1

چطور ارز دیجیتال استخراج کنیم | احسان سماواتیان

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/7/19 منتشر شده است

خیلی از افراد بازار ارز دیجیتال را به نوسان گیری می شناسند و دوست دارند تا آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صفر تا صد را یاد بگیرند. طبیعتا برای یادگیری به دنبال بهترین آموزش ارز دیجیتال هستند و حتما هم در دوره آموزشی شان باید بهترین آموزش پرایس اکشن باشد. پیش از آنکه مقاله را در مورد ارزهای دیجیتال آغاز کنیم می خواهم بگویم که آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد باید شامل یادگیری فرآیند استخراج هم باشد. چرا که طبق تحلیل های ON CHAIN که روی زنجیره اطلاعات در مورد ارزهای دیجیتال سوار است شما نیاز دارید تا در مورد استخراج هم بدایند. پس این مقاله نمی تواند شروع بدی برای شما باشد.در صورتی که علاقه مند به ورود به بازار ارز دیجیتال هستید مقاله زیر را از دست ندهید.

بیشتر بدانیم : مقاله نحوه ورود به بازار ارز دیجیتال و انواع راه های درآمدزایی

نزدیک به 14 سال از پیدایش بزرگترین ارز دیجیتال دنیا یعنی بیت کوین می گذرد. در ابتدا کسی این ارز دیجیتال را جدی نمی گرفت و حالا به یکی از بهترین کالاها برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. شما برای اینکه بتوانید بیت کوین داشته باشید یا باید آن را بخرید و یا استخراجش کنید. استخراج بیت کوین با موبایل و کامپیوتر هم امکان پذیر است. با وجود به کف رسیدن این ارز دیجیتال می توان گفت که الان بهترین زمان برای شروع کار در حوزه ارزهای دیجیتال است.

البته که استخراج رمزارز بیت کوین برای هر فردی جذاب است چرا که شما یک دستگاه پولسازی دارید و نیازی به انجام کار خاصی برای به درآمد رسیدن ندارید. فقط کافی است دستگاه شما در برق باشد. بسیاری از افراد دوست دارند که سرمایه شان درگیر ریسک نشود و به جای استفاده از آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد یک ضرب به سراغ استخراج می روند. البته که هر فردی وقت برای ترید ندارد.

اگر قصد دارید راجع به پروسه استخراج یا همان ماینینگ اطلاعات زیادی داشته باشید و بدانید که تجهیزاتی را برای شروع کار استخراج ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین نیاز دارید، خواندن این مقاله به شما کمک به سزایی خواهد کرد. من در این مقاله تمام تلاشم این بوده که همه چیز را به صورت ساده بیان کنم تا هر فرد با هر پیش زمینه ای بتواند از اطلاعاتش استفاده کند. تا انتهای این مقاله همراه من باشید.

استخراج ارزهای دیجیتال به چه معنی است؟

اولین سوال برای افراد این است که اصلا با استخراج ارز های دیجیتال و به خصوص استخراج بیت کوین چه ارزش افزوده ای را داریم و دقیقا چه عملی صوتر می گیرد.

بیت کوین یک ارز و شبکه غیرمتمرکز است و هیچ مرکزیتی در هیچ دولت و نهادی ندارد. منظور از غیرمتمرکز بودن یعنی آنکع هیچ مالکی شبکه بیت کوین را در دست ندارد و نمی تواند کنترلش کند. هر فرد از هرجای دنیا می تواند به این شبکه وصلی شود و قسمتی از آن باشد. کنترل این شبکه در دست فرد نیست و تمام کاربرانی که در شبکه اش هستند روی آن تاثیر می گذارند. همین غیر متمرکز بودن باعث سرازیر شدن سرمایه گذاران به سمت این شکل جدید از پول است. دیگر کسی نمی تواند پول شما را بلوکه کند.

امنیت شبکه بلاک چین چگونه تضمین می شود

قبل از شروع هر کاری انسان دوست دارد از شرایط امنیتی اش مطلع شود به خصوص که مربوط به اینترنت و موارد مالی باشد. شما وقتی بیت کوین را در یک شبکه غیر متمرکز جابجا می کنید چه شخصی روی آن تسلط دارد و چه کسی مسئولیت این جابجایی را برعهده می گیرد؟ پاسخ این سوال را باید در کلمه ماینرها یا استخراج کننده ها یافت. امنیت ارزهای دیجیتال بسیار مهم است چه شما بخواهید در بازار ارز دیجیتال نوسان گیری کنید و آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صفر تا صد را ببینید و چه بخواهید در یک صرافی معتبر نوسان گیری کنید.

امنیت شبکه بلاک چین چگونه تضمین می شود

دور از جون شما هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد و این دستگاه های استخراج کننده که در دست افراد است پاداشی را برای این جابجایی میگیرند تا امنیت شبکه را حفظ کنند. این پاداش همان بیت کوین تولید شده توسط فرآیند استخراج به شمار می رود. افراد با دستگاه های استخراج خود یا همان ماینرها کمک می کنند که شبکه بلاک چین امن باقی بماند. دقیقا همان کاری که سرور های بانکی انجامش می دهند.

 

وظیفه اصلی دستگاه های استخراج کننده یا ماینرها: حفظ امنیت شبکه بلاک چین و تأیید تراکنش‌ها

قطعا شما کلمه POW را در جایی خوانده یا اسمش را شنیده اید. به طور کلی نام علمی ماینینگ «اثبات کار» (Proof Of Work) است. در فرآیند استخراج، دستگاه های استخراج کننده باید در یک فرآیند نه چندان ساده بر سر حل معادلات ریاضی با یکدیگر مسابقه دهند. به‌محض اینکه یک دستگاه استخراج کننده به جواب برسد، بیت کوین تولید شده و به‌عنوان پاداش به ماینر برنده تعلق می‌گیرد. کارت حافظه کامپیوترها در این فرآیند درگیر می شود. هرچه این کارت حافظه قدرت مند تر باشد پاداش بیشتری انتظارش را می کشد. هیچ فردی قدرت آن را ندارد که به کل شبکه بخواهد حمله کند.

توزیع غیرمتمرکز پول

از روزی که صحبت بیت کوین شد قرار بود که 21 میلیون واحد از این راز دیجیتال تولید شود. دستگاه های استخراج کننده علاوه بر تأیید تراکنش‌ها باعث می‌شود که واحدهای بیت کوین به‌شکلی منحصربه‌فرد و طبق برنامه‌ای ازپیش‌تعیین‌شده تولید شوند. هر فردی با دستگاه استخراج کننده می تواند در این فرآیند شریک شود

البته اینطور نیست که همیشه با یک سرعت ثابت بیت کوین تولید شود. اگر این طور بود که این رمزارز انقدر قدرتمند نمی ماند. برای داشتن ثبات، بیشتر ارزهای دیجیتال قابل استخراج میزان توکن تولیدی خود را مشخص می کنند یا از مکانیزم دیگری به نام سوختن توکن استفاده می کنند که تورم صورت نگیرد. هر بلاک بیت کوین هر دقیق تولید می شود. اگر قدرت پردازنده ها از یک حدی بیشتر شود می تواند باعث افزایش تولید این رمزارز باشد که البته برای این موضوع فکر شده و به همین خاطر سناریو قابل وقوع نیست. هر شبکه سختی استخراج خود را دارد و نمی تواند با ثبات زیاد این کار را انجام دهد. هر چقدر سرعت پردازنده ها بالاتر برود مسئله سخت تر می شود تا زمان تولید هر بلاک در 10 دقیقه تقویت شود.

افزایش کمیابی ارزهای دیجیتال (بیت کوین)

ما در بازار ارز دیجیتال لغتی به نام هاوینگ (HALVING) داریم که سرعت تولید بیت کوین در زمان پایان هر 200000 بلاک نصف می شود. این اتفاق باعث می شود که کمیابی این ارز دیجیتال بیشتر شود. شما در آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صفر تا صد هم می خوانید که کمبود عرضه باعث افزایش قیمت می شود. البته در آموزش پرایس اکشن هم به صورت کامل راجع به عرضه و تقاضا صحبت کرده ایم.

در مقطع کنونی، در هر 10 دقیقه، ۶.۲۵ بیت کوین تولید می‌شود که پس از هاوینگ بعدی در مه ۲۰۲۴ (خرداد ۱۴۰۲) به ۳.۱۲۵ کاهش می‌یابد. با همین روند، آخرین بیت کوین در سال 2140 تولید می شود.

چه تجهیزاتی برای استخراج ارزهای دیجیتال نیاز دارید

شما در هر صنعتی مشغول به کار شوید نیاز به تجهیزات و شرایط مناسب دارید. همین اتفاق هم در بازار ارز دیجیتال می افتد. وابسته به مقیاس کارتان شما نیاز به دستگاه های تخصصی برای استخراج ارزهای دیجیتال دارید. هرچقدر وسعت فعالیت شما گسترده تر باشد طبیعتا به وسایل و تجهیزات بیشتری نیاز دارید. در مثال پیش رو در مورد استخراج رمزارز بیت کوین صحبت می کنیم که در آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد هم بسیار روی نوسان گیری اش مانور داده ایم.

  1. دستگاه استخراج مخصوص یا همان ای‌سیک (ASIC)
  2. کیف پول بیت کوین
  3. اینترنت ثابت (ADSL یا TD-LTE)
  4. برق، کابل‌ و تجهیزات برقی مناسب
  5. تجهیزات تهویه (فن)

چه تجهیزاتی برای استخراج ارزهای دیجیتال نیاز دارید

دستگاه های اختصاصی برای استخراج رمزارزها

زمانی که در آمریکا بودم یکی از دوستانم مرا به خانه اش دعوت کرد و وقتی به زیر زمین آن خانه رفتیم بیش از 20 دستگاه استخراج بیت کوین با هواکش های قوی وجود داشت. در آن سال ها بیشتر فرایند استخراج توسط کارت های حافظه کامپیوترها یا CPU انجام می شد. سرعت و حجم استخراج هم بسیار بالا بود و شما می توانستید با سیستم شخصی خود بیش از 50 بیت کوین در روز استخراج کتید. اما امروز کامپیوترهای شخصی از پس این کار بر نمی آیند و شما نیاز دارید با دست گاه های مخصوص این کار را انجام دهید. شما اگر با کامپیوتر یا موبایل شخصی این کار را انجام دهید به دستگاهتان آسیب می رسانید.

کیف پول ارزهای دیجیتال

شما وقتی دستگاه استخراج کننده دارید که بیت کوین استخراج می کند و می خواهید پاداش خود را دریافت کنید طبیعتا نیاز به یک کیف پول دارید که به طور مثال بیت کوین ها را در آن ذخیره کنید. البته زمانی که شما آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد را می بینید با کیف پول های مختلف آشنا می شوید. شما باید راهی برای برداشت سود و ذخیره پول خود داشته باشید.

اینترنت مناسب

برای استخراج ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین نیاز به اینترنت هم دارید. سرعت و حجم اینترنت اهمیت زیادی ندارد، بلکه پایداری و قطع‌نشدن مداوم آن مهم است. سرویس‌های اینترنت ADSL و TD-LTE کار شما را راه می اندازند.

برق و تجهیزات برقی مناسب

یکی از دغدغه های افراد برای استخراج استفاده از برق و به صورت کلی تجهیزات برقی است که در فرآیند استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال تاثیر زیادی دارد. این دستگاه ها برق زیادی را مصرف می کنند و شما باید تجهیزات مناسب را داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. در ایران می گویند که از برق خانگی یا همان یارانه ای نباید برای برق استفاده کنید. برعکس آنچه در بهترین آموزش ارز دیجیتال توضیح دادیم. شما برای استخراج بیت کوین باید از برق بیشتری نسبت به نوسان گیری اش استفاده کنید.

تهویه مناسب برای استخراج

 همانطور که در مثال های اولیه هم گفته شد دستگاه های استخراج کننده یا ماینرها هم سروصدای زیادی دارند و هم محیط اطرافشان را بسیار داغ می کنند. داشتن دستگاه تهویه مناسب می تواند در این زمینه به شما کمک بسزایی بکند.

چگونه دستگاه استخراج تهیه کنید؟

چگونه دستگاه استخراج تهیه کنید؟

 

یک‌ ای‌سیک بیت کوین

دستگاه های مختلفی برای استخراج ارزهایی دیجیتال وجود دارد اما برای استخراج بیت کوین نیاز دارید تا دستگاه تخصصی که با عنوان ای‌سیک (ASIC) شناخته می‌شوند، داشته باشید

دستگاه‌های استخراج بیت کوین مانند گوشی‌های موبایل در برندها، طرح‌ها و مدل‌های مختلف عرضه می‌شوند. هر دستگاه از جنبه‌های زیر ممکن است با دستگاه دیگر متفاوت باشد:

  • برند و مدل: شرکت سازنده دستگاه و مدل آن. مثال: Bitmain Antminer S۹.
  • قدرت پردازش: قدرت پردازش دستگاه استخراج که بر حسب تراهش بر ثانیه (TH/S) نمایش می‌دهند. مثال: 14TH/S – یعنی این دستگاه ۱۴ تراهش قدرت دارد.
  • مصرف برق: میزان برق مصرفی دستگاه برحسب وات. مثال: 1400W.

این دستگاه ها با قیمت پایین در بازار پیش فروش می وند و سپس در بازار توزیع می شوند. برخی از افراد پس از خرید این دستگاه ها آن را در سایت های آمازون و ای بی به فروش می رسانند.

قبل از خرید دستگاه استخراج باید یکسری از نکات را بدانید

تحقیقات لازم را برای خرید ماینرها انجام دهید. اما در قسمت پیش روی می خواهم توضیحات اجمالی را راجع به خرید دستگاه به شما بدهم که عبارت‌اند از:

  • قدرت دستگاه: دستگاه استخراج بیت کوین مدنظر شما چند هش در ثانیه تولید می‌کند؟ هش بیشتر برابر است با قدرت بیشتر.
  • مصرف برق: مصرف برق یک دستگاه اهمیت بالایی دارد و به‌طور مستقیم بر سوددهی تأثیر می‌گذارد؛ هر چقدر که مصرف برق کمتر و قدرت دستگاه بیشتر باشد، سوددهی دستگاه بیشتر است.
  • قیمت دستگاه استخراج: این عامل هم نسبت به سرمایه شما باید مورد توجه قرار گیرد. زمان بازگشت سرمایه به‌طور مستقیم با قیمت دستگاه گره خورده است.

دستگاه استخراج را فقط بر اساس قیمت یا قدرت آن تهیه نکنید. بهترین دستگاه ASIC، کارآمدترین آن است. در حقیقت پربازده‌ترین دستگاه‌ استخراج دستگاهی است که قدرت هش بیشتر و مصرف برق کمتری دارد و به‌طور کلی زمان بازگشت سرمایه آن سریع‌تر است. 

قبل از خرید دستگاه استخراج باید یکسری از نکات را بدانید

بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین

از سال ۲۰۱۴ تا تا به امروز بیش از صد نوع دستگاه استخراج بیت کوین به بازار عرضه شده است که از بخش ماینرها در وب‌سایت ارزدیجیتال می‌توانید فهرست آنها را مشاهده کنید. البته بیشتر این دستگاه‌ها امروز کارایی و سودآوری خود را از دست داده‌اند و تعداد کمی دستگاه وجود دارد که همچنان می‌توان با آنها به جنگ مالی با ماینرهای دیگر رفت.

برندهای تولیدکننده دستگاه استخراج از نظر اعتبار و محبوبیت متفاوت هستند. در حال حاضر پنج تولیدکننده برتر دستگاه ماینر به ترتیب عبارت‌اند از:

  • بیت مین (Bitmain) – تولیدکننده دستگاه‌های انت‌ماینر (Antminer)
  • مایکرو بی‌تی‌ (MicroBT) – تولیدکننده دستگاه‌های واتس‌ماینر (Whatsminer)
  • کنان (Cannan) – تولیدکننده دستگاه‌های آوالون (Avalon)
  • اینوسیلیکون (Innosilicon) – تولیدکننده دستگاه‌های ترمیناتور (Terminator)
  • ای‌بنگ (Ebang) – تولیدکننده دستگاه‌های ای‌بیت (Ebit)

آیا می‌توانم با دستگاه استخراج بیت کوین ارزهای دیجیتال دیگر را هم استخراج کنم؟

پاسخ این سؤال تقریباً منفی است. البته برخی ارزهای دیجیتال هستند که می توانید استخراج چند ارز را انجام دهید مانند ماینری که هم لایت کوین استخراج می کند و هم دوج کوین. اما به صورت کلی بیشتر دستگاه‌های استخراج تنها از یک الگوریتم رمزنگاری خاص پشتیبانی می‌کنند. به‌عنوان نمونه، الگوریتم استخراج بیت کوین SHA-256 است. بنابراین می‌توانید با دستگاه‌های استخراج بیت کوین، سایر ارزهای دیجیتالی را هم که از الگوریتم مشابه استفاده می‌کنند استخراج کرد که شامل بیت کوین، بیت کوین کش، بیت کوین اس‌وی و چند ارز دیجیتال نه‌چندان مطرح می‌شود.

محاسبه سودآوری استخراج بیت کوین

برای محاسبه سودآوری استخراج بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، بهترین کار مراجعه به یک ماشین حساب ماینینگ است که در اینترنت به راحتی قابل رصد کردن است.

به‌طور مثال، قیمت برق صنعتی در بسیاری از مناطق کیلوواتی حدود ۱۰۰ تومان است و قیمت برق خانگی در اغلب مناطق کشور حدود ۳۰۰ تومان. دستگاه S۹ حدود ۱۴ تراهش قدرت دارد و مصرف برق آن هم حدود ۱۳۵۰ وات است. بر همین اساس، به‌راحتی می‌توانید در ماشین حساب ماینینگ سودآوری این دستگاه را حساب کنید.

محاسبه سودآوری استخراج بیت کوین

اگر بخواهم «سودآوری استخراج» را بهتر تعریف کنم، درآمد یک ماینر به‌طور مستقیم با زمان بازگشت سرمایه گره خورده است. در حقیقت آنچه که بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد، زمان بازگشت سرمایه است، نه مقدار بیت کوینی که یک دستگاه می‌تواند به دست بیاورد.

به‌عبارت دیگر، دستگاهی با بازگشت سرمایه ۶ماهه ارزشمندتر از دستگاهی است که بازگشت سرمایه ۱۰‌ماهه دارد؛ حتی اگر دستگاه دوم هش ریت بیشتری داشته باشد.

سختی استخراج

همان طور که بالاتر هم توضیح دادم، سختی استخراج پارامتری است که در شبکه بیت کوین تعبیه شده تا بلاک‌های بیت کوین تقریباً هر ده دقیقه یکبار ساخته شوند، نه زودتر و نه دیرتر.

بنابراین در صورتی که قیمت ارز دیجیتال پایین باشد، سختی استخراجِ بالا می‌تواند سودآوری را به‌شدت کاهش دهد. بالا رفتن سختی استخراج به این معناست که برای حفظ سودآوری خود نیاز به قدرت پردازش بیشتری دارید که برای دست‌یافتن به آن باید دستگاه‌های استخراج قدرتمندتری را به کار بگیرید.

قیمت و هزینه‌های برق

مصرف برق یک دستگاه و تعرفه برق مصرفی به‌طور مستقیم در سودآوری ماینینگ تأثیرگذار است. به همین دلیل باید به‌خوبی هزینه‌های برق مصرفی را محاسبه کنید تا بتوانید بازگشت سرمایه خود را بسنجید. قیمت برق بالا اگر با سختی استخراج و قیمت پایین بیت کوین همراه شود، ضرر جبران ناپذیری به ماینرها می‌رساند.

قیمت بیت کوین

قیمت لحظه‌ای بیت کوین هم یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در سودآوری ماینینگ است. به‌عنوان نمونه، در سال ۲۰۱۸ که قیمت بیت کوین به ۳,۲۰۰ دلار رسیده بود، بسیاری از ماینرها دستگاه‌های خود را خاموش کردند، چون سود استخراج حتی جوابگوی هزینه‌های برق هم نبود.اما در سال های بعد اتفاق های متفاوتی افتاد و به همین دلیل بسیاری از افراد شروع به استخراج ارزهای دیجیتال کردند.

قیمت بیت کوین

شروع استخراج با پیوستن به استخر استخراج

پس از تهیه دستگاه و انتخاب کیف پول بیت کوین، به مهمترین قسمت آموزش یعنی پیوستن به استخر استخراج و شروع کار می‌رسیم. با توجه به بزرگ‌شدن سریع صنعت ماینینگ، برای استخراج سودآور بیت کوین یا هر ارز دیگری احتمالاً باید به یک استخر استخراج (Mining Pool) بپیوندید. فردی که کار نصب را برای شما انجام می دهد خودش این کار را انجام می دهد. در واقع بیشتر ماینرها در سراسر دنیا تمام قدرتشان را به یک استخر استخراج می دهند. شما تنها در صورتی می توانید مستقل این کار را انجام دهید که بیش از 50000 دستگاه استخراج کننده داشته باشید. پس بهترین راه برای شما کار کردن با استخر های فعلی است.

فرایند کلی اتصال به استخر استخراج بسیار ساده است:

  • ثبت نام در یک سایت استخر استخراج
  • وارد کردن آدرس کیف پول
  • دریافت تنظیمات از سایت و پیاده سازی روی دستگاه استخراج کننده

استخراج بیت کوین بدون تهیه دستگاه؟

اگر شرایط مطلب یعنی مکان مناسب، برق مناسب و یا تجهیزات کافی برای استخراج بیت کوین ندارید و همچنان مصر به استخراج بیت کوین هستید، می‌توانید به سراغ «استخراج ابری» بروید که در ایران بسیار ریسکی است

استخراج ابری چیست؟

استخراج ابری چیست؟

کلود ماینینگ (Cloud mining) یا همان استخراج ابری به آن دسته از خدمات و شرکت‌هایی اتلاق می‌شود که قدرت پردازش سخت‌افزارشان را به شما می‌فروشند و کارهای مربوط به استخراج و نگهداری تجهیزات را انجام می‌دهند.

بنابراین، مزایای استخراج ابری عبارت‌اند از:

  • بدون نیاز به مکان برای استخراج
  • بدون نیاز به فراهم کردن وسایل برقی
  • بدون نیاز به ماینر

البته در این نوع از استخراج احتمال کلاهبرداری بسیار بالاست و باید بسیار محتاطانه وارد این عرضه شوید.

بنابراین، معایب استخراج ابری عبارت‌اند از:

  • ریسک کلاهبرداری
  • استخراج غیرشفاف
  • سود پایین‌تر – اپراتورها باید هزینه‌های خود را تأمین کنند.
  • نوسانات قیمت که ممکن است باعث کم‌شدن سود یا توقف فعالیت شود.
  • نبود کنترل و انعطاف‌پذیری در فرایند

استخراج ارزهای دیجیتال در ایران از نظر قانونی

استخراج ارزهای دیجیتال در ایران از نظر قانونی

اگر قصد دارید استخراج بیت کوین را در ایران آغاز کنید، پیش از آغاز سرمایه‌گذاری و خرید دستگاه و تجهیزات، باید از آخرین وضعیت قانونی ماینینگ در ایران مطلع باشید و سپس به سراغ دریافت مجوزهای لازم بروید. سرمایه‌گذاری در زمینه استخراج بدون داشتن مجوز و اطلاع دقیق از قوانین می‌تواند چند صد میلیون تومان جریمه و هزاران مشکل قضایی روی دست شما بگذارد.

طبق مصوبه هیئت دولت در سال ۹۸، استخراج بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری در ایران قانونی است؛ اما لازم است از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت شود و استخراج بدون دریافت مجوز غیرقانونی اعلام شده است.

لینک دریافت مقاله استخراج ارزهای دیجیتال

 

7336 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link