1

3 روش پایه ای انواع تحلیل ها در بازار فارکس | احسان سماواتیان

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1401/2/28 منتشر شده است

بازارهای سرمایه وارد زندگی همه ما شدند و دیگر نمی توان گفت که تاثیری در زندگیمان ندارند. وقتی شما ریال در می آورید و جنس هایی که می خرید قیمتش دلاری است دیگر نمی توانید بگویید دلار در زندگی ما تاثیر ندارد. دیگر وقتی شما می توانید وارد یکی از تحلیل پذیر ترین بازارهای سرمایه شوید و درآمد دلاری داشته باشید تنها مانع ورودتان خودتان هستید. شما به راحتی به آموزش فارکس به زبان فارسی دسترسی دارید و هیچ بهانه ای وجود ندارد که بگویید نه من نمی توانم شروع کنم چون به آموزش صفر تا صد فارکس نیاز دارم اما منبع آموزشی خوبی وجود ندارد. شاید اگر 10 سال پیش کسی این صحبت را می کرد و میگفت که آموزش فارکس به زبان فارسی با کیفیت خوبی وجود ندارد حرفش قابل باور و اتکا بود اما الان به هیچ وجه نمی توانید چنین ادعایی داشته باشید. نه تنها آموزش صفر تا صد فارکس با روش های مختلف وجود دارد بلکه در تحلیل تکنیکال هم منابع غنی مثل سایت بورسا را دارید که علاوه بر آموزش صفر تا صد فارکس ، آموزش صفر تا صد پرایس اکشن را هم دارد.

اگر تا اینجای مقاله را خوانید دیگر قانع شدید که می توانید به راحتی در بازار فارکس کسب درآمد کنید و گروه بورسا هم در تمامی مراحل آموزشی در کنار شماست.

 

آموزش فارکس بدون پیش نیاز

برخی از افراد بر این باورند که تنها افرادی در بازار فارکس موفق می شوند که سابقه ای در امور مالی داشته باشند. طبیعتا نمی توانیم بگوییم که سابقه مالی داشتن اصلا مهم نیست ولی تعداد زیادی از افراد مشهور و موفق بازار فارکس سابقه ی کاری و مسیر آموزشی متفاوتی داشتند. مثل آقای ال بروکس که یکی از بهترین سبک های پرایس اکشن را تدریس می کند جراح چشم است و صرفا به بازارهای مالی علاقه مند شده و حالا مزد زحماتش را گرفته و همه ی افرادی برای آموزش های او سرودست می شکنند.البته که آموزش های او هم مثل آموزشی فارکس به زبان فارسی ترجمه شده و می توانید از آن به خوبی استفاده کنید.

آموزش صفر تا صد فارکس

اموزش صفر تا صد فارکس

ممکن است برای شما هم این سوال پیش بیاید که در آموزش صفر تا صد فارکس باید منتظر چه چیزهایی باشم. چه دروسی را باید بخوانم و به چه شکل در این راه می توانم موفق شوم. در این مقاله به این سوال به صورت کامل پاسخ داده می شود

فارکس یک بازار با قدمت چندین هزارسال است. از همان زمان که معامله کالا به کالا انجام می شد بازار فارکس به وجود آمد اما به شکل امروزی نبود. رفته رفته ماهیت پول و بازارهای مالی عوض شد و بازار فارکس به شکل امروزی درآمد.

 اولین قدمی که شما نیاز دارید در آموزش صفر تا صد فارکس بردارید یادگیری تاریخچه آن است. شما وقتی تاریخچه بازار و عوامل تعیین کننده آن را بدانید دیگر نوسانات بازار برای شما بی معنی نخواهد بود. بهترین  سبک های پرایس اکشن هم روی رفتار و ماهیت کالا تمرکز دارند. در بخش های بعدی این مقاله راجع به پرایس اکشن هم صحبت می کنیم. نکته جالبی که در آموزش فارکس به زبان فارسی وجود داشته و ادامه دارد این موضوع است که اهمیت تاریخچه این بازار نادیده گرفته شده است.

 فرض کنید شما می خواهید وارد یک حرفه ی بسیار پیچیده ای شوید. آیا نیاز به آموزش وجود ندارد؟آیا نباید اهمیت ابزار و شکل گیری آن را بدانید تا بدانید چطور آن کار را انجام دهید؟ بازار فارکس هم همین است و شما با دانستن تاریخچه پول و شناخت ماهیت این بازار می توانید دید بهتری نسبت به شروع کار در این بازار داشته باشید.

اما این تازه شروع فرآیند آموزش صفر تا صد فارکس است و مفاهیم زیادی در این بازار وجود دارند که باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید. البته که در آموزش فارکس به زبان فارسی ما شاهد عوض شدن بعضی مفاهیم توسط مترجمین هستیم که کار را خراب کرده اند. بعضی مفاهیم به صورت سلسله وار به اشتباه آموزش داده می شوند. پس درک مفاهیم اولیه از یک منبع موثق می تواند باعث شود تا شما کمتر اشتباه کنید و قدم هایتان را در یادگیری محکم تر بردارید.

از زمانی که کارم را در بازار فارکس شروع کردم با دانشپذیران زیادی صحبت کردم. کسانی که از بهترین سبک های پرایس اکشن هم کلی مطلب یاد گرفته بودند اما هنوز در درک مفاهیم اولیه بازار دچار مشکل بودند و این سوال برایشان پیش می آمد که چرا من ضرر کردم؟ من که تحلیل هایم را درست انجام دادم پس چرا معاملات من به ثمر نمی نشیند. دلیل اصلی اشتباهات درک مطالب اولیه مثل پیپ، لوریج و غیره است. پس در دومین قدم از آموزش صفر تا صد فارکس به سراغ درک مفاهیم اولیه می رویم.

وقتی به این نقطه رسیدید یعنی دیگر مشکلی در پایه های اصلی آموزش فارکس ندارید. نوبت به آن رسیده تا سراغ یکی از مهمترین قسمت های آموزش صفر تا صد فارکس برویم.

 

ابزار معامله گری در بازار فارکس

ابزار معامله گری بازار فارکس

البته از ورود بازار فارکس به ایران و در زمانی که آموزش فارکس به زبان فارسی با کیفیت خوبی وجود نداشت ما شاهد ابزارهای معاملاتی مختلفی توسط کارگزاری های مختلف بودیم و جسته و گریخته با آزمون و خطا با این ابزارهای معاملاتی کار کردیم. اما الان شرایط عوض شده و شما با یادگیری نرم افزای متاتریدر که هم در موبایل و تبلت و هم در کامپیوتر قابل استفاده است می توانید در بازار فارکس معامله هایتان را مدیریت کنید.

قسمت بعدی آموزش صفر تا صد فارکس مربوط به ابزار معاملاتی متاتریدر است. شما با این ابزار در هرکجا که باشید و به اینترنت وصل باشید می توانید معامله های خود را باز و بسته کنید. گزینه های زیادی درون متاتریدر وجود دارد که می تواند تحلیل را برای شما آسان کند. در برخی از دوره هایی که برگزار می کردیم متوجه دو دسته از افراد بودیم. دسته اول کسانی بودند که دوست داشتند در حد پیاده سازی استراتژی ها و کار با اندیکاتور ها را یاد بگیرند و گروه دوم افرادی بودند که دوست داشتند تمام قسمت های متاتریدر را زیر رو  کنند و در مورد آن بدانند. با گذشت زمان فهمیدیم که شخصیت گروه دوم زمان کمتری را برای به موفقیت رسیدن طی می کند.

تا اینجا شما با اهمیت یادگیری تاریخچه بازار فارکس، مفاهیم اولیه و کار با ابزار های معاملاتی آشنا شده اید و شاید فکر کنید که نیمی از راه را رفته اید که این یک تصور غلط است. شما تا الان 30% مسیر آموزش صفر تا صد فارکس را طی کرده اید.

 

یادگیری انواع تحلیل ها در بازار فارکس

یادگیری انواع تحلیل های بازار فارکس

این قسمت از مقاله می تواند درس های بسیار زیادی را برای شما داشته باشد. در حوالی سال های 1385 و در زمانی که آموزش فارکس رونق زیادی پیدا کرده بود این دو عبارت یکی بودند. آموزش فارکس به زبان فارسی = آموزش تحلیل تکنیکال در بازار فارکس. یعنی در آن زمان تمام هوش و حواس بازار در اختیار تحلیل تکنیکال قرار داشت و افراد بر این باور بودند که با دانستن تحلیل تکنیکال به تنهایی می توانند در بازارهای مالی به موفقیت برسند. در آن زمان بهترین سبک های پرایس اکشن به ایران ورود پیدا نکرده بود و همه ی افراد بر این باور بودند که کار با اندیکاتور ها تنها راه چند برابر کردن سرمایه شان است. البته که این تصور اشتباهی بود و به همین خاطر هم آموزش صفر تا صد فارکس شکل جدیدی به خودش گرفت.

اما برای اینکه شما اطلاعات کامل راجع به انواع روش های تحلیلی داشته باشید دعوتتان می کنم که ازین جای مقاله را به دقت بخوانید

 

انواع روش های تحلیلی در بازار فارکس

 

تحلیل تکنیکال

قسمت اعظم توجهات بازار برای معامله گری به تحلیل تکنیکال هست. در این نوع از تحلیل شما از نمودار ها برای پیش بینی و تحلیل قیمت آینده بازار استفاده می کنید. البته در روش تحلیل تکنیکال شما می توانید از شاخه های مختلفی استفاده کنید که بهترین سبک های پرایس اکشن تنها قسمتی از آن را تشکیل می دهند. اما اگر شما برای تحلیل هایتان از اندیکاتورها استفاده می کنید، این الگوریتم های ریاضی هستند که راهنمای شما بوده و در پیش بینی جهت حرکت بازار کمکتان می کنند. همانطور که در اکثر پکیج های آموزشی که آموزش صفر تا صد فارکس را در بر می گیرند روی این قسمت بیشترین تاکید انجام شده است.

تحلیل تکنیکال ابعاد مختلفی دارد و در آموزش صفر تا صد فارکس زوایای مختلف آن مورد بررسی قرار می گیرد. ابتدایی ترین راه و روش تحلیل تکنیکال کار با اندیکاتورهای بسیار کلیدی مثل ایچیموکو، MACD و RSI است که ذهن بیشتر معامله گران را درگیر خودش کرده است. پس از آن افرادی که دوست دارند زوایای بازار را در بلند مدت اندازه گیری محک بزنند به سراغ موج شماری به سبک الیوت می روند که یکی از بهترین روش های تحلیلی در بازار بوده و جواب خودش را پس داده است. شما بر اساس روانشناسی جمعی افراد، موج های حرکتی را تشخیص داده و در جهت حرکت های بلند مدت بازار اقدام به باز و بسته کردن معاملات می کنید.

روش های تحلیلی دیگری هم در بازار وجود دارند. مثل روش الگوهای هارمونیک که روی سطوح فیبوناچی تاکید زیادی دارد.

اما در نظر داشته باشید که در حال حاضر محبوب ترین روش تحلیلی برای تحلیل گران بازار فارکس، روش پرایس اکشن است و امروزه بهترین سبک های پرایس اکشن به زبان فارسی تدریس می شوند. از جمله این سبک ها پرایس اکشن کلاسیک آقای ال بروکس است و روش های عرضه و تقاضا سم سیدن و آلفونسو از دیگر سبک های تحلیلی پرایس اکشن به شمار می آیند. در این چند سال اخیر و گسترش بازار ارز دیجیتال یک شاخه ی جدید تحلیل از پرایس اکشن به وجود آمد که به روش RTM معروف است و از گرایش عرضه و تقاضاست.

 

تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال یکی از بهترین ابزارهای تحلیلی برای معامله گران است. من بسیار از معامله گران می شنوم که از اساتید مختلف شنیده اند که تحلیل فاندامنتال هیچ ارزشی ندارد و فقط تحلیل تکنیکال است که شما را به پول می رساند. دوره های آموزش فارکس به زبان فارسی در دهه 80 هم همینطور بود اما حالا شرایط عوض شده و تعداد کثیری از معامله گران متوجه شده اند که تحلیل فاندامنتال که تحلیل بازار به وسیله اخبار اقتصادی، سیاسی و مالی است می تواند محرک حرکت ها و نوسان های بازار باشد. تحلیل فاندامنتال باید قسمتی از آموزش صفر تا صد فارکس را تشکیل دهد. همانطور که در بهترین سبک های پرایس اکشن هم مورد استفاده قرار می گیرد. هر فردی که پرایس اکشن کار می کند به دنبال علت کوچکترین نوسان های بازار است و وقتی تحلیل گر پرایس اکشن کار متوجه می شود که نوسان بازار دلیل تکنیکال نداشته به سرعت به سراغ تحلیل فاندامنتال می رود تا منشا حرکت را پیدا کند.

 

تحلیل سنتیمنت

تحلیل سنتیمنت روی احساسات معامله گران کار می کند و معمولا شما در دوره های آموزش صفر تا صد فارکس کمتر از این روش تحلیلی می شنوید. این نوع تحلیل برای بسیاری از افراد بسیار گنگ و مبهم است اما قسمتی تاثیر گذاری از بهترین سبک های پرایس اکشن را تشکیل می دهد. به تحقیق در آموزش فارکس به زبان فارسی یکی از مطالبی که کمتر آموزش داده شده همین تحلیل سنتیمنت است که روی احساسات جمعی معامله گران در بازار فارکس تمرکز دارد.

 

روانشناسی معامله گری و مدیریت سرمایه

تا اینجای کار در مورد اهمیت تاریخچه بازار فارکس، مفاهیم اولیه این بازار، کار با ابزار معاملاتی و انواع تحلیل هایی که شما را به سود می رسانند صحبت کردیم ولی این پایان راه نیست. شما برای به سود رسیدن و تداوم داشتن سود در معاملات، به دو عنصر دیگر نیاز دارید که ما در آموزش صفر تا صد فارکس خود گنجانده ایم. این دو موضوع روانشناسی معامله گری و مدیریت سرمایه است. اگر شما بتوانید در این دو موضوع  تجربه کسب کنید به یک معامله گر موفق تبدیل می شوید. در مدیریت سرمایه شما متوجه خواهید شد که چه درصد از سرمایه خود را باید درگیر هر معامله کنید و به چه شکل حد سود و ضرر خود را در نمودار تعریف کنید و در روانشناسی معامله گری با اشتباه متداول معامله گران آشنا می شوید و در صورت تمرکز بالا آن را تکرار نمی کنید.

 

6252 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link