1

چگونه از استیک کردن سولانا به درآمد دلاری خوب برسیم!

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/12/24 منتشر شده است

با توجه به شرایط فعلی بازارهای مالی و در پاسخ به افزایش آتش جنگ میان اوکراین و روسیه شاید الان زمان خوبی برای معامله و نوسان گیری در بازار ارز دیجیتال نباشد. هر زمان که بحرانی در اقتصاد به وجود می آید ما شاهد نوسانات زیاد در بازارهای مالی خواهیم بود و باید به دنبال گزینه های امن تری برای سرمایه گذاری بگردیم.

البته این مقاله بدین معنا نیست که کل دارایی ارز دیجیتال تان را در یک سبد بچینید. اما برای اینکه در یک سطحی گرفتار نشوید باید به دنبال راه های مختلف برای افزایش سرمایه خود در بلند مدت باشید. در زمان های بحرانی مثل الان، هزینه گاز اتریوم برای جابجایی بسیار بالاست و ما باید به دنبال استفاده از شبکه های بلاک چینی باشیم که علاوه بر انجام تراکنش در زمان بسیار کم، هزینه جابجایی کمی هم داشته باشند. به همین خاطر ما سولانا را انتخاب کردیم تا یک راه درآمدزایی مفید روی این شبکه را به شما معرفی کنیم.

شبکه بلاک چین سولانا سریع ترین و ارزان ترین شبکه یک لایه ای است که البته روزهای سختی را با توجه به هک سیاه چاله ای شبکه خود پشت سر می گذارد. البته در دو نوبت هم تراکنش ها در این شبکه متوقف شد که باعث ریزش ارزش این ارز در کوتاه مدت شد.

استیک سولانا

توجه داشته باشید که سولانا هنوز در فاز اولیه تست نت است و توجه بسیاری از برنامه نویس ها و پروژه های بزرگ را به خود جلب کرده و اخیرا به حوزه ی بازی ها و متاورس هم ورود کرده است. این بدان معناست که فقط زمان است که باید بگذرد تا سولانا به روزهای خوب خود باز گردد و از این حیث هیچ نگرانی ای نباید داشته باشیم. سولانا باید یکی از گزینه های جذاب برای سبد سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال تان در سال 2022 باشد.

در این مقاله تلاش داریم تا به شما آموزش دهیم که به چه شکل می توانید استیک کردن سولانا را امتحان کنید. یکی از راه های درآمدزایی در بازار ارز دیجیتال استیک کردن است و استیک سولانا می تواند برای شما درآمد مطمئنی را داشته باشد.

استیک سولانا به چه معناست؟

استیک سولانا این امکان را به کاربر می دهد که با خرید و نگه داشتن یا استیک کردن سولانا در درآمد حاصل از استخراج این ارز دیجیتال سهیم شوید. شما به امن شدن شبکه سولانا کمک می کنید و به ازای آن پاداش می گیرید. این همان حساب سپرده بانک هاست که پولتان را نگه میدارید و برمبنای پولی که نگه میدارید درآمد کسب می کنید.

سرمایه ای که برای استیک سولانا کنار گذاشته می شود نقش شما را به عنوان  قسمتی از شبکه بلاک چین این ارز دیجیتال تایید می کند و به شما در تایید تراکنش ها در اکوسیستم سولانا کمک می کند. توجه داشته باشید که روی شما به عنوان قسمتی از شبکه حساب می شود و نباید هیچ دزدی و اسکمی در این بازار داشته باشید یا از کیف پول هایی که امن نیستند واریزی به کیف پول شما انجام شود. این اقدام غیر قانونی است و شما از شبکه خارج می شوید.

وقتی شما سولانا استیک می کنید به این معنی است که قسمتی از توکن های خود را برای یک مدت زمان معلوم در یک کیف پول قفل می کنید و تا پایان زمان آن، دیگر به محتوای کیف پول دست نمی زنید. البته برای خروج پول یک راهی وجود دارد که شما توکن های خود را نقد کنید که در قسمت نقد کردن آن را توضیح می دهیم. و آخر از همه باید بدانید که اگر شما می خواهید توکن های خود را از حالت استیک در بیاورید یک دوره کوتاه وجود دارد تا توکن ها به صورت کامل در دسترس شما قرار بگیرند.

 

چه تفاوتی میان تایید کننده و اهدا کننده در زمان استیک سولانا وجود دارد؟

تایید کننده کاربری است که یک نود تایید کننده را کنترل می کند و در فرآیند تایید تراکنش و صحت آن در شبکه، تنظیم سرعت، امنیت و موانع سانسور کردن نقش دارد. برای اینکه بتوانید نقش تایید کننده را داشته باشید باید یک کامپیوتر با مشخصات خاصی را داشته باشید.

اهدا کننده یا همان استیک کننده از طرف دیگر از حق رای خود برای تایید کننده ها استفاده می کند. برای اینکه اینکار را انجام دهید شما به سولانا و یک دستگاهی که شما را به شبکه بلاک چین سولانا وصل کند نیاز دارید.

استیک سولانا به چه شکل انجام می شود؟

سولانا برای تایید تراکنش هایش از سیستم POS استفاده می کند که برتری های زیادی نسبت به سیستم POH دارد. و زمان که یک عامل مهم است را برای فرایند  تایید تراکنش ها آزاد می کند.

در سیستم تایید تراکنش ها با POH یک تاییدیه کریپتو گرافیک باید در مسیر بین دو اتفاق انجام می شود که مسیج ها را بین نود های مختلف لینک می کند. این اتفاق باعث می شود که واحد های زمانی زیادی درگیر شود. اما در سیستم استیک کردن با روش POS دارایی های درون شبکه ای برای تاییدیه تراکنش ها نیاز است.

چگونه سولانا استیک کنیم؟

در ادامه قدم هایی که باید برای تبدیل شدن به استِیکِر بردارید را به شما توضیح می دهم

نصب کردن کیف پول سولانا

به این منظور که شما بتوانید استیک کنید، نیاز دارید تا یک کیف پول سولانا را نصب کنید که از فرآیند استیک کردن سولانا استقبال می کند

فانتوم (FANTOM)

فانتوم معروف ترین کیف پول شبکه بلاک چین سولاناست. این کیف پول بسیار ساده بوده و استفاده های مختلفی می شود از آن کرد که در مقاله های مختلف آن را توضیح می دهیم. شما با چند کلیک می توانید فرآیند استیک سولانا را نهایی کنید. این کیف پول روی مرورگر کروم قابل نصب است و یا می توانید روی گوشی های IOS خود نصب کنید.

سولت  (SOLLET)

این کیف پول توسط تیم سروم ساخته شده و روی مرورگرها قابل استفاده است و اکستنشن هایی که دارد به شما کمک می کند تا سولانا را استیک کنید.

سولفلر (SOLFLARE)

این کیف پول یک کیف پول بسیار شناخته شده است به خصوص برای کسانی که می خواهند کیف پول سولانا داشته باشند. شما می توانید روی موبایل خود و یا روی مرورگرتان نصب کنید و یا روی کیف پول فیزیکی لجر نانو از آن بهره ببرید. اگر شما قصد دارید که میزان زیادی از یک ارز دیجیتال داشته باشید بهتر است از کیف پول های فیزیکی در بازار ارز دیجیتال استفاده کنید. با این کیف پول ها می توانید NFT هم خرید و فروش کنید و در سیستم های DeFi  هم نقش داشته باشید. این موضوع را در نظر داشته باشید که کیف پول لجر با کیف پول فانتوم و سولفلر هم تبادل اطلاعات می کند.

سولونگ (SOLONG)

این کیف پول در بین کیف پول هایی که معرفی کردم ناشناخته تر است. با این وجود گزینه بسیار خوب و پر اهمیتی برای افراد تازه وارد است. طریقه کار با این کیف پول بسیار راحت است و شما به راحتی می توانید آن را روی کیف پول خود نصب کنید.

واریز پول به کیف پول های سولانا

بعد از انتخاب کیف پول حالا زمان آن رسیده داخل آن سولانا واریز کنید. هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. اما سعی کنید مقدار زیادی واریز کنید تا سود قابل ملاحظه ای داشته باشید. شما می توانید سولانا را از کیف پول صرافی های معتبر مثل بایننس، کوکوین، کوینکس منتقل کنید.

هدیه دادن به تایید کننده

زمانی که شما سولانا را در کیف پول خود دارید می توانید به راحتی آن را استیک کنید. اگر شما از کیف پول فانتوم استفاده می کنید به راحتی روی سولانا کلیک کرده و روی گزینه START EARNING SOL بزنید. پس از آن شما به لیست تایید کننده ها هدایت می شوید

انتخاب تایید کننده درست

ما به شما پیشنهاد می دهیم که زمان بگذارید و یک تایید کننده درست را انتخاب کنید تا به سود خوبی در این مسیر دست یابید. تایید کننده های خوب سودهای بیشتر به شما می دهند و تعداد آن ها زیاد نیست.

یک تایید کننده کوچک یا متوسط را انتخاب کنید

وقتی شما به لیست تایید کننده ها هدایت می شوید متوجه می شوید که یکسری از آن ها میزان زیادی از سولانا را استیک کرده اند. انتخاب این تایید کننده ها به این معنی نیست که شما سود بیشتری کسب می کنید. در واقع ممکن است که شما درآمد کمتری برای شما داشته باشد. این موضوع را در نظر داشته باشید که بهتر است ما تمرکزمان روی تایید کننده های کوچک و متوسط باشد تا بالانس شبکه به هم نریزد و این شبکه به یک شبکه متمرکز تبدیل نشود.

عملکرد تایید کننده را زیر ذره بین قرار دهید

شما نیاز دارید تایید کننده ای را انتخاب کنید که تاریخچه خوبی دارد و اینترنتش قطع و وصل نمی شود و مدام به شبکه سولانا وصل است. اگر قطعی ها زیاد باشد شما میزان کمتری پاداش دریافت می کنید. شما می توانید در دو لینک زیر اطلاعات کامل را کسب کنید.

Solana Beach و Validators.app

هزینه تراکنش ها را بررسی کنید

تایید کننده ها هزینه تراکنشی بین 0 تا 10% دارند. توجه داشته باشید که این مقدار از پاداش شما کم می شود نه از توکن هایی که استیک کرده اید.

بعد از انتخاب تایید کننده، به سمت کیف پول خود برگردید و کوین ها را استیک کنید. فرآیند شروع دریافت پاداش از 1 تا 4 روز طول می کشد.

توجه داشته باشید که شما می توانید پاداش خود را به صورت سالیانه دریافت کنید.

با استیک سولانا من به چه مقدار درآمد خواهم رسید؟

میزان پاداشی که دریافت می کنید به عوامل مختلفی مثل انتخاب تایید کننده، وضعیت شبکه و میزانی که استیک کرده اید دارد. تا فوریه سال 2022 به صورت میانگین شما می توانید بین 6% تا 8% پاداش کسب کنید. برای اینکه آمار دقیق تری داشته باشید، وضعیت شبکه را بررسی کنید. اگر شما در شبکه هایی با پروتکل های دقیق تر بگذارید خیلی بیشتر از درصد بالا را می توانید به دست بیاورید اما ریسک هک شدن این شبکه می تواند زیاد باشد.

 

آیا استیک سولانا مطمئن است؟

وقتی شما توکن هایتان را استیک می کنید به این معنی نیست که به کسی اهدا می کنید. توکن ها در کیف پول شما باقی می ماند و به نوعی هولد کردن است و کار مطمئنی است. تنها مورد که ممکن است پول شما را بر باد دهد انتخاب تایید کننده غیر مطمئن است. سعی کنید در انتخاب تایید کننده زمان بگذارید و مسیر درستی را طی کنید.

استیک کردن سولانا

چگونه توکن های دیگر را روی شبکه سولانا استیک کنم؟

بغیر از سولانا شما توانید خیلی از توکن های دیگر را روی شبکه این ارز دیجیتال استیک کنید

استیک DeFi ها روی شبکه سولانا

اکوسیستم شبکه بلاک چین سولانا با اپلیکیشن های DeFi سازگار است و به شما اجازه می دهد تا توکن هایی که بر مبنای شبکه سولانا است را روی این شبکه استیک کنید و به درآمد خوبی برسید. این کار به گروه استیک کردن DeFi ها باز می گردد. در ادامه بعضی از این پلتفرم ها را به شما معرفی می کنم

رادیوم (Raydium)

رادیوم اولین استخر پولی است که مارکت میکر ها و تهیه کننده های پول نقد را روی شبکه سولانا گرد هم می آورد. این مکانیزم اجازه می دهد که افرادی که از این پلتفرم استفاده می کنند سود دریافت کنند. علاوه بر این، پروتکل ها اجازه می دهند که شما پاداش خود را چند برابر کنید وقتی روی توکن های تامین کننده های پول نقد سرمایه گذاری می کنید. قسمتی از پاداش استخراج این توکن ها به شما می رسد و شما در درون پلتفرم آن را دریافت می کنید.

سابر (Saber)

سابر یک صرافی غیر متمرکز است که به شما پروتکل هایی را می دهد تا بهینه سازی کنید و سود دریافت کنید. شما می توانید تتر و استیبل کوین سولانا روی این پلتفرم واریز کنید تا ریسک از دست رفتن ارزش سرمایه را نداشته باشید. در عین حال می توانید روی قسمت فارمینگ این پلتفرم سرمایه گذاری کنید و توکن SBR دریافت کنید.

اورکا (ORCA)

اورکا یک صرافی غیر متمرکز دیگر است که کار با آن بسیار راحت و سریع است. کاربر می تواند به ازای واریز روی جفت ارزهای دیجیتال توکن ORCA دریافت کند و از میزان سود تراکنش های شبکه هم پاداش دریافت کند.

 

استیک NFT روی شبکه سولانا

توکن های غیر مثلی یا همان NFT، یکی از مناطق رشد این رمزارز هستند و خواننده ها و هنرمندان زیادی به کار روی این شبکه برای خرید و فروش NFT ها خود علاقه مندند. سولانا نسبت به اتریوم گزینه جذاب تری برای آن هاست. آمار روزانه نشان می دهد که فروش NFT روی شبکه سولانا در حال گسترش است و خیلی از هنرمندان روی این شبکه NFT های خود را مینت می کنند.

NFT های شبکه سولانا روی اکوسیستم متاپلکس سوار است که یک بازار مستقل برای فروش NFT ها، پروژه ها و کالاها دارد. شایان توجه است که فروش NFT تنها راه درآمدزایی روی این پروژه نیست و بسیاری از افراد کالکشن ها را استیک می کنند.

Honey Finance

 

یک پروتکل DEFI است که به مرحله باز شدن NFT پس از پرداخت کمک می کند. برای مثال یک کالکشن NFT فروخته می شود و زمانی که تراکنش انجام می شود و امتیاز از فروشنده به خریدار منتقل می شود نیاز به تایید تراکنش وجود دارد. شما می توانید لیست NFT های موجود را هر لحظه بررسی کنید. کسانی که در این شبکه استیک می کنند می تواننند توکن HONEY یا دیگر توکن ها را دریافت کنند.برخی از معروف ترین کالکشن های این سیستم

Bone World  و  Asgard Army هستند

 

Solvent Protocol

 

سولوِنت یک پروتکل نقدینگی است که به کاربران اجازه می دهد تا NFT خود را در ازای توکن هایی که قابل تبدیل است واریز کنند و در یک پلتفرم DEX آن را جابجا کنند. نکته جالب توجه اینجاست که هر کالکشنی روی این پلتفرم یک دروپلت یا همان توکن مخصوص خود را دارد که لیستش را در اینجا قرار می دهیم

Degenerate Ape Academy has $DAPE

Galactic Geckos have $GGSG

Solana Monkey Business has $SMBD.

 

 

البته در نظر داشته باشید که کالکشن ها و پلتفرم های دیگری هم در این زمینه وجود دارد که شامل لیست زیر می شوند

  • Stoned Ape Crew
  •  Danger Valley Ducks
  • CyberKatz.

 

استیک نقدینگی

این فرآیند به کاربران اجازه می دهد که از توکن استیک کرده خود استفاده بهینه برده و در فعالیت های حوزه DeFi شرکت کنند. در این قسمت شما می توانید تامین کننده پول نقد باشید و پاداش بگیرید. وقتی شما پول خود را به صورت توکن استیک می کنید قفل می شود و تا زمان خروج از فرآیند استیک کردن اجازه برداشت ندارید. مکانیزم کار با این سیستم مشکل نیاز به از استیک درآوردن توکن را برطرف کرده است و شما می توانید پول خود را بدون واسطه هیچ توکنی از استیک خارج کنید.

در قسمت بعد دو پلتفرم برتری که با این سیستم کار می کنند را به شما معرفی می کنم

Marinade Finance

مارینید فایننس یک پروتکل غیر حضانتی است که به کاربرانش اجازه می دهد سولانا استیک کنند و  به صورت MSOL  پاداش بگیرند که نسخه توکنی ارزی است که شما در حوزه DEFI آن را استیک کرده اید. البته پلتفرم های صرافی های بزرگ،سیستم های اعتباری زیادی هستند که از این توکن حمایت می کنند.

Lido Finance

این پلتفرم به عنوان لایه دوم اتریوم شروع به کار کرد و حالا شاخه هایش در اکوسیستم ترا و سولانا به چشم می خورد. کسانی که در این پلتفرم SOL استیک می کنند توکن stSOL دریافت می کنند

 

نتیجه گیری

استیک کردن روی اکوسیستم سولانا کار بسیار ساده،ارزان و با سود خوبی است. شما این گزینه را به عنوان یک راه درآمدزایی در ذهن داشته باشید.

علاوه بر این، این گونه از پروتکل ها غول های زیادی را در حوزه ارزهای دیجیتال به سمت خود جذب کرده اند که در حوزه NFT و WEB3.0 فعال هستند.

مگر اینکه اتفاق عجیبی بیفتد و در غیر این صورت سولانا در ماه ها و سال های آینده رشد های زیادی را تجربه می کند.

اگر شما شخصی هستید که توکن سولانا را هولد کرده اید و در سبد خود دارید، می توانید در روزهای بد بازار سرمایه خود را در این کیف پول ها قرار دهید تا از ریسک زیاد بازارها به دور باشید.

همیشه به شما می گویم که شما خودتان هم باید در مورد صحبت هایی مثل این مقاله تحقیق کنید وقتی قصد دارید پول خود را درگیر کنید. اگر شما تا اینجای مقاله را خوانده اید یعنی برای برداشتن قدم اول مصمم هستید.

با آرزوی موفقیت

5770 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link