1

10 ابزار تحلیلی فاندامنتال | احسان سماواتیان

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/3/7 منتشر شده است

طوفان ارزهای دیجیتال همه دنیا را فرا گرفته است. در سایت بزرگ کوین مارکت کپ بیش از 7000 ارز دیجیتال لیست شده اند. همین موضوع هیجانات زیادی را پیش روی افراد قرار می دهد و روزانه افراد تازه وارد زیادی وارد این بازار می شوند. سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال در مقطع کنونی برای بسیاری از افراد یک شغل محسوب می شود چرا که در چند سال گذشته رشد خوبی داشته و افراد زیادی توانسته اند یک تکان سنگین به زندگی خود بدهند. همین که افراد زیادی در این بازار شرکت دارند باعث می شود که برخی از افراد تازه وارد فکر کنند که بدون مطالعه و دانش می توانند وارد این عرضه شوند. شما چه در بازار فارکس باشید و چه در بازار ارز دیجیتال باید تحلیل فاندامنتال بدانید. تحلیل فاندامنتال در فارکس و ارز دیجیتال مکمل بسیار خوبی برای تحلیل تکنیکال به حساب می آید

شما پیش از آنکه وارد یک بازار برای سرمایه گذاری شوید باید اطلاعات کامل نسبت به ماهیت آن و نوساناتش داشته باشید. قطعاشما جزو افرادی نیستید که پول بادآورده داشته باشید پس برای سرمایه خود ارزش قائل شوید و از ابزارهای تحلیلی موجود در بازار استفاده کرده تا تصمیم های درستی را بگیرید. هر تصمیم برای سرمایه گذاری می شود شامل جزئیات متفاوتی شود و شما برای تک تک تصمیم ها باید درک درستی داشته باشید. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه تحلیل فاندامنتال انجام دهیم و چگونه می توانیم اخبار فاندامنتال ارزهای دیجیتال را دنبال کنیم. این مقاله می تواند شروع خوبی برای آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال باشد و پس از آن می توانید پکیج آموزش ارز دیجیتال دیجی مایند را تهیه کنید تا نحوه تحلیل داده ها را یاد بگیرید.

10 وبسایتی که به ابزار خوبی برای تحلیل فاندامنتال در بازار ارز دیجیتال هستند

چه شما تازه وارد باشید چه شخصی باشید که سال ها به عنوان سرمایه گذار در این بازار فعالیت دارد، ابزاری که اطلاعات بیشتری نسبت به بازار در اختیار شما قرار دهد باید قسمتی از سرمایه گذاری شما باشید. شاید برای شما سوال پیش بیاید که این سایت هایی که معرفی می کنی مگر رایگان نیستند؟ چرا هستند اما شما باید وقت بگذارید و این نوعی سرمایه گذاری در وقت است. وقتی اطلاعات شما کامل باشد ریسک سرمایه گذاری شما کم می شود و آمادگی بیشتری برای موفقیت در بازار ارز دیجیتال خواهید داشت. پس پیش از سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال حتما به این سایت ها سری بزنید. شما برای تحلیل فاندامنتال در فارکس تنها نیاز دارید به سایت های مرجع مراجعه کرده و تحلیل خود نسبت به اخبار را انجام دهید که در آموزش فارکس از مبتدی تا پیشرفته راجع به آن صحبت کرده ایم. اما در بازار ارز دیجیتال اوضاع کمی فرق دارد و شما باید اموزش گام به گام تحلیل بنیادی را در کنار یک روش تحلیل تکنیکال مثل پرایس اکشن به زبان ساده یاد بگیرید تا در این بازار موفق باشید. در صورتی که این سوال برای شما پیش آمده که از کجا و چگونه تحلیل فاندامنتال را پیاده سازی کنیم به ادامه این مقاله توجه کنید.

 

 

  • Messari

سایت اولی که برای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال می توانید به آن سر بزنید سایت مساری است که ابزارهای خوبی برای تحلیل نمودارها در اختیار شما قرار می دهد و این اجازه را به شما داده تا تصمیم های بهتری را برای معامله و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال داشته باشید. در این سایت فیلترهای بصری فوق العاده وجود دارد که می توانید بر اساس نوع توکن یا کوین، قیمت، مارکت کپ و مشخصات دیگر، بازار را دسته بندی کنید. شما می توانید تحقیقات خود را به صورت گسترده روی رمزارز هادر این سایت انجام دهید.

ابزار میساری

استفاده از مساری رایگان است اما اگر شما بخواهید از تمام ابزارهای تحلیلی حرفه ای استفاده کنید هزینه آن 24 یورو در ماه بوده که به جای آن می توانید از امکانات سایت بورسا استفاده کنید. ابزار حرفه ای مساری شامل تحلیل های بلند مدت است و می توانید در واچلیست خود یکسری توکن ها را اضافه کنید تا داده های خیلی ریزی را به صورت فایل اکسل دریافت کنید.  ما در آموزش گام به گام تحلیل بنیادی به شما آموزش دادیم که چگونه لیستی از رمزارزهایی که می توانند در آینده در زمره بهترین رمزارزها قرار بگیرند را مشخص کنید واخبار فاندامنتال ارزهای دیجیتال انتخاب شده را برای سرمایه گذاری و معامله گری تحلیل کنید.

  • Glassnode

سایت گلاس نود خوراک تحلیل های آن چین است و می توانید تحلیل هایی که با هوش مصنوعی انجام می شود را از این سایت دریافت کنید. دقت اطلاعات این پلتفرم بسیار بالاست و حضور گسترده ای در بررسی شبکه های بلاک چین دارد و به همین خاطر اطلاعات درستی را در اختیار شما قرار می دهد. گزارش هایی که ازین سایت می گیرد از دید سرمایه گذار است و به همین خاطر خاصش کرده. خیلی از داده ها در بیشتر دوره های آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال مورد توجه مدرسین قرار نگرفته و یکی از آن ها تحلیل کامل آن چین است که به تحلیل شبکه بلاک چین می پردازد. شما از طریق تحلیل این گونه از اطلاعات می توانید کیفیت رمزارزها را بسنجید. در بازار ارز دیجیتال ما رمزارزهای متفاوتی داریم و این نیاز وجود دارد که تمام داده های هر رمزارز مورد بررسی قرار بگیرد. ما تلاش کردیم تا آموزش کاملی در زمینه تحلیل آن چین که قسمتی از تحلیل فاندامنتال بازار ارز دیجیتال است را در پکیج دیجی مایند قرار دهیم.

ابزار گلاسنود

 شما می توانید از گلاس نود به عنوان یک اندیکاتور برای نشان دادن فعالیت شبکه های بلاک چین است. ما در پکیج آموزش ارز دیجیتال دیجی مایند به شما آموزش دادیم که چکونه با توجه به داده های سایت گلاس نود بتوانید توکن و کوین ها با پتانسیل رشد بالا را انتخاب کنید. این پلتفرم داده های قیمتی به همراه زنگ هشدار دارد و می توانید داده های گذشته را در فرمت های مختلف دانلود و استفاده کنید.

البته این سایت کمی گران تر از سایت مساری است و اطلاعات داغ و دسته اول آن را می توانید با قیمت های مختلف دریافت کنید. حق اشتراک این سایت از 29$ تا 799$ است. اگر دوره آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال شما با موفقیت به پایان رسیده باشد آن گاه می توانید هزینه ای که برای این سایت پرداخت می کنید را با سرعت خیلی خوبی برگردانید.

  • LunarCrush

سایت لونار کش یک سایت بسیار متفاوت است. شما با یک پلتفرم طرف هستید که داده های شبکه های اجتماعی و فعالیت بازار و میزان تراکنش ها را در نظر می گیرد.اما این پایان راه نیست و تحلیل سنتیمنت سرمایه گذاران را مورد بررسی قرار می دهد.در ابتدا کسی این سایت را جدی نمی گرفت اما داده هایی که این پلتفرم در مورد رمزارز دوج کوین و بیت کوین داده همه را محو خود کرد. در سال گذشته همیشه داده های این سایت در سرمایه گذاری های افراد موفق تاثیر گذار بوده است. این سایت عیار اینفلوئنسرهای فضای مجازی و تاثیرشان را می سنجد و تحقیقات درستی را نسبت به تاثیر این افراد روی قیمت انجام می دهد.

سایت لوناردو کش(lunar crush)

این پلتفرم پاداش بسیار خوبی را به کسانی که در فضای ارز دیجیتال فعالیت می کنند می دهد. شما می توانید در ازای فعالیت خود توکن LUNR بگیرید و به راحتی آن را آزاد کنید. نقش تحلیل گران و افراد تاثیر گذار در بازار ارز دیجیتال بسیار متفاوت است و شما می توانید بر مبنای رفتاری که افراد تاثیر گذار در فضای اجتماعی می کنند و راجع به رمزارزهای مختلف صحبت می کنند تحقیق کنید و به عنوان سیگنال از آن استفاده کنید. البته این سیگنال با سیگنال هایی که از روش الیوت یا پرایس اکشن دریافت می کنید متفاوت است و اگر تحلیلش را بلد باشید به درستی می توانید از آن استفاده کنید. ما لیست تمام افراد مهمی که می توانند مسیر حرکتی بازار را تعیین کنند را در پکیج آموزش ارز دیجیتال دیجی مایند جمع آوری کردیم و همیشه در حال تغییر و به روزرسانی آن هستیم. پس تا اینجا با سه ابزار بسیار مهم آشنا شدید و تا حدی جواب سوال خود را گرفتید که چگونه تحلیل فاندامنتال انجام دهیم. وقتی این همه ابزار برای تحلیل وجود دارد شما فقط به اموزش گام به گام تحلیل بنیادی در کنار آموزش پرایس اکشن به روش ساده نیاز دارید.

  • Coin Metrics

کوین متریک یک هوش مصنوعی مالی است که داده های مهم بازار، شاخص های کلیدی، اطلاعات پر اهمیت شبکه و ابزار های با کیفیت برای تحلیل را در اختیار شما قرار می دهد. تا راحت تر در مورد سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال تصمیم بگیرید. شما در این پلتفرم به 100 دارایی و بیش از 400 متریک که عرضه و تقاضا را مشخص می کند ، دسترسی دارید. وقتی شما بتوانید به صورت درست ابزار سایت کوین متریکس که داده ها را نشان می دهد دریافت کنید، قادر به دانلود کردن همه اکستنشن ها یا همان افزونه هایش هستید. البته مفهوم عرضه و تقاضا در پرایس اکشن سم سیدن و آلفونسو هم قرار دارد. اما متریک هایی که در این سایت است بیشتر جنس آن چین دارد تا تحلیل تکنیکال.

ابزار کوین متریک

  • Santiment

سایت سانتیمنت یکی دیگر از ابزارهای تحقیقاتی که ارزش نگاه کردن داشته باشد را در اختیار شما می گذارد. مانند سایت گلاس نود شما می توانید تحلیل های خوبی نسبت به شبکه های اجتماعی و داده های آن چین داشته باشید. در این سایت 2000 سایت قرار دارد و به شما کمک می کند که نوسانات آینده بازار را پیش بینی کنید.

این پلتفرم داده های فاندامنتال خوبی را منتشر کرده و به شما این اجازه را می دهد تا رفتار معامله گران را تحلیل کنید. به نوعی می توان گفت که شما برای آینده بازار آماده اید. چه چیزهای بیشتری در این سایت وجود دارد. شما می توانید آلارم بگذارید که هر کوینی آماده شروع حرکت صعودی شد ،از وجود حرکتش آگاه شوید. حتی افزایش فعالیت ها در فضای مجازی در مورد هر ارز دیجیتال به تصویر کشیده می شود. یکسری از داده ها در این سایت رایگان هستند و برای دسترسی به همه داده ها، باید سالی 400$ پرداخت کنید.

یکی از قسمت های کلیدی تحلیلگری، پس از یادگیری تحلیل اخبار فاندامنتال ارزهای دیجیتال، پیاده سازی تحلیل سنتیمنت است که یکی از مهمترین قسمت های آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال پکیج دیجی مایند است. شما باید هر سه ضلع تحلیل خود را برای موفقیت در بازار ارز دیجیتال تقویت کنید. یعنی تحلیل فاندامنتال، تحلیل تکنیکال و تحلیل سنتیمنت که هم در آموزش های ارز دیجیتال ما وجود دارد و هم در آموزش فارکس از مبتدی تا پیشرفته. با کسب دانش در این زمینه ها خیلی سخت می توانید سرمایه خود را از دست رفته بدانید.

  • CoinGecko

شما حتما اسم سایت کوین مارکت کپ را شنیده اید اما افراد کمتری با سایت کوینژکو آشنایی دارند. پلتفرم این سایت یکی از بزرگترین بانک های اطلاعاتی را در مورد 10000 کوین و بیش از 500 صرافی ارز دیجیتال در خود جای می دهد. تقریبا از این حیث، کامل ترین سایت در بازار است.

سایت کوئیز کو

بغیر از دنبال کردن و اندازه گیری کوین ها و توکن ها با توجه به حجم بازارشان و صرافی ها با توجه به حجم معاملاتشان، این پلتفرم یک تحلیل بسیار جامع را در مورد بازار ارز دیجیتال ارائه می دهد. آمار های این سایت با سرعت بالا در فیسبوک و توئیتر هم منتشر می شود. بسیاری از ابزارهای کاربردی کوینژکو به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. اگر می خواهید از همه امکانات این سایت به صورت کامل استفاده کنید باید سالی 100$ پرداخت کنید.

  • CoinMarketCal

بازار ارز دیجیتال یکی از پروسروصداترین بازارهای مالی در اقتصاد است و هر روز اتفاق های زیادی در آن می افتد که روی قیمت و نوسانات بازار تاثیر می گذارد. اگر شما ابزار بسیار قوی مثل کوین مارکت کل را در اختیار نداشته باشید بسیار سخت است که بتوانید این اخبار و تاثیراتشان را دنبال کنید. سایت کوین مارکت کل مانند یک تقویم در ارزهای دیجیتال است که شما را نسبت به وقایع آینده بازار آگاه میسازد و می توانید اخبار بیشتر کوین ها و توکن ها را روی پلتفرم آن دنبال کنید. این پلتفرم به شرکت ها اجازه می دهد که اتفاقات مربوط به توکن ها و کوین ها را ثبت کنند. البته این اطلاعات باید تایید شود و در غیر این صورت در معرض عموم قرار نمی گیرد.

اخبار های واقعی انگشت شصت رو به بالا و اخبارهایی که موثق نیستند انگشت شصت رو به پایین دریافت می کنند. بهترین اطلاعات در بازار ارز دیجیتال مروبط به همین سایت است و با چند کلیک می توانید به بیشتر این اطلاعات دسترسی داشته باشید.

  • Coin Dance

سایت کوین دنس یک ابزار بسیار سنگین برای تحقیق در بازار ارز دیجیتال بوده و ممکن است شما دوست داشته باشید به این سایت سر بزنید. این پلتفرم تمام داده ها را به دقت منتشر می کند که شامل هش ریت، نودهای شبکه، کمیسیون شبکه، اندازه بلاک و  ابزار استخراج است. شما می توانید تحرک هر کشور در بازار ارز دیجیتال را به راحتی در این سایت ببینید. این سایت در نوع خودش بسیار منحصر به فرد است.

سایت کوینز دنس

با کوین دنس، شما می توانید داده های بسیار زیادی در مورد شبکه لاک چین، تاریخچه قیمت ها، میزان سرچ، میزان جذب سرمایه و اطلاعات گروه های سرمایه گذار است.این سایت یک پلتفرم ساخته شده توسط گروه علاقه مندان به بازار ارز دیجیتال است و همه می توانند در این پلتفرم رای بدهند.

  • CryptoMiso

سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال بدون چک کردن پیشرفت هایی که در یک کوین یا توکن است ایده خوبی به نظر نمی رسد. شما می توانید در پروژه های مرده سرمایه گذاری کنید و سرمایه تان خدایی نکرده بر باد برود. از آن جایی که ارزهای دیجیتال پروتکل های نرم افزاری است و بحث فنی آن تاثیر گذار است، می تواند سرمایه شما را با خطر مواجه کند. شما

نباید در پروژه هایی که هنوز پیشرفتی در آن ظاهر نمی شود سرمایه گذاری کنید

سایت کریپتو میسو

بنابراین شما باید با دقت تمام پیشرفت هایی که در یک پروژه ارز دیجیتال است را دنبال کنید. این آسان است که در گیت هاب شما بتوانید پیشرفت پروژه ها را دنبال کنید. مطمئن باشید که کریپتومیسو می تواند کار تحقیقات شما را بسیار آسان کند. تحرک هایی که در سایت گیت هاب وجود دارد مبنای تحقیقات ارزهای دیجیتال در این سایت است. شما می توانید تمام این اطلاعات را بررسی و تحلیل کنید. داده ها به ترتیب ورود مرتب می شوند. برای مثال در زمان نوشتن این مقاله بیت کوین به عنوان نهمین دارایی ارزشمند برنامه نویسی در این پلتفرم است.

به تحقیق اگر در دوره آموزش سرمایه گذاری ارز دیجیتال بورسا شرکت کنید، طعمه پروژه های بی ارزش نخواهید شد.

  • Skew

اگر شما علاقه مند هستید که در بازار ارز دیجیتال و فیوچرز معامله کنید، وسیله تحلیل این سایت اسکیو آنالیتیکس است که می تواند داده های زیادی را به صورت ترکیبی از صرافی هایی مثل bybit، okex , Binance  و FTX  را در اختیار شما قرار دهید.می توان گفت که داده های این صرافی بسیار خاص است و شما می توانید به راحتی تصمیم های درستی را برای معامله و سرمایه گذاری بگیرید.

سایت اسکیو

نکته جالب اینجاست که سایت کوینبیس امسال توانست سایت اسکیو را بخرد و حالا این پلتفرم قسمتی از اکانت وی ای پی کوین بیس شده است. صرافی کوین بیس به شما یک محیط خوب برای ضبط اطلاعات و وسیله معامله گری پیشرفته می دهد که در بازه های زمانی مختلف کار می کند.

هر کاربر حرفه ای می تواند به صورت مخصوص داشبرد خود را با توجه به داده های مورد نیازش در بازار بسازد و در صورتی که بخواهید از همه امکانات سایت استفاده کنید باید ماهی 279$ پرداخت کنید.

خلاصه

ابزارهای تحلیل فاندامنتال برای هر سرمایه گذاری بسیار مهم است. قبل ازینکه سرمایه خود را درگیر کنید حتما از باید از پروژه ها مخصوص ارزهای دیجیتال اطلاعات خوبی جمع کنید. حداقل سعی کنید از یک یا دو ابزار استفاده کنید. این ابزارها می توانن

خوب است بدانید

استفاده از ابزارهای تحلیل فاندامنتال به تنهایی نمی توانند سود شما را تضمین کنند. به جای این موضوع آن ها به شما کمک می کنند که راحت تر تصمیم گیری های خود را انجام دهید. با دیدن آموزش گام به گام تحلیل بنیادی در بازار ارز دیجیتال و کسب تجربه در یکی از روش های تحلیل تکنیکال مثل پرایس اکشن می توانید شروع خوبی در بازارهای مالی داشته باشید. بعضی افراد فکر می کنند که اسم پرایس اکشن که می آید، باید غول مرحله آخر را شکست دهند در صورتی که این یک تفکر اشتباه است و در آموزش پرایس اکشن به زبان ساده بورسا، با هر میزان دانشی که دارید می توانید در بازارهای مالی به موفقیت دست پیدا کنید.

من می دانم که برای بار اول استفاده از این پلتفرم ها شاید برای شما سخت باشد اما وقتی به کار با آن عادت کنید به راحتی می توانید تصمیم های هوشمندانه ای در زمان سرمایه گذاری بگیرید. ما سعی کردیم با آموزش کامل این پلتفرم ها در پکیج آموزش ارز دیجیتال دیجی مایند، کار شما را راحت کنیم.

 

6328 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link