1

چرا معامله در بورس بین المللی: فارکس در برابر سهام

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1399/8/4 منتشر شده است

در معامله ارز، ده‌ها نوع ارز معامله می‌شود، اما اکثرا در بازار بورس بین المللی (فارکس) چهار جفت ارز اصلی را معامله می‌کنند. آیا تحت نظر داشتن چهار جفت ارز بسیار ساده‌تر از هزاران شرکت نیست؟

به آقای فارکس نگاه کنید. او بسیار با اعتماد به نفس و با صلابت است. آقای سهام هیچ شانسی ندارد! این تنها یکی از چندین مزایای بازار بورس بین المللی (فارکس) نسبت به بازار سهام است. در اینجا چند نمونه دیگر آورده شده:

بازار 24 ساعته

بازار 24 ساعته فارکس

بازار بورس بین المللی (فارکس) یک بازار 24 ساعته بدون وقفه است. اکثر بروکرها با خدمات پشتیبانی مشتری 24 ساعته، از ساعت 4:00 بعد از ظهر یکشنبه (به وقت استاندارد شرقی EST) تا ساعت 4:00 بعد از ظهر جمعه (به وقت استاندارد شرقی EST) باز هستند. شما می‌توانید با توانایی انجام معاملات در ساعات بازار آمریکا، آسیا و اروپا، برنامه معاملاتی خود را به دلخواه تنظیم نمائید.

حداقل کارمزد و یا بدون کارمزد

اکثر بروکرهای بازار بورس بین المللی (فارکس) هزینه تراکنش یا کارمزدی اضافی برای معامله ارزها بصورت آنلاین یا از طریق تلفن دریافت نمی‌کنند. هزینه‌های معامله فارکس با توجه به اسپرد اندک، ثابت و کاملاً شفاف از هر بازار دیگری پایین‌تر است. اکثر کارگزاران (بروکرها) برای خدمات خود از طریق تفاوت بین قیمت خرید و فروش (اسپرد) پاداش می‌گیرند.

اجرای آتی دستورات بازار

تحت شرایط عادی بازار معاملات شما بصورت آنی اجرا خواهند شد. تحت این شرایط، معمولاً قیمت نشان داده شده در زمان اجرای دستور بازار شما، قیمتی است که بدست می‌آورید. می‌توانید مستقیماً جدا از قیمت‌های در جریان زمان واقعی دستورات را اجرا کنید.

به خاطر داشته باشید که در بازار بورس بین المللی (فارکس) بسیاری از بروکرها دستورات ورودی، حدی و توقف را تحت شرایط عادی بازار تضمین می‌کنند. انجام معامله در طی هجوم موجودات فضایی از آنسوی فضا به عنوان شرایط "عادی بازار" بشمار نمی‌رود. اجرای دستورات در اکثر اوقات آنی هستند، اما تحت شرایط بازار با نوسانات غیر عادی مانند حمله مریخی‌ها، ممکن است اجرای دستورات دچار تأخیر شود.

معامله فروش بدون چشم انداز مثبت

بر خلاف بازار شاخص‌های سرمایه، در بازار بورس بین المللی که بازار ارز است برای معاملات فروش محدودیتی وجود ندارد. فرصت‌های معامله در بازار ارز بدون در نظر گرفتن نزولی (فروش) یا صعودی (خرید) بودن معامله و یا هر جهتی که بازار در حرکت است، وجود دارند. از آنجا که معامله ارز همواره خرید یک ارز و فروش دیگری را شامل می‌شود، هیچ گونه تمایل ساختاری برای بازار وجود ندارد. پس شما همیشه به معامله در یک بازار نزولی یا صعودی دسترسی دارید.

بدون واسطه

مبادلات متمرکز مزایای زیادی را برای معامله‌گر فراهم می‌سازند. هرچند، یکی از مشکلات هر مبادله متمرکز، دخیل بودن واسطه است. وجود هرگونه واسطه‌ میان معامله‌گر و خریدار یا فروشنده سهام یا وسیله مورد معامله، هزینه‌ای در بر دارد. هزینه می‌تواند زمانی یا مالی باشد.

در سوی دیگر، معامله ارز، غیر متمرکز بوده و به این معنیست که مظنه می‌تواند از دلال‌های مختلف، متفاوت باشد. رقابت بین آن‌ها تا حدی بالاست که شما همواره مطمئن هستید، بهترین معامله را بدست می‌آورید. معامله‌گران بازار بورس بین االمللی (فارکس) دسترسی سریع‌تر و ارزان‌تری را بدست می‌آورند.

برنامه‌های خرید/فروش بازار را کنترل نمی‌کنند

تا بحال چند مرتبه شنیده‌اید که بطور مثال "صندوق A" در حال فروش "X" یا خرید "Z" است؟ بازار سهام نسبت به خرید یا فروش وجوه عظیم بسیار حساس است.

در معامله ارز، حجم عظیم بازار بورس بین المللی (فارکس)، شانس کنترل یک ارز خاص توسط هر صندوق یا بانکی را ناچیز می‌سازد. بانک‌ها، صندوق‌های تأمینی، دولت‌ها، مؤسسات تبدیل ارز جزئی و افراد با ارزش خالص زیاد تنها برخی از شرکت کنندگان در بازارهای ارز هستند، جایی که نقدینگی بی‌نظیر است.

تحلیلگران و شرکت‌های کارگزاری شانس اندکی برای کنترل بازار دارند

آیا به تازگی تلویزیون تماشا کرده‌اید؟ آیا راجع به یک سهام اینترنتی خاص و یک تحلیلگر از یک شرکت کارگزاری معتبر که متهم به عدم نشر توصیه‌هایش شده، چیزی شنیده‌اید؟ توصیه‌هایی مثل معامله "خرید" انجام دهید، زمانی که سهام به سرعت تنزل دارد. این امر طبیعت این گونه روابط است. مهم نیست که دولت برای دخالت و سست کردن این نوع فعالیت‌ها چه کاری انجام می‌دهد، این داستان همچنان ادامه خواهد داشت.

عرضه‌های اولیه عمومی (IPO) هم برای شرکت‌های سهامی عام و هم برای شرکت‌های کارگزاری تجارت بزرگی بشمار می‌روند. روابط بطور متقابل سودمند هستند و تحلیلگران برای شرکت‌های کارگزاری که شرکت‌های دیگر را به عنوان مشتری احتیاج دارند، کار می‌کنند. احتیاجات متقابل هرگز پایان نمی‌یابند.

بازار بورس بین المللی (فارکس)، به عنوان بازار اصلی، میلیاردها بازده برای بانک‌های جهان بوجود می‌آورد و برای بازارهای جهانی یک ضرورت بشمار می‌رود. تحلیلگران در فارکس تأثیر بسیار اندکی روی نرخ مبادلات دارند؛ آن‌‌ها تنها بازار فارکس را تحلیل می‌کنند.

مزایا

بورس بین المللی (فارکس)

بازار سهام

معاملات 24 ساعته

بله

خیر

حداقل کارمزد و یا بدون کارمزد

بله

خیر

اجرای آنی دستورات بازار

بله

خیر

معامله فروش بدون چشم‌انداز مثبت

بله

خیر

بدون واسطه

بله

خیر

بدون دستکاری در بازار

بله

خیر

 

بعضی وقت ها نیازی نیست خیلی عمیق فکر کنید. تفاوت ها مشخص و واضح است. ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که در چه زمینه ای بهتر است سرمایه گذاری کنید آموزش بورس یا آموزش فارکس؟ انتخاب استراتژی فارکس راحت تر است یا استراتژی بورس.هیچوقت برای انتخاب دیر نیست. برای پیدا کردن بهترین بروکر فارکس در بازار ایران یا معتبرترین بروکرهای فارکس در جهان فقط یک روز کنار بگذارید. تحقیق کنید و انتخاب کنید. پیشنهاد گروه بورسا به شما این است که در بروکر فارکس لایت فارکس، هات فارکس یا فارکس تایم حتما یک حساب آزمایشی باز کنید.

به نظر می‌رسد در تقابل میان بازار بورس بین المللی (فارکس) و سهام، کارت امتیازات بین آقای فارکس و آقای سهام، پیروزی آقای فارکس را آن هم با اختلافی زیاد نشان می‌دهد! آیا با آقای آتی (قراردادهای آتی) هم همین گونه است؟

برای بررسی اخبار بازار فارکس و ارز دیجیتال به فارکس فکتوری فارسی سر بزنید.

برای ورود به بازار فارکس مقاله زیر را مطالعه کنید.

ثبت نام در فارکس

برای دریافت PDF مقایسه بازار فارکس با بازار بورس جهانی روی لینک کلیک کنید.

                                           مقایسه بازار فارکس با بازار بورس جهانی

6 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link