1

چرا معامله در بورس بین المللی: فارکس در برابر معاملات آتی

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/8/4 منتشر شده است

نقدینگی در بازار بورس بین المللی و بازار آتی

در بازار بورس بین المللی (فارکس) روزانه 5.3 تریلیون دلار معامله می‌شود، که آنرا به بزرگترین و پر نقدینگی ترین بازار در جهان مبدل می‌سازد. بازار بورس بین المللی می‌تواند حجم معاملاتی و تراکنشی را در بر گیرد که ظرفیت هر بازار دیگری را کوچک جلوه دهد. در بازار معاملات آتی تنها 30 میلیارد دلار در روز معامله می‌شود. سی میلیارد؟!

بازار معاملات آتی با نقدینگی نسبتاً محدودش نمی‌تواند تقابلی داشته باشد. در بازار بورس بین المللی (فارکس) همواره نقدینگی موجود است، به این معنی که پوزیشن‌ها می‌توانند شارژ مالی شده و دستورات توقف با افت ناچیز یا حتی بدون لغزش اجرا شوند، به جز شرایط بازار با نوسانات شدید.

بازار 24 ساعته

در روز یکشنبه ساعت 17 زمان استاندارد شرقی (EST) با بازگشایی بازارها در سیدنی، معاملات آغاز می‌شوند. در ساعت 19 زمان استاندارد شرقی (EST) بازار توکیو باز می‌شود و به دنبال آن بازار لندن در ساعت 3 صبح زمان استاندارد شرقی (EST). و سرانجام، بازار نیویورک در ساعت 8 صبح زمان استاندارد شرقی (EST) باز شده و در ساعت 16 زمان استاندارد شرقی (EST) بسته می‌شود. قبل از آنکه بازار نیویورک بسته شود، بازار سیدنی بازگشایی می‌شود، بازار بورس بین المللی (فارکس) ..... یک بازار 24 ساعته بدون توقف!

به عنوان یک معامله‌گر، این امر به شما اجازه می‌دهد که با انجام معامله فوری، نسبت به اخبار مطلوب یا نامطلوب واکنش نشان دهید. اگر در زمانیکه بازار آمریکا بسته است، داده‌های مهمی از انگلستان یا ژاپن منتشر شود، آغاز روز بعد پر نوسان خواهد بود. (بازارهای شبانه در قراردادهای ارزی آتی وجود دارند، اما با حجم معاملات و نقدینگی بسیار پایین، و برای سرمایه‌گذار متوسط به راحتی قابل دسترس نیست.)

حداقل کارمزد و یا بدون کارمزد

فارکس یا بازار آتی

با محبوب‌تر و شایع‌تر شدن بروکرهای ارتباطات الکترونیکی طی چند سال اخیر، احتمال درخواست کارمزد از شما، از سوی یک بروکر وجود دارد. اما در واقع، در مقایسه با رقمی که شما در بازار معاملات آتی می‌پردازید، هزینه‌های کارمزد مقداری ناچیز بشمار می‌روند. رقابت میان بروکرها آنقدر بالاست که شما به احتمال زیاد بهترین مظنه قیمت و پایین‌ترین هزینه تراکنش را متحمل خواهید شد.

اطمینان از قیمت

در معامله در بازار بورس بین المللی ( فارکس)، تحت شرایط عادی بازار شما از اجرای سریع و اطمینان از قیمت برخوردار هستید. در مقابل، بازارهای سهام و معاملات آتی، اطمینان از قیمت و یا اجرای آنی معاملات را ارائه نمی‌کنند. حتی با وجود مزیت معاملات الکترونیک و تضمین محدود سرعت اجرا، قیمت‌های دستورات بازار برای معاملات آتی و سهام، هنوز فاصله زیادی تا اطمینان دارند. قیمت‌های ارائه شده توسط بروکرها اغلب نشانگر "آخرین" معامله هستند، و لزوماً قیمتی برای پر کردن معامله و انجام آن نیستند.

تضمین ریسک محدود

معامله‌گران به منظور مدیریت ریسک، باید در پوزیشن‌های خود سطح حد داشته باشند. این رقم نسبت به سرمایه داخل حساب معامله‌گر تنظیم می‌شود. در بازار بورس بین المللی یا همان معاملات ارز خارجی بعلت آنکه امکانات آنلاین پلتفرم معاملاتی در صورت تجاوز رقم مورد نیاز سرمایه درگیر معامله از سرمایه معاملاتی در دسترس در حساب، بصورت خودکار یک سطح حدی تعیین می‌کند، ریسک به حداقل ممکن می‌رسد.

در طی شرایط عادی بازار، تمام پوزیشن‌های باز در صورت دستور فوراً بسته می‌شوند (در طی شرایط سریع بازار، ممکن است پوزیشن‌های شما خارج از سطح حد توقف ضرر شما بسته شوند).

در بازار معاملات آتی، ممکن است رقم ضرر پوزیشن شما بیشتر از آنچه در حساب موجود است شده و شما مسئول هرگونه کسری حساب خود خواهید بود.

 

مزایا

بورس بین المللی (فارکس)

بازار معاملات آتی

معاملات 24 ساعته

بله

خیر

حداقل کارمزد و یا بدون کارمزد

بله

خیر

لورج (اهرم) تا 500:1

بله

خیر

اطمینان از قیمت

بله

خیر

تضمین ریسک محدود

بله

خیر

 

با توجه به کارت امتیازات تقابل میان بازار بورس بین المللی (فارکس) و معاملات آتی، آقای فارکس شکست ناپذیر بنظر می‌رسد! 

آموزش بازارهای آتی نزدیک به آموزش بورس است و با آموزش فارکس متفاوت است. شما برای انتخاب استراتژی فارکس خود با چالش های بیشتری روبرو هستید.تعریف کارگزاری ها برای این بازارها متفاوت است. شاید اگر به دنبال معتبرترین بروکرهای فارکس دنیا بگردید، انتخاب های بیشتری برای انتخاب بهترین بروکر فارکس دارید. برای افراد ایرانی، بروکر فارکس لایت فارکس، هات فارکس و فارکس تایم جزو بهترین ها هستند. حتما در یک یا دو بروکر از بین این سه بروکر، حساب آزمایشی باز کنید.

برای بررسی اخبار بازار فارکس و ارز دیجیتال به فارکس فکتوری فارسی سر بزنید.

برای ورود به بازار فارکس مقاله زیر را مطالعه کنید.

ثبت نام در فارکس

برای دریافت PDF مقایسه بازار فارکس با بازار معاملات آتی روی لینک کلیک کنید.

                                                                    مقایسه بازار فارکس با بازار معاملات آتی

7 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link