1

تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام دهیم | احسان سماواتیان

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/3/1 منتشر شده است

وقتی شما می خواهید در حوزه ارز دیجیتال نوسان گیری کنید نیاز به تحلیل بازار دارید. تحلیل ها در بازار ارز دیجیتال به سه دسته، تحلیل فاندامنتال، تحلیل تکنیکال و تحلیل سنتیمنت تقسیم می شوند. در طول زمان بیشتر تمرکز افراد روی تحلیل تکنیکال بوده اما افرادی که درصد خوبی از سود در معاملات دارند روی هر سه نوع از تحلیل کار می کنند. حتی معامله گران حرفه ای، روی تحلیل فاندامنتال در فارکس هم تاکید بسیار زیادی دارند. برای آشنایی بیشتر با این نکته که تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال چیست با ما همراه باشید.

برعکس تحلیل تکنیکال، در تحلیل فاندامنتال شما روی علت وقوع اتفاق ها کار می کنید نه تاثیرات آن ها.در این مقاله سعی داریم راجع به تحلیل فاندامنتال و نحوه اجرای آن در بازار ارز دیجیتال توضیح دهیم.

تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال چیست؟

اخبار محرک حرکت ها در بازارهای مالی هستند و شما می توانید به راحتی در موج همین خبرها به سود برسید. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اموزش گام به گام تحلیل بنیادی را از کجا می توانم یاد بگیرم. در این مقاله شما با اصول ابتدایی تحلیل اخبار فاندامنتال ارزهای دیجیتال آشنا خواهید شد.

چگونه از تحلیل فاندامنتال در بازار ارز دیجیتال استفاده کنم؟

آموزش سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال فقط شامل آموزش تحلیل تکنیکال نمی شود و شما باید حتما اموزش گام به گام تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال را داشته باشید و در کنار تحلیل سنتیمنت و تکنیکال قرار دهید. می توان گفت که الفبای آموزش سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال، دنبال کردن اخبار فاندامنتال است. پس به هیچوجه از تاثیر آن غافل نشوید. کلید استفاده درست از تحلیل فاندامنتال، ترکیب آن با تحلیل تکنیکال و سنتیمنت است.

 

تحلیل فاندامنتال برای ارزهای دیجیتال چیست؟

این موضوع بسیار مهمی است که بیشتر ارزهای دیجیتال شامل پروژه ها هستند و کمی با شرکت هایی که در بازار سهام هستند تفاوت دارند. اگر شما تحلیل فاندامنتال ارزها را  از طریق روش هایی که در این مقاله به شما آموزش داده می شود به درستی انجام دهید می توانید سرمایه گذاری درست و هدف مندی داشته باشید. البته قابلیت پیاده سازی پرایس اکشن هم می تواند شما را در این زمینه کمک کند. ما در گروه بورسا پیشنهاد می کنیم که در کنار دیدن آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال حتما از آموزش پرایس اکشن به زبان ساده ما هم استفاده کنید.

اگر شما بتوانید تحلیل درستی از هر پروژه در بازار ارز دیجیتال داشته باشید، ارزش واقعی آن را خواهید فهمید و با مقایسه اش با ارزش کنونی آن، می توانید معاملات و سرمایه گذاری های درستی را انجام دهید. اگر شما در یک مسیر درست، اموزش گام به گام تحلیل بنیادی را یاد بگیرید، تمایز یک پروژه کلاهبرداری از پروژه خوب اصلا کار سختی نیست. شما در بازار ارز دیجیتال که فراز و نشیب های زیادی دارد باید یاد بگیرید که ارزش حقیقی و ذاتی هر توکن یا کوین چقدر است. با سنجش درست عوامل داخلی و خارجی آن ارز دیجیتال متوجه می شوید که آن ارز، بیش از ارزشش در بازار قیمت گرفته یا کمتر از آن.

چگونه تحلیل فاندامنتال را پیاده سازی کنیم؟

در حالی که شما در اموزش گام به گام تحلیل بنیادی یاد می گیرید که چگونه ارزش ذاتی توکن یا کوین را مشخص کنید باید از عوامل مهم دیگر هم بهره بگیرید تا وضعیت اقتصادی توکن را در حال حاضر و آینده بررسی کنید. این توکن در کدام صنعت قرار دارد؟، آیا سود سالیانه هم به ما تعلق می گیرد؟ و چه شرکتی پشت این توکن یا کوین است.

ما در تحلیل فاندامنتال بر مبنای اتفاق های واقعی باید تحلیل خود را انجام دهیم و  این در حالی است که سایت های بسیار زیادی توسط تحلیل گران متفاوت پر از این مطالب می شوند. ما باید یاد بگیریم تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال چیست و سپس بسنجیم که چگونه تحلیل فاندامنتال انجام دهیم که این کار بر اساس شناخت ما از توکن یا کوین انجام می شود. خیلی وقت ها ما نمی توانیم اخبار فاندامنتال ارزهای دیجیتال را به درستی پیاده سازی کنیم چرا که نوع آن توکن یا کوین برای ما مشخص نیست. البته همین مورد هم در بازار فارکس و بورس وجود دارد و ما در آموزش فارکس از مبتدی تا پیشرفته سعی می کنیم که دانشپذیران، با نوع کالایی که می خواهند روی آن معامله کنند آشنا شوند. با وجود این موضوع ها باید بگویم که بعضی اوقات اخبار فاندامنتال ارزهای دیجیتال در زمانی که بازار رمزارزها گره می خورد می توانند تنها منبع تحلیلی شما نسبت به شرایط بازار باشند. البته نقش تحلیل فاندامنتال در فارکس به گونه دیگریست و همیشه تحلیل سنتیمنت یا تکنیکال می توانند در زمان های بی خبری، سیگنال های خوبی را فراهم کنند.

متریک پروژه

ارزشیابی پروژه بسیار مهم است و یک روش تحلیلی کاملا کیفی است. شما گاهی اصلا با اعداد سروکار ندارید و با این حال نیاز دارید در مسیر آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال یاد بگیرید که چکونه عوامل مهم پروژه و نحوه ی کارشان را ارزیابی کنید و سپس برای سرمایه گذاری در این حوزه اقدام کنید. البته که عوامل زیادی در مسیر ارزیابی وجود دارند و شما می توانید به آرامی روی تمام این عوامل تسلط پیدا کنید. در مسیر آموزش گام گام تحلیل بنیادی در هر بازاری این مطالب به شما آموزش داده می شود.

در این جا ما تمام تمرکزمان را روی هدف های پروژه و نحوه اجرای آن می گذاریم.

تحلیل سابقه پروژه

ما باید بدانیم چه تیمی پشت پروژه است و چه تجربه ای در زمینه کاریش دارد. اگر به درستی تحقیق خود را انجام دهید متوجه می شوید که آیا این قدرت وجود دارد که پروژه به جای خوبی برسد یا خیر. در کنار این موضوع شما می توانید به بررسی شرکای اولیه شرکت عرضه کننده توکن یا کوین بپردازید و اینکه چه کسانی به آن ها مشاوره می دهند. تحلیل درست این قسمت می تواند کمک به سزایی به شما در مسیر سرمایه گذاری بکند. شاید در تحلیل فاندامنتال در فارکس اصلا به دنبال این موضوع نروید چرا که اطلاعات کشورها و شاخص های اقتصادی آن ها مهم است نه آنکه چه کسی مشاور رئیس جمهور باشد.

وایت پیپر

ما در آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال به شما آموزش می دهیم که چگونه برگه ی معرفی هر پروژه یا همان وایت پیپر آن را مورد بررسی قرار دهید تا یک ایده کلی نسبت به پروژه داشته باشید. در وایت پیپر اطلاعاتی راجع به تکنولوژی استفاده شده در پروژه، مثال های زیادی در مورد سرمایه گذاری و امکاناتی که با خرید توکن یا کوین عرضه می شود،آمده است. پس از آن میزان عرضه و اطلاعاتی که در مورد واریز و برداشت آن پروژه است قرار می گیرد که می تواند در سرمایه گذاری شما تاثیر زیادی داشته باشد.

توکنومیکس و کارایی

شما در قسمت توکنومیکس متوجه می شوید که میزان عرضه و تقاضا چقدر در ارزش توکن تاثیر می گذارد اگر میزان تقاضا بیشتر از عرضه شود قرار است چه میزان ما شاهد افزایش قیمت توکن باشیم. دلیل اصلی پروژه و مثال درستی که در مورد تاثیر پروژه وجود دارد را باید درک کنید. وقتی شما درک درستی از پروژه پشت توکن یا کوین داشته باشید، فقط به پیاده سازی پرایس اکشن به زبان ساده برای به سود رسیدن نیاز دارید.

مسیر راه پروژه

بیشتر پروژه های بازار ارز دیجیتال مسیر پیش روی خودشان را ترسیم می کنند. آن ها نشان می دهند که در چه زمانی چه به روز رسانی هایی دارند و چه اتفاق هایی قرار است بیفتد. بعضی اوقات زمان ها به صورت فصلی است. مثلا می گویند در سه ماهه دوم سال قرار است چه کارهایی انجام شود و اینکه تا به حال چه کارهایی انجام شده است.

رقیب های پروژه

تحقیق راجع به رقیب های پروژه بسیار مهم است. اگر یکی از سوال های شما این است که چگونه تحلیل فاندامنتال را انجام دهیم بی شک باید بدانید که رقیب های پروژه چه کارهایی را انجام داده اند و چقدر پیشرفت داشته اند و آیا تیم پروژه مورد نظر شما می تواند مسیر موفقیت آن ها را دنبال کند یا خیر. و اینکه پتانسیل پروژه تا کجاست. یعنی اینکه اگر مراحل را با موفقیت طی کند تا چه حدی می توان به آینده اش امیدوار بود. مثلا ما در آموزش فارکس از مبتدی تا پیشرفته می گوییم اگر شاخص بیکاری بدتر شود و تولید ناخالص داخلی در کشور x افت پیدا کند احتمال ریزش قیمت تا کجاست. در حوزه بازار ارز دیجیتال با توجه به رقبا می توانید اینکار را بکنید.

متریک های مالی پروژه

در حالی که متریک های پروژه شامل عوامل فاندامنتال و کیفی زیادی هستند ما می توانیم با روش های عددی، تحلیل فاندامنتال را انجام دهیم.

 

 سرمایه کلی پروژه

یکی از مهمترین نکته های اموزش گام به گام تحلیل بنیادی، تمرکز روی میزان تعداد توکن × قیمت هر توکن است که به آن سرمایه کلی پروژه می گویند. اما در نظر داشته باشید که تنها، ارزیابی این مورد نمی تواند برای تحلیل بنیادین کارساز باشد اما برای تعیین کف و سقف قیمت پروژه در آینده می تواند بسیار به شما کمک کند.

میزان نقدینگی و حجم معاملات

نقدینگی در بازار ارز دیجیتال می تواند به شما بگوید که چقدر آسان می توانید یک دارایی را در بازار خرید و فروش کنید. وقتی میزان نقدینگی زیاد باشد فاصله بین قیمت خرید و فروش بسیار کم است و زمانی که نقدینگی کم باشد فاصله این دو زیاد می شوید. شاید شما فکر کنید که این مطالب فقط در آموزش فارکس از مبتدی تا پیشرفته گفته می شود که اینطور نیست و فاصله قیمت خرید و فروش در بازار ارز دیجیتال هم بسیار مهم است.

توکن های عرضه شده در حال گردش

میزان توکن های عرضه شده در حال گردش بسیار مهم است. این عدد دائما تغییر می کند چرا که مکانیزم هایی برای توکن سوزی و تولید توکن در بازار وجود دارد.

متریک بلاک چین ( متریک آن چین)

شبکه بلاک چین یک دارایی ارزشمند است و ما به راحتی می توانیم پروژه ها را برمبنای داده های درون شبکه ای تحلیل کنیم. شاید همین داده ها به اخبار فاندامنتال ارزهای دیجیتال تبدیل شوند و شاید کاملا برعکس این موضوع اتفاق بیفتد و اخبار فاندامنتال ارزهای دیجیتال باعث تراکنش های سنگین در شبکه های بلاک چین شوند. شاید اگر بخواهیم خودمان اینکار را انجام دهیم زمان زیادی نیاز داشته باشیم اما سایت هایی هستند که اینکار را انجام می دهند و اهرم خوبی برای تحلیل فاندامنتال به حساب می آیند.

هش ریت

معمولا در آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال قسمت کمی به هش ریت اختصاص پیدا کند. هش ریت قدرت عددی استفاده شده در پلتفرم استخراج در زمینه POW است. شما سلامت شبکه ارز دیجیتال را می توانید به همین وسیله تخمین بزنید. هرچقدر هش ریت بالا برود، استخراج کننده ها پاداش بیشتری را از شبکه دریافت می کنند و شبکه امنیت بیشتری را دارد.

تا اینجای کار جواب خود را باید گرفته باشید که چگونه تحلیل فاندامنتال انجام دهیم. شما اگر بتوانید تحلیل فاندامنتال را به درستی پیاده کنید برای به درآمد رسیدن فقط نیاز به پرایس اکشن به زبان ساده دارید و خیلی به هدفتان نزدیک شده اید

آدرس های فعال

ما باید آدرس های فعال در شبکه بلاک چین را در یک دوره مشخص تحلیل کنیم. آدرس هایی که به عنوان دریافت کننده یا فرستنده در هر تراکنش در یک دوره مشخص، تاثیر گذار بوده اند. یا شما می توانید تمام آدرس ها را به تفکیک پیدا کنید. همین امر می تواند به شما در زمینه اموزش گام به گام تحلیل بنیادی کمک کند. هرچقدر اطلاعات بیشتری داشته باشید تحلیل برایتان آسان می شود و آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال شیرین تر. پس باید در این مسیر صبور باشید. کمتر کاری در دنیا وجود دارد که شما را یک شبه پولدار کند پس عجله نکنید.

ارزش تراکنش ها و کمیسیون پرداختی

در مسیر اموزش گام به گام تحلیل بنیادی به سنجش ارزش تراکنش ها و کمیسیونشان می رسیم. هرچقدر ارزش تراکنش ها بالاتر باشد، سیستم جابجایی ارزهای دیجیتال مطمئن تر است. از طرف دیگر، فی شبکه نشان دهنده میزان تقاضا در شبکه بلاک چین است. اگر شما می خواهید تراکنش شما سریع تر انجام شود باید هزینه بیشتری را به عنوان کمیسیون پرداخت کنید.

آیا پیاده سازی تحلیل فاندامنتال راحت است؟

شما برای اینکه بتوانید به صورت تخصصی در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید نیاز دارید تا مسیر آموزشی درستی را طی کنید. اگر  دوره آموزش سرمایه گذاری در ارز دیجیتال که می بینید کیفیت خوبی داشته باشد شما سرمایه گذاری درستی انجام داده اید و قرار است 10 برابر هزینه دوره را درآورید. پس وقتی می گوییم که اموزش گام به گام تحلیل بنیادی برای شما پولساز است به آن ایمان بیاورید تا اتفاقی مانند ریزش لونا برایتان نیفتد. شما نیاز دارید در این بازار صبور باشید و سنجش درستی انجام دهید. خیلی از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری های خود در بازارهای مالی از گزارش بانک ها و بروکرها استفاده می کنند. تحلیل فاندامنتال در فارکس هم به همین گونه است و شما نیاز به اطلاعات کامل و موثق برای ترید دارید. امیدوارم خواندن این مقاله به شما در سرمایه گذاری های آتی تان کمک کند.

 

6275 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link