1

از کجا سیگنال بورس بگیریم | احسان سماواتیان

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/5/19 منتشر شده است

به صورت کلی اینکه بتوانیم یک سهم خوب برای سرمایه گذاری پیدا کنیم که سود خوبی بدهد کار آسانی نیست، به خصوص اگر تازه وارد باشید و نخواهید وقت زیادی را برای بررسی دقیق بازار و خواندن خبرها بگذارید. اما به نظر شما می شود گفت که شما نمی توانید وارد بازار شوید؟.... قطعا نه!

از کجا سیگنال بورس بگیریم؟

شما برای ورود به بازار نیاز دارید تا از مشاورهای حرفه ای و کسانی که سابقه زیادی در زمینه خرید و فروش سهم دارند، کمک بگیرید. فقط توجه کنید که اگر کسی خواست پول شما را با وعده چند برابر کردن سرمایه در مدت زمان کوتاه بگیرد باید محتاط باشید.شما نیاز به آموزش دارید. حتی اگر میخواهید سرمایه خود را قربانی کنید نیاز دارید تا متوجه شوید که این فرد چه کاری با سرمایه شما می کند. ما در سایت بورسا بهترین آموزش بورس را در اختیار شما قرار می دهیم. سایت بورسا صرفا یک سایت آموزش بورس نیست  و در زمینه ارز دیجیتال و فارکس هم آموزش هایی را دارد. شما می توانید بهترین آموزش پرایس اکشن رادر سایت بورسا ببینید و سود خود را در بازارهای مالی افزایش دهید. برای آموزش دیدن هم نیاز نیست وقت زیادی بگذارید. ویدئوهای آموزشی از طریق موبایل قابل دیدن هستند و به مراتب بیشتر از وعده وعیدهای دروغین افرادی است که وعده سود نجومی و تضمین شده به شما می دهند باعث رشد سرمایه شما می شوند.

از کجا سیگنال بورس بگیریم

طبق قوانین وضع شده  توسط سازمان بورس، دادن سیگنال خرید و فروش سهام امری قانونی نیست و مجوز آن فقط در دست شرکت های مشاوره سرمایه گذاری است. تنها افرادی که در این شرکت ها هستند می توانند به شما سیگنال بدهند که چه زمانی سهم بخرید و چه زمانی سهم بفروشید. البته که شما می توانید لیست این شرکت ها را در سایت کدال پیدا کرده و اطلاعات شرکت های مشاوره ای را بررسی کنید.

سیگنال بورس چیست و چطور خودمان می توانیم از بازار بورس سیگنال های قوی دریافت کنیم؟

اگر بخواهید روی پای خودتان بایستید می توانید

فقط کافیست وقت بگذارید و تمرین کنید

قرار نیست کارهای عجیب و غریب و پیچیده انجام بدهید

تمام کسانی که اقدام به سیگنال دادن می کنند از تکنیک هایی استفاده می کنند که من آن ها را با جزئیات کامل در دوره بهترین آموزش بورس آموزش داده ام.

فقط در نظر داشته باشید که افرادی که سیگنال های خوب در بازار بورس می دهند از بهترین آموزش بورس و بهترین آموزش پرایس اکشن استفاده کرده اند و نمی توانیم بگوییم که به صورت عجیب و غریبی باهوشند. هیچ چیز به این افراد وحی نمی شود و این افراد در صورتی که عملکرد خوبی دارند از ضررها و اشتباهاتشان درس گرفته اند. شما نباید مدام از خودتان بپرسید که از کجا سیگنال بورس بگیریم. بلکه سوال درست این است که چگونه می توانم به سطحی برسم که خودم سیگنال های خوب بدهم. برای رسیدن به این سطح ابتدا نیاز دارید تحت نظر یک استاد خوب در یک سایت آموزش بورس مثل بورسا آموزش ببینید و دوره بهترین آموزش بورس را کامل کرده و بعد به سراغ بالا بردن قدرت تحلیل خود در بازار بروید که دیدن بهترین آموزش پرایس اکشن در این مسیر به شما کمک می کند.

تا آموزش درست نبینید به جای درستی نمی رسید. هیچ تضمینی وجود ندارد که یک فرد همیشه و تا ابد سیگنال خوب به شما بدهد. وقتی آموزش درست باشد خودتان می توانید به درجه ای از آمادگی برسید که نقاط مناسب را برای ورود و خروج پیدا کنید. فقط نیاز به یک مسیر آموزشی درست دارید که سایت آموزش بورس بورسا در اختیار شما می گذارد.

من، احسان سماواتیان از سال 1386 وارد بازارهای مالی شدم و سابقه معامله گری در بازار بورس، فارکس و ارز دیجیتال را دارم. تمام تلاش من در زمان تاسیس سایت آموزش بورس بورسا این بود که بهترین منابع را در اختیار علاقه مندان به بازارهای مالی قرار دهم. چه مربوط به بهترین آموزش بورس باشد و چه مربوط به روش های تحلیل تکنیکال مثل کامل ترین و بهترین آموزش پرایس اکشن.

در این سال ها روی موضوعات مختلفی کار کرده ام و می دانم که هدف اصلی معامله گران در بازارهای مالی پیدا کردن بهترین نقاط ورود و خروج است و شما می توانید از روش های مختلف برای پیدا کردن این نقاط استفاده کنید. مثلا سطوح حمایت و مقاومت که قسمتی از آموزش بورس و پرایس اکشن ما هستند به صورت کامل راهنمای شما در این مسیر خواهند بود. اما پیش از شروع نیاز دارید تا معنی و مفهوم یکسری از اصطلاحات کلیدی را بدانید که در ادامه آن را برای شما توضیح می دهم.

تعریف حجم معاملات

حجم معاملات سهام ها عبارت است از تعداد برگه های اوراق بهاداری که در یک زمان مشخص بین سهامداران ردو بدل می شود.

ماهیت حجم معاملات

گروهی از اندیکاتورها در بازار بورس هستند که در کامل ترین و بهترین آموزش بورس راجع به آن توضیح داده ایم. این اندیکاتورها به اندیکاتورهای حجمی  یا VOLUME معروف هستند و میزان حجم ورود و خروج را نشان می دهند.

همچنین شما می توانید به سایت TSETMC.COM سر بزنید و توجهتان را روی سهم هایی بگذارید که حجم معاملاتشان رشد یا ریزش شدیدتری را در روز تجربه می کند و به نوعی قدرت نقدشوندگی شان بالاست. اما اگر بخواهیم به دنبال اندیکاتورهایی برویم که سیگنال های دقیقی برای ورود و خروج می دهند به یک لیست جمع و جور می رسیم. البته ما در بهترین آموزش بورس خود گفته ایم که برای شروع می توانید از اندیکاتورها استفاده کنید اما وقتی به پرایس اکشن می رسید دیگر نیازی به اندیکاتورها ندارید. ما در کاملترین و بهترین آموزش پرایس اکشن به صورت کامل سیگنال های ورود و خروج را باز کرده ایم.

 اندیکاتورهای پیشنهادی

اندیکاتورها

در قسمت قبل گفتیم که شناسایی حجم ورود و خروج پول بسیار مهم است و حالا می خواهیم اندیکاتورهای با کیفیت برای پیدا کردن این مفهوم را برای شما توضیح دهیم.

اندیکاتور Volume

 در این اندیکاتور شما با یک مستطیل سبز و یک مستطیل قرمز طرف هستید و در پایین نمودار می توانید میزان حجم ورود و خروج را در کارگزاری خود ببینید.

اندیکاتور OBV

یکی از پرکاربردترین اندیکاتورهای اندازه گیری حجم، اندیکاتور OBV می‌باشد که اتفاقا ساختارش اصلا پیچیده نیست.قیمت باز شدن بازار با توجه به حجم ورود و خروج سرمایه ها در بازار در قیمت خاصی در انتهای روز تغییر کرده و بسته می شود که اگر قیمت بالاتر از قیمت آغاز روز بسته شود مثبت بوده و اگر پایین تر بسته شود منفی خواهد شد. وقتی جهت حرکت خط اندیکاتور صعودی باشد جهت حرکت بازار هم صعودی می شود و همین موضوع در مورد جهت منفی حرکت این اندیکاتور هم صادق است.

اندیکاتور MFI

اگر بخواهید میزان نقدینگی در بازار را بسنجید به تحقیق می توانید از اندیکاتور MFI (Money Flow Index) یا همان شاخص گردش نقدینگی می‌باشد.

 

آیا از طریق تغییر حجم می شود سیگنال بورس دریافت کرد؟

تغییرات در حجم معاملات می تواند بسیار به شما کمک کند. شما می توانید تاییدیه روند، واگرایی قیمت و پیش بینی شکست سطوح کلیدی، اصلاح قیمت و پولبک را فقط با تغییرات در حجم تخمین بزنید. این موضوع یکی از مهمترین سرفصل های بهترین آموزش بورس سایت آموزش بورس بورساست.

آیا از طریق تغییر حجم می شود سیگنال بورس دریافت کرد؟

سیگنال دریافتی از بررسی تاریخچه معاملات

روشی قدیمی که به تازگی در بازار بورس ایران مورد استفاده قرار گرفته ورود و خروج پول هوشمند است که از طریق آن می توانید ورود پول های کلان یا خروجشان را از طریق حجم تخمین بزنید. اگر یک حجم سنگین پول که بیشتر از میانگین روزانه است وارد سهم شود می توانید ورود پول هوشمند را تشخیص دهید و خروج پول هوشمند هم به همین شکل است. شما در نزدیکی سطوح کلیدی می توانید با استفاده از پول هوشمند سیگنال ورود یا خروج داشته باشید. روش پول هوشمند قسمتی از کاملترین و بهترین آموزش پرایس اکشن است.

سیگنال های دریافتی از حجم معاملات

شما حتی اگر مخالف اندیکاتورها باشید باز هم دوست دارید از اندیکاتور های حجمی استفاده کنید. حالا در این قسمت می خواهم برای شما توضیح دهم که چگونه می توانید از این اندیکاتورها استفاده کنید. ما در بهترین آموزش پرایس اکشن هم گفته ایم که شما می توانید در صورت دلخواه از اندیکاتورهای حجمی استفاده کنید. آموزش این مورد را در کاملترین و بهترین آموزش بورس برای شما قرار داده ایم.

تایید روند یا احتمال واگرایی

ما در آموزش بورس هم به کرات گفته ایم که حجم معاملات باید همسو با روند فعالی بازار باشد. در روند صعودی باید حجم معاملات خرید بالا برود و در بازار نزولی حجم معاملات فروش. در غیر این صورت نمیتوانیم به ادامه یافتن روند امیدوار باشیم. این ناهمسو بودن با واگرایی در نمودارها نشان داده می شود که قسمتی از بهترین آموزش بورس سایت آموزش بورس بورساست.

پایان روند و تله معامله‌گران کم تجربه

معمولا روند در جایی به پایان می رسد که سرمایه های بسیار زیاد از بازار خارج می شوند. خیلی از افراد با سود از بازار خارج می شوند. معمولا این اتفاق در نزدیکی سطوح مقاومت یا حمایت می افتد. اما معامله گران تازه وارد در نزدیکی همین سطوح میخواهند وارد بازار شوند.

 

سیگنال بورسی خوب و بد را چگونه تشخیص دهیم؟

سیگنال بورسی خوب و بد را چگونه تشخیص دهیم؟

برخی از سرمایه‌گذاران با استفاده از اخبار موجود در بازار اقدام به خرید و فروش سهام می‌کنند و در این مسیر درگیر مشکلاتی می‌شوند و زمان مناسب برای خروج از سهم را نمی‌توانند تشخیص دهند. افراد موفق معمولا با بهره بردن از تحلیل‌های موجود و با استفاده از ابزارهای مختلف دست به سرمایه‌گذاری می‌زنند. در این میان بعضی از مؤسسات و شرکت‌هایی که خدمات مشاوره‌ای و تحلیلی دارند، کمک شایانی به سرمایه‌گذاران می‌کنند و با دریافت هزینه‌ای مشخص زمان دقیق خرید و فروش سهام را به سرمایه‌گذار اعلام می‌کنند. در ادامه باید دقت داشته باشید که به هر منبعی برای استفاده از سیگنال‌های بورسی اطمینان نداشته باشید و قبل از آن بررسی‌های لازم در خصوص عملکرد آن شرکت را داشته باشید.

برخی از افراد سودجو هستند که با وعده‌های کسب سود در بازار سرمایه اقدام به فروش سیگنال‌های بورسی می‌کنند که تجربه و مجوزهای لازم را نیز برای این فعالیت ندارند. در این مواقع ممکن است این سیگنال‌ها طی یک بازه کوتاه‌مدت سودده باشند اما بعد از گذر زمان درگیر چالش‌های متنوعی شوند و مسیر نزولی در سهم شکل بگیرد. به این سیگنال‌ها در بازار بورس سیگنال بد یا نادرست گفته می‌شود

جمع‌بندی

راه های زیادی برای درآمدزایی در بازارهای مالی وجود دارد. شما می توانید در سایت آموزش بورس بورسا دوره های متفاوتی را بگذرانید که شامل بهترین آموزش بورس و بهترین آموزش پرایس اکشن می شود. پشتیبانی دوره های آموزشی ما نا محدود است.

ازینجا فایل مقاله را دانلود کنید

 

6881 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link