1

از کجا و چگونه وارد بازار ارز دیجیتال بشیم؟ | احسان سماواتیان

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/5/29 منتشر شده است

با توجه به استقبال زیاد برای ورود به بازار ارز دیجیتال، سوالات زیادی در مورد بهترین آموزش ارز دیجیتال و نحوه شروع فعالیت در این بازار وجود دارد. این بازار دنیای پر فراز و نشیبی است که در سال‌های اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. البته در ابتدا قصد داشتیم یک دید کلی به شما راجع به این مسئله بدهیم اما می دانیم که سوال شما بنیادی تر است. اگر شما هم به دنبال ورود به این بازار جذاب هستید و میخواهید به خوبی بدانید از کجا و چگونه وارد بازار ارز دیجیتال شوید، این مقاله برای شماست و به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد. 

اولین قدم برای ورود به دنیای رمز ارزها

اولین قدم پیش از ورود به هر بازاری، شناخت دقیق آن می باشد. این امر در مورد بازار ارز دیجیتال، با نوسانات بالا و پیچیدگی‌های خاص خود، اهمیتی دوچندان می‌یابد. شناخت کافی از این بازار، که ارز دیجیتال چیست و چگونه کار میکند شما را در مسیر معاملات آگاهانه و سودآور یاری خواهد کرد. 

 

از کجا و چگونه وارد بازار ارز دیجیتال بشیم؟

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال، نوعی پول مجازی است که بر پایه رمزنگاری و فناوری بلاک چین بنا شده است. این نوع ارز، برخلاف پول‌های رایج فیزیکی، توسط هیچ نهاد یا دولتی کنترل نمی‌شود و تراکنش‌ها به صورت غیرمتمرکز و بدون نیاز به واسطه انجام می‌شوند.

ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال بر بستر فناوری بلاک چین کار می‌کند. بلاک چین، دفترکل توزیع‌شده‌ای است که تمام تراکنش‌ها را به صورت شفاف و امن ثبت می‌کند. تراکنش‌ها در قالب بلوک‌هایی به هم پیوسته ذخیره می‌شوند و هر بلوک به وسیله رمزنگاری به بلوک قبلی خود متصل می‌شود. این ساختار، امنیت و شفافیت بالایی را برای تراکنش‌ها به ارمغان می‌آورد.

برای انجام تراکنش با ارز دیجیتال، به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید. کیف پول دیجیتال، ابزاری برای ذخیره و مدیریت ارزهای دیجیتال است. کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند، از جمله کیف پول‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و تحت وب.

چگونه وارد بازار ارز های دیجیتال شویم؟

در ادامه گام‌های ورود به بازار ارز دیجیتال را به صورت گام به گام و به زبان ساده شرح می‌دهیم تا با خیالی آسوده و با اطلاعات کامل، قدم در این دنیای نوین بگذارید.

گام‌های ورود به بازار ارز دیجیتال

گام اول: آموزش و یادگیری

پیش از هر اقدامی، لازم است دانش و اطلاعات خود را در مورد ارز دیجیتال و نحوه کار آن ارتقا دهید. منابع آموزشی مختلفی مانند مقالات مختلف در وب‌سایت‌ بورسا وجود دارد که کمک شایانی در این زمنیه به شما میکنند. اما در مجموعه ما دوره‌های خوبی در این زمینه وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال در پکیح آموزش ارز دیجیتال دیجی مایند میتوانید روش‌های مختلف تحلیل ارز دیجیتال را به صورت تکنیکال یاد گرفته و با آموزش کامل مدیریت سرمایه شروع به معامله و کسب سود نمایید. از دیگر خدمات آموزشی بورسا میتوان به آموزش خصوصی صفر تا صد بازار ارز دیجیتال اشاره کرد که در آن میتوانید استراتژی های صحیح ورود به معامله و خروج از آن را یاد بگیرید.

گام دوم: انتخاب بروکر معتبر

انتخاب بروکر مناسب برای معامله در ارز دیجیتال، گامی مهم و اساسی در مسیر موفقیت شما در این بازار پرنوسان است. بروکرها واسطه‌هایی هستند که امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را برای شما فراهم می‌کنند. انتخاب بروکر مناسب، به شما کمک می‌کند تا از مزایایی مانند تنوع ابزارهای معاملاتی، اسپردهای پایین، سرعت بالا در انجام معاملات، پشتیبانی قوی و امنیت بالا بهره‌مند شوید.

گام سوم: احراز هویت

معمولاً بروکرها برای جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی، از کاربران خود می‌خواهند که احراز هویت کنند. این فرآیند شامل ارائه اطلاعات شخصی و مدارک شناسایی است.

گام چهارم: شارژ حساب

برای خرید ارز دیجیتال، باید حساب کاربری خود در صرافی را شارژ کنید. روش‌های مختلفی برای شارژ حساب وجود دارد، مانند واریز ریال از طریق کارت بانکی یا درگاه‌های پرداخت آنلاین.

گام پنجم: انتخاب و خرید ارز دیجیتال

پس از شارژ حساب، می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنید. هنگام انتخاب ارز دیجیتال، باید به عوامل مختلفی مانند ریسک، نوسانات قیمت، کاربرد و پتانسیل رشد آن توجه کنید.

گام ششم: ذخیره امن ارز دیجیتال

پس از خرید ارز دیجیتال، باید آن را در یک کیف پول دیجیتال امن ذخیره کنید. انواع مختلفی از کیف پول‌های دیجیتال وجود دارند که باید با توجه به نیاز و سطح امنیت مورد نظر خود، یکی از آنها را انتخاب کنید.

گام هفتم: مدیریت و معامله

پس از خرید ارز دیجیتال، می‌توانید آن را نگه دارید یا به معامله آن بپردازید. برای معامله ارز دیجیتال، باید از صرافی‌های آنلاین استفاده کنید.

3 راه پیش روی شما بعد از ورود به بازار ارز دیجیتال

بعد از ورود به بازار ارز دیجیتال 3 راه پیش روی شما قرار می گیرد. البته لازم به ذکر است که ابتدا باید اطلاعاتی نسبت به این حوزه به دست بیاورید و پس از آن تصمیم بگیرید که آیا می توانید در این حوزه فعالیت کنید یا خیر. این 3 راه عبارت اند از:

  1. سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال
  2. استخراج ارز های دیجیتال
  3. خرید و فروش ارز های دیجیتال

هرکدام از این سه فرآیند نیاز به تخصص دارد و شما نمی توانید بر مبنای حرف دیگران سرمایه گذاری کنید. این یک اشتباه پر تکرار است. من در دوره های اموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد و آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صفر تا صد به صورت کامل راجع به تمام این راه ها توضیح داده ام. اعتقادم این است که اگر کسی علاقه مند به بازار کریپتو باشد و اطلاعات درستی به دستش برسد قطعا به سود می رسد. افراد زیادی در حال خرید و فروش ارزهای دیجیتال و یا استخراج آن هستند ولی تعداد افرادی که به سود می رسند بسیار کمتر از چیزی است که شما فکر می کنید. حتی برای استخراج هم شما با گزینه های زیادی سروکار دارید. شما نمی توانید همه ارزهای دیجیتال را استخراج کنید. امکان اینکار برای خیلی از ارزها وجود ندارد و برای بعضی از ارزها هم که وجود دارد، صرف نمی کند.

3 راه پیش روی شما بعد از ورود به بازار ارز دیجیتال

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال

وقتی شما آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صفر تا صد را می بینید متوجه گستره انتخابی بالایش در زمینه سرمایه گذاری خواهید شد. هزاران گزینه پیش روی شما وجود دارد و اگر در زمان درست این خرید و فروش را انجام ندهید دچار ضرر می شوید. قطعا بهترین آموزش پرایس اکشن بورسا می تواند ضریب خطای شما را برای نوسان گیری پایین بیاورد اما ما اینجا با سرمایه گذاری های بلند مدت طرف هستیم. شما باید در زمانی که قیمت ارزی با توجه به پروژه اش در کف است خریدارای کنید و در سقف آن را تبدیل کرده و بفروشید. نکته مهم اینجاست که چگونه می توانید یک تحقیق جامع روی ارز داشته باشید و از کجا می توانید بفهمید که سرمایه گذاری شما درست است. برای همین است که می گویم بهترین سرمایه گذاری برای افراد برای رشد سرمایه شان، سرمایه گذاری روی آموزش است.  ما در سایت بورسا با کیفیت ترین و بهترین آموزش ارز دیجیتال به شما یاد می دهیم که ضررهای خود را در این بازار به حداقل برسانید.

استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟

یکی دیگر از راه های افزایش سرمایه در بازار ارز دیجیتال خرید دستگاه ماینر یا دستگاه های استخراج است. محدودیت  برای این راه درآمدزایی برای برخی کشورها وجود دارد و عملا امکان استخراج برایشان مهیا نیست. برای کاربران ایرانی اما این مشکل زیاد نیست و می توانند استخراج را روی رمزارزهایی خاصی که برق زیادی مصرف نمی کنند انجام دهند. شما در فرآیند استخراج رمزارزها تراکنش های درون شبکه بلاک چین آن رمزارز را تایید می کنید. این کار در بانک ها توسط کارمند انجام می شود اما در بستر بلاک چین توسط کارت حافظه و کارت گرافیک   کامپیوتر ها انجام پذیر است. البته اینکه چه سیستمی با سروصدای کم تر و با چه حجم مصرف انرژی بیشترین بازدهی را دارد خودش مسئله بزرگی است که باید  حسابی روی آن تحقیق کنید.

استخراج ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می شود؟

 البته من سعی کردم در دوره آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صفر تا صد به صورت کامل آن را برای شما توضیح دهم. تمام فرآیند استخراج توسط ماینرها عمل می شود. ماینرها دستگاه هایی هستند که بغیر از استخراج به کار دیگری نمی آیند. تمام قطعات ماینرها در کامپیوترها مورد استفاده قرار می گیرند و متخصصین سخت افزار به راحتی می توانند سیستم خوب برای شما ببندند. در مرحله بعد که ماینر شما وصل شد نوبت به آن می رسد که به یک استخر وصل شوید و استخراج را شروع کنید.

خرید و فروش ارز های دیجیتال

خرید و فروش ارزهای دیجیتال خیلی راحت انجام می شود شما نیاز دارید در یک صرافی حساب باز کنید و سپس خرید و فروش ارزها را با تومان انجام دهید. به این کار اصطلاحا ترید می گویند. برای اینکه در مسیر تریدر شدن موفق شوید بهتر است ابتدا از اموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد بهره ببرید و سپس به سراغ بهترین آموزش پرایس اکشن بروید. تمام معاملات به صورت اینترنتی انجام می شود و صرافی ها یکی از پرکاربردترین مسیرها برای انجام این کار هستند. شما در ابتدا در یک صرافی باید حساب باز کنید سپس مرحله احراز هویت وجود دارد. پس تایید شدن هویت شما حالا می توانید کیف پول خود را به صورت ریالی شارژ کنید و سپس آن را به تتر تبدیل کنید. حالا می توانید با تتر خود ارز دیجیتال مورد دلخواه خود را بخرید. هر تتر معادل 1$ است. در روزهایی که بازار ارز دیجیتال در حالت ریزش است بهتر است دارایی دیجیتال خود را به تتر تبدیل کنید و زمانی که احساس کردید بازار به کف رسیده اقدام دوباره به خرید ارز دلخواهتان کنید.

سوالات متداول برای ورود به دنیای کریپتو

در ادامه به به چند سوال برای ورود به بازار ارز دیجیتال پاسخ خواهید داد:

آیا سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال درست است؟

شما بدون برنامه درست به جایی نمی رسید حتی اگر بهترین آموزش پرایس اکشن را دیده باشید یا بهترین آموزش ارز دیجیتال را پشت سر گذاشته باشید. نیاز دارید برای افزایش سرمایه استراتژی و برنامه داشته باشید. در صورتی که کارهای هیجان انگیز انجام دهید به سرعت سرمایه تان به صفر میل می کند. اطلاعاتتان را باید در زمینه کار در بازارهای مالی زیاد کنید. ما مجموعه کاملی از آموزش ها را در اختیارتان قرار می دهیم که در دو دوره آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صفر تا صد و اموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد خلاصه می شود. البته دوره انتهای کار نیست و شما پشتیبانی پس از دوره هم خواهید داشت. پس اطلاعاتتان را کامل کنید که موج صعودی بعدی بازار به زودی آغاز می شود. وقتی اصولی وارد این بازار شوید خودتان متوجه می شوید که راه های درآمدزایی زیادی در این بازار وجود دارد. همچین درک خواهید کرد که تقاضا زیادی برای خرید ارزهای دیجیتال وجود دارد.

چه موقع باید ارز های دیجیتال را خریداری کرد؟

خرید و یا فروش ارز های دیجیتال زمان خاصی ندارد چراکه باید بازار را تحلیل و بررسی کنید و نسبت به رفتار بازار، خرید و فروش ارز های دیجیتال را انجام دهید. بازار ارز های دیجیتال گاهی اوضاع وخیم و گاهی سرحال است. یکی از موارد مورد نیاز در خرید و فروش و یا تررید ارز های دیجیتال یادگیری تحلیل است. شما می توانید با تحلیل بازار ارز های دیجیتال را بررسی کنید و موقعیت های خرید و فروش را بیابید.

چگونه ارزهای دیجیتال را نگه داریم؟

همانطور که در قسمت های قبلی این مقاله گفته شده خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت اینترنتی انجام پذیر است و بغیر از اسکناس بیت کوین نمی توانیم آن را در جایی ذخیر کنیم. برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتال باید از کیف پول های دیجیتال استفاده کنیم. این کیف پول ها تنوع زیادی دارند و بیشترشان را می توانید به صورت رایگان داشته باشید. استفاده از کیف پول ارز دیجیتال تنها راه نگهداری رمزارز ها هستند.

بعد از وورد به بازار کریپتو چگونه ارزهای دیجیتال را نگه داریم؟

سخن پایانی

برخی از افراد بر این باورند که برای ورود به بازار ارز دیجیتال نیاز به موقعیت خاصی دارند. این یک اشتباه است شما هر زمان که بخواهید می توانید وارد این بازار شوید. در صورتی که قصد دارید ارزهایی را بخرید که پتانسیل رشد بالایی را دارند بهتر است آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال از صفر تا صد را تهیه کنید. بهترین آموزش ارز دیجیتال با کیفیت بالا و پشتیبانی خود در اختیار شما قرار می گیرد. اما اگر قصد دارید در این بازار نوسان گیری کنید یا به عبارتی در کف بخرید و در قله بفروشید بهتر است به سراغ آموزش ترید ارز دیجیتال از صفر تا صد بروید که شامل آموزش پرایس اکشن هم می باشد. سوالاتتان را به صورت کامنت برای ما به اشتراک بگذارید.

برای دانلود فایل مقاله روی لینک کلیک کنید.

 

 

6950 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link