است.  در جدیدترین ضربه به روابط بین دو اقتصاد بزرگ جهان، پکن روز دوشنبه تصمیم واشنگتن را برای ساقط کردن یک بالون چینی را محکوم کرد.  چین مدعی شد که بالون به طور تصادفی به حریم هوایی آمریکا رفته است. جدای از عوامل ذکر شده، ارزیابی نادرست از سیاست های انبساطی بانک مرکزی انگلستان در هفته گذشته نیز دیده می شود که بر روی پوند بریتانیا اثر گذاشته است. بانک مرکزی انگلستان در بیانیه سیاست پولی خود این عبارت را حذف کرد که "در صورت لزوم قاطعانه پاسخ خواهند داد".  علاوه بر این، اندرو بیلی، رییس بانک مرکزی اروپا، گفت که تورم امسال با سرعت بیشتری در نیمه دوم سال 2023 به کاهش خود ادامه خواهد داد.

 

پونددلار

در بخش داده های اقتصادی، PMI ساخت و ساز بریتانیا برای دومین ماه متوالی دارای حرکت انقباضی خواهد بود که در  ماه ژانویه به سطح 48.4 رسید و از سطح قبلی48.8 دچار ریزش شد.  این امر باعث می‌شود قبل از تأیید اینکه پولبک اخیر از سطح مقاومت 1.2445-1.2450 یا یک قله چند ماهه ادامه داشته است، عاقلانه منتظر خریدهای بعدی باشید.  هیچ داده اقتصادی تحریک کننده ای در بازار وجود برای دلار امریکا  وجود ندارد ندارد و این باعث می شود که این پول در اختیار بازده اوراق قرضه آمریکا قرار بگیرد. این موضوع، همراه با روحیه ریسک پذیری گسترده تر، ممکن است انگیزه ای برای جفت پوند/دلار ایجاد کند.

شکست خط روند چند ماهه که از پایین‌ترین سطح ماه سپتامبر ترسیم شده است، خبر از افزایش حرکت نزولی می‌دهد. سطح حمایت کلیدی بعدی، میانگین متحرک نزولی 200 روزه در اطراف سطح 1.1950 خواهد بود که انتظار می رود این حرکت نزولی متوقف کند و با تقاضای جدید مواجه شود. پس از آن، سطح کلیدی بعدی، پایین ترین سطح 6 ژانویه در 1.1840 خواهد بود.  برای بازگشت روند صعودی ، نیاز به یک حرکت رالی قابل توجه به بالای سطح 1.2265 است.

9224 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link