1

فروشندگان EURUSD در زیر سطح 1.0550 چرخ می زنند

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/9/22 منتشر شده است

EUR/USD علیرغم انفعال اخیر، در حالی که بازارها در انتظار انتشار داده های تورم آمریکا در اوایل سه شنبه هستند، در حوالی 1.0550 باقی می ماند. آخرین انفعال جفت ارز اصلی می تواند به سیگنال های ترکیبی مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (CPI) برای ماه نوامبر مرتبط باشد. با این حال، ترس های اقتصادی پیرامون منطقه یورو، فروشندگان را امیدوار می کند.

به نظر می‌رسد نگرانی‌های پیرامون توانایی اروپا برای مدیریت موفقیت‌آمیز بقای زمستان، در بحبوحه بحران انرژی مرتبط با روسیه، خریداران یورو را به چالش می‌کشد. با این حال، اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که تامین انرژی اروپا در زمستان امسال امن خواهد بود. وی افزود: «علیرغم اقداماتی که انجام داده‌ایم، ممکن است سال آینده با شکافی تا 30 میلیارد متر مکعب گاز مواجه باشیم.» و از اعضای اتحادیه اروپا خواست تا پیشنهادات انرژی را به سرعت اتخاذ کنند. همان نگرانی‌های ژئوپلیتیکی را افزایش می‌دهد، زیرا ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قبلاً از عرضه نفت به کشورهایی که از سقف قیمت نفت مورد حمایت اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند، خودداری کرده است.

در Forex Factory میزان اهمیت این داده های اقتصادی مشخص شده است.
از سوی دیگر، کاهش پیش‌روی تورم یک ساله از سوی فدرال رزرو نیویورک با انتظارات تورمی خوش‌بینانه برای 5 و 10 سال گزارش شده توسط داده‌های فدرال رزرو سنت لوئیس (FRED) در تضاد است. با این حال، آخرین آمار انتظارات تورمی 5 ساله و 10 ساله به ترتیب 2.28% و 2.35% را نشان می دهد. در همین راستا، ثبت ضعیف هفته گذشته از شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده (PPI) نیز به تورم ملایم تر ایالات متحده اشاره کرد، اما شاخص احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان (UoM) و همچنین PMI خدمات ISM ایالات متحده و انتظارات تورمی از نظرسنجی UoM، چاپ های محکم تر از CPI ایالات متحده را پیشنهاد کرد.

در یک جبهه گسترده تر، به نظر می رسد که تعصب اخیر در مورد فدرال رزرو در مقابل لحن محتاطانه مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB)، عمدتاً به دلیل مشکلات رکود اقتصادی، بر قیمت یورو/دلار آمریکا تأثیر می گذارد. با این حال، کاتالیزورهای ریسک مختلط و خوش‌بینی نسبت به حرکت‌های کووید چین به بازارهای رکود می‌پیوندند تا حرکت این جفت را پیش از داده‌های کلیدی به چالش بکشند.

در میان این نمایش‌ها، بازده اوراق قرضه 10 ساله و دو ساله خزانه‌داری آمریکا اولین زیان روزانه را در چهار روز اخیر به ترتیب حدود 3.59% و 4.36% نشان می‌دهد در حالی که S&P 500 Futures با وجود بسته شدن قوی وال استریت در روز دوشنبه، زیان ملایم نزدیک به 4020 را ثبت می‌کند. لازم به ذکر است که قیمت نفت بهبود یافت و شاخص دلار آمریکا (DXY) کاهش یافت اما معامله گران در کل محتاط هستند.

تحلیل تکنیکال
شکست های مکرر در عبور از سطح اصلاحی فیبوناچی 61.8 درصدی این جفت ارز بین اواخر مارس و 28 سپتامبر، در حدود 1.0555، به واگرایی RSI نزولی می پیوندد تا فروشندگان را امیدوار نگه دارد. واگرایی RSI نزولی را می توان زمانی مشاهده کرد که قیمت به بالاترین حد خود برسد اما نوسانگر به قله پایین تر برسد، که نشان دهنده فقدان حرکت خرید و احتمال ورود فروشندگان است.

تحلیل تکنیکال یورو دلار

در آموزش فارکس به صورت کامل راجع به نحوه پیاده سازی تحلیل فاندامنتال و تکنیکال صحبت شده است.

اگر هنوز وارد بازار فارکس نشده اید یا می خواهید بروکر خود را عوض کنید به صفحه ثبت نام فارکس سر بزنید.

8817 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link