1

آیا ارز دیجیتال ترون قانونی است?| احسان سماواتیان

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/8/23 منتشر شده است

وقتی شما آموزش ارز دیجیتال مبتدی می بینید باید اولین سوالی که برایتان در مورد پروژه ها پیش آید این باشد که آیا ارز دیجیتال هدف، مشروعیت دارد یا اسکم است. ما این مطلب را به صورت کامل در آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صفر تا صد داشته ایم و به نوعی جزو الفبای آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است. حتی شما وقتی در آموزش پرایس اکشن از صفر یاد می گیرید که روی یک رمزارز چگونه باید سرمایه گذاری کنید اولین سوالتان باید این باشد که آیا این رمزارز همیشه هست یا پروژه اش قرار است جمع بشود و برود. به قطع خواندن این مقاله به شما کمک می کند تا دید بهتری نسبت به سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال داشته باشید.

 

ترون چیست؟

ترون که به TRX هم شناخته می شود شبکه غیر متمرکز بلاکچینی است. تلاش سازندگان این شبکه با پروتکل ترون بر این بوده که یک سیستم جهانی با کارایی بالا بسازند.TRX در تلاش است که یک سیستم جهانی برای سرگرمی ها و محتوا آنلاین فراهم کرده و در یک ابر اطلاعاتی همه چیز را ذخیره کند تا همه بتوانند محتوا دیجیتال خود را در آن سیستم عرضه کرده و به فروش برسانند. این پلتفرم به شما اجازه می دهد تا جابجایی اطلاعات را با سرعت بالا انجام دهید. البته این نکته را نباید از قلم انداخت که ترون رمزارز بسیار خوبی برای نوسان گیری است و در آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد به شما یاد می دهیم تا چگونه بتوانید از این رمزارز به درستی استفاده کنید.

پروتکل ترون تلاش می کند تا میزان دسترسی و حجم اطلاعات را بالا برده تا قراردادهای هوشمند هم به راحتی بتوانند بر بستر این شبکه اجرایی شوند. طبق پروتکل این رمزارز، شاهد هستیم که فرآیند استخراج روی آن کاربردی ندارد و روی نودهای شبکه بلاکچین جهانی اش کار می کند. از این رمزارز بیشتر در قسمت پرداخت ها استفاده می شود. سرعت تراکنش ها در شبکه بلاک چین ترون بسار بالاست و همچنین شما هزینه بسیار کمی را برای جابجایی پرداخت می کنید.

شبکه بلاک چین ترون توکن های زیادی را روی بسترش می بیند و به همین خاطر هم مثل یک صرافی غیر متمرکز با ان رفتار می شود. علاوه بر این ترون با پروتکل های تورنت هم کار می کند که یکی از قوی ترین سیستم های دانلود و به اشتراک گذاری فایل ها به شمار می رود. بنیاد ترون که بنیادی بود که هدفش کسب درآمد نبود در سال 2017 در سنگاپور تاسیس شد. جاستین سان رئیس این بنیاد است و پروژه های درون و برون سازمانی این بنیاد را هدایت می کند.

آیا ترون اسکم است؟

این غیر ممکن است که توکن ترون با وجود دستاوردهایش به اسکم بودن شناخته شود. آمار این توکن و این شرکت فوق العاده بوده است.اما صحبت های زیادی بر ضد این توکن می شود. ما سعی کردیم تحقیقات زیادی را روی این توکن انجام دهیم و نتایج آن را در ادامه می توانید بخوانید. البته ما به صورت کامل در آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به شما یاد می دهیم که چگونه ویژگی های هر رمزارز را به تفکیک بررسی کنید.

این بنیاد ادعایش این است که پروژه مالی غیر متمرکز است و تا الان 2 میلیون دلار از طریق شبکه بلاک چین این رمزارز دزدیده شده است. این شرکت با ساخت وایت لیست هایش روی یونی سواپ و جاست سواپ توانسته پروژه ها و توکن های غیر قانونی را محدود کند.

پروژه ای که ما امروز میخواهیم زیر سوال ببریمش سوپرنود ترون است که هنوز وایت لیستش وجود دارد و وبسایتش هم بسته شده است. بسیاری از طرفداران این رمزارز گزارش داده اند که اجازه برداشت به کاربران داده نشده و شبکه های اجتماعی این رمزارز هم مثل تلگرام پیش از وبسایتش بسته شده است. البته این پروژه ارتباط زیادی با ترون اصلی ندارد. بر اساس گزارش های موثق و رسمی هنوز پول هایی که از طریق این پروژه دزدیده شده از شبکه بلاک چین این رمزارز خارج نشده است. شبکه بلاک چین این رمزارز فقط به گروهی از کاربرانش اجازه می دهد تا برداشت های خود را انجام دهند. سرمایه بسیاری از افراد در شبکه بلاک چین این رمزارز قفل شده و ارزش این سرمایه قفل شده به 2 میلیون دلار می رسد. بنیاد ترون هنوز بیانیه رسمی راجع به این پروژه منتشر نکرده و خشم افرادی که سرمایه شان در این شبکه قفل شده در حال افزایش است. در حال حاضر سرمایه گذاران سردرگم هستند که آیا بنیاد ترون در این دزدی نقشی دارد یا خیر چیزی که تا به الان ثابت نشده است. و سوال بزرگی که حالا برای افراد پیش آمده این است که آیا ترون یک پروژه مشروع است یا یک اسکم.

آیا ترون اسکم است؟

پروژه ترون مشروع است یا اسکم؟

درست است که خیلی از سرمایه گذاران بر این باورند که پروژه ترون اسکم است اما واقعا این باور از کجا ایجاد شده است. در ژانویه سال 2018 افراد حرفه ای در بازار ارز دیجیتال به این پروژه تهمت زدند که به وسیله پروتکل اش دزدی انجام می شود و وایت پیپرش را با کپی برداری از پروژه های دیگر انجام داده است. اگر به شایعاتی که در گذشته مطرح شده نگاهی بیندازیم می فهمیم که طرفداران این پروژه اصلا کم نیستند و همه بر این باورند که پروژه اصلی و مرکزی به هیچوجه اسکم نیست. خیلی از حقایق به صورت شفاف در مورد این رمزارز گفته می شود و به نوعی امن تر از خیلی از پروژه ها و شبکه های بلاک چین است. میزان سرمایه جذب شده توسط این پروژه به 8 میلیارد دلار رسیده و نام هایی مثل شرکت STEEMIT و BItTORRENT هم از این پروژه به صورت تمام قد دفاع می کنند. حتی وارن بافه هم روی این رمزارز مقداری سرمایه گذاری کرده است. سازمانی برای بازگرداندن پول در پروژه های دزدی وجود دارد که تحقیقاتش را روی پروژه ترون آغاز کرده و در کنار سایت DAPPRADAR این پروژه را جزو پروژه هایی با ریسک بالا دسته بندی کرده است. در حال حاضر بنیاد جاستین سان پروژه های مالی غیر متمرکز را روی ترون اجرایی کرده و خیلی از پروژه هایی که در شبکه بلاک چین اتریوم هستند به این پروژه لینک شده اند. پروژه هایی که روی این شبکه بلاک چین است پایانی ندارد و همین حالا که در حال خواندن این مقاله هستید پروژه های زیادی در مرحله آماده سازی هستند.

پروژه ترون مشروع است یا اسکم؟

طرفداران این بنیاد سوال های زیادی را در مورد فرآیند کسب و کار ترون دارند. قراردادهای هوشمند این شبکه جایی را برای دزدی نمی گذارند و همه می توانند این قراردادها را چک کنند . به نوعی می توان گفت که هیچ پنهان کاری وجود ندارد. تیم فنی این شرکت در حال گسترش است و تلاش همه هست تا فضای امنی را برای سرمایه گذاران این پروژه به وجود بیاورند. این نکته را در نظر داشته باشید که شما وقتی در دوره آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صفر تا صد شرکت می کنید به شما توضیح داده می شود که شبکه ترون می تواند به شما در جابجایی سرمایه کمک کند و تتر که معادل 1$ است در شبکه ترون کمترین کارمزد بازار را دارد. حتما مجبور نیستید روی این رمزارز سرمایه گذاری کنید. بلکه می توانید صرفا برای جابجایی سرمایه از آن استفاده کنید.

اگر درگیر پروژه های حاشیه ای ترون که اسکم است شدید باید چه کار کنید؟

اول از همه که نباید خودتان را سرزنش کنید. شما باید از افرادی که در این زمینه تجربه دارند کمک بگیرید و تلاش کنید تا سرمایه خودتان را برگردانید. بهترین شرکت در این زمینه FINANCIAL FUND RECOVERY است. این شرکت هم به شما مشاوره می دهد و هم روی پروژه ای که شما روی آن سرمایه گذاری کرده اید و مشکوک است تحقیقات انجام می دهد. پنل کارکنان این سایت شامل متخصیصین، محققین و تحلیل گران است و تجربه خوبی در انجام تحقیقات روی پروژه ها دارد. این شرکت توانسته خیلی از سرمایه های گمشده را از دارک وب پیدا کرده و به صاحبانش برگرداند.  درصد موفقیت این شرکت در پروژه ها به 92% می رسد و مشتریانشان از 22 کشور مختلف از این شرکت خدمات دریافت می کنند. شرکت های مختلفی خدمات مختلفی را در بازار ارز دیجیتال عرضه می کنند اما باید در دادن اطلاعات به این شرکت ها محتاطانه رفتار کنید. احتیاط یکی از اصلی ترین شرط های سرمایه گذاری است که به صورت مفصل در آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال راجع به آن صحبت کرده ایم.

فایل pdf  مقاله آیا ارز دیجیتال ترون قانونی است؟

 

 

7610 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link