1

احتمال رشد رمزارزهای BTC,DOT,SAN,RUNE,ZEC وجود دارد

ارسال توسط : آرمان امیراحمدی در 1400/12/23 منتشر شده است

تحلیل تکنیکال بیت کوین نشان می دهد یک ستاپ خیلی قوی وجود دارد که می تواند باعث شکست و حرکت صعودی شود. از دید پرایس اکشن هم امکان رشد بسیار قوی رمزارز های DOT, SAND,RUNE و ZEC هم اصلا کم نیست.

 

بیت کوین در طول آخر هفته (شنبه و یک شنبه) حرکت های آرامی را پشت سر گذاشت و این نشان می دهد که معامله گران ریسک زیادی نمی کنند و روی حرکت های نوسانی شدید این رمزارز شرط بندی نکرده اند. فدرال رزرو آمریکا هم در روزهای سه شنبه و چهارشنبه جلساتی را برگزاری می کند که می تواند باعث بالا رفتن نرخ بهره شود و همین امر محرک یا تریگر قوی ای برای رشد بازار ارز دیجیتال خواهد بود.

 

نمودار خنثی بیت کوین باعث شده تا تحلیل کننده های بازار فقط بتوانند به حدس زدن قیمت های آینده این ارز دیجیتال بپردازند. برخی از این تحلیل گر ها بر این باورند که حرکت بعدی این ارز دیجیتال می تواند باعث ایجاد هیجان در بازار شود چرا که آن حرکت یک جهش یا ریزش سنگین است. آن ها اعتقاد دارند که باید هر چه زودتر خریدتان را در کف انجام دهید چرا که بالا رفتن قیمت ارزهای دیجیتال در چند روز آینده می تواند زندگی شما را عوض کند.

نمای کلی بازار ارز دیجیتال

همانطور که ممکن است شنیده باشید دنیای NFT ها در حال تغییر است و این تغییرات در تمام زمینه ها می تواند سر و صدای زیادی به پا کند. یکی از قسمت هایی که NFT ها در حال ورود به آن هستند حوزه ورزش است. شرکت Waterhouse Coppers که در زمینه فروش لباس های ورزشی در آمریکای شمالی مشغول کار است معتقد است که NFT ها شکل بازی های ورزشی را به کلی تغییر خواهند داد و به یکی از 10 موضوع داغ در این حوزه تبدیل خواهند شد.

البته در صورت وقوع این اتفاق ما شاهد تغییرات نوسانات ارزهای دیجیتال خواهیم بود. اجازه دهید اخبار فاندامنتال را در همین جا نگاه داریم و به سراغ 5 ارز دیجیتالی که امکان رشد در این هفته را دارند و به قولی طبق تحلیل سنتیمنت می توانند با روند مثبت سرمایه شما را زیاد کنند، برویم.

 

تحلیل تکنیکال بیت کوین

در روز شنبه ما شاهد شکل گیری کندل دوجی در نمودار بیت کوین بودیم که نشان می دهد بازار در درست خریداران و فروشندگان با بلاتکلیفی حرکت می کند. قیمت این ارز دیجیتال در بین میانگین متحرک نمایی 20 در قیمت 39810$ و سطح حمایت $37000 منگنه شده است.

میانگین متحرک نمایی 20 نسبتا تخت است و در اندیکاتور RSI ما شاهد حرکت در میانه پایینی هستیم و این نشان می دهد که یک تعادلی میان خریداران و فروشنده ها وجود دارد.

اگر حرکت قیمت بیت کوین با جهش همراه باشد و میانگین متحرک نمایی 50 روزه را در 39978$ بشکند، خریداران بیشتری وارد بازار می شوند و بیت کوین را تا 42600$ هل خواهند داد و اگر این فشار ادامه دار باشد بیت کوین رالی صعودی خود را تا سطح مقاومت کلیدی 45400، پیش خواهد برد.

تحلیل قیمت بیت کوین

از جهت مخالف ، اگر بیت کوین از سطح حمایت قوی 37000$ عبور کند، فروشندگان فرصت جدید را بو کشیده و تلاش خود را برای شکست کف کانال نزولی خواهند کرد که در این صورت  این ارز دیجیتال، تا نزدیکی های 30000$ ریزش خواهد داشت.

هم اکنون در نمودار این ارز دیجیتال یک مثلث نزولی قابل مشاهده است که به زودی کامل می شود و می تواند سطح حمایت $37000   را در هم بشکند. مقصد بعدی این روند نزولی 34322$ و سپس سطح حمایت 29250$ است.

تحلیل قیمت بیت کوین

از جهت دیگر اگر خریداران به درستی قیمت را هل دهند و این رمزارز را در بالای میانگین متحرک 50 تثبیت کنند باید شاهد افزایش فشار خرید باشیم. اما در نظر داشته باشید که سطح 46500$ باید شکسته شود تا بیت کوین بتواند خودش را به $50000 برساند و در غیر این صورت نیروی کافی برای انجام اینکار وجود نخواهد داشت.

 

تحلیل رمزارز پولکادات

رمزارز پولکادات در ماه های گذشته روند نزولی داشته و سرمایه گذارانش را حسابی نا امید کرده است. خریداران در تلاش هستند که یک کف بسیار قوی در بین ناحیه 14$ تا 16$ تشکیل دهند. در روزهای گذشته قیمت این رمزارز به بالای میانگین متحرک نمایی 20 در 17$ هم رسید اما این حرکت ها در زیر میانگین متحرک ساده روزانه 50 آرام گرفت.

نمودار رمزارز پولکادات نشان می دهد که هنوز خریداران نا امید نشده و به همین دلیل هم معامله های خود را نبسته اند و انتظار دارند که این رمزارز بتواند این خط را شکسته و به حرکت صعودی خودش ادامه دهد. اگر پولکادات بتواند خودش را در بالای 18$ تثبیت کند، می توانیم منتظر رسیدن قیمت این رمزارز به بالای 23$ هم باشیم و این سناریو با توجه به افزایش نرخ بهره، غیر ممکن نیست.

تحلیل رمزارز دات

میانگین متحرک تخت نمایی 20 روزه و نوسان RSI در نزدیکی خط 40 نشان می دهد که شاید در کوتاه مدت، سناریو رنج زدن بازار قوی ترین سناریو باشد. در صورتی که میانگین متحرک ساده 50 روزه شکسته نشود، فروشندگان زیادی وارد بازار خواهند شد و قیمت این ارز دیجیتال را به زیر 16$ خواهند رساند. حتی امکان رسیدن قیمت پولکادات به زیر $14 هم وجود دارد.

تحلیل رمزارز دات

نمودار 4 ساعته این رمزارز نشان می دهد که پولکادات بین محدوده های 14$ تا 16$ در حال رِنج زدن است. اگر خریداران نتوانند این سقف قیمت را بشکنند به آرامی تعدادشان کم خواهد شد و امکان ریزش بیشتر در نمودار این رمزارز وجود دارد.

اما اگر پولکادات بتواند خودش را در بالای سطح میانگین متحرک ساده 200 روزه تثبیت کند، باعث می شود که خریداران در کف، خرید های خود را کامل کنند و احتمال شکست سطوح کلیدی 20$ و 23$ هم زیاد می شود. اگر خبر فاندامنتال درخشانی در بازار وجود داشته باشد، شکست این دو سطح زمان زیادی نخواهد برد.

 

تحلیل رمزارز سندباکس

رمزارز سندباکس هم در بازه رنج خود در ناحیه بین 2.55$ و 4.86$ در حال نوسان است. البته که این بازه، چند هفته ای است که میزبان این رمزارز است. فروشندگان قیمت سندباکس را به زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه در 3.15$ رسانده اند اما هنوز قادر نبودند تا شکست عمیقی در نزدیکی 2.55$ پدید بیاورند.

این موضوع نشان می دهد که سفارش های خرید در نزدیکی 2.55$ در حال جمع شدن است و ما نشانه های مثبتی از واگرایی در اندیکاتور RSI هم ملاحظه می کنیم که به منزله ضعیف شدن روند نزولی بازار است.

تحلیل رمزارز سندباکس

اگر رشد قیمت از همین حالا شروع شود، خریداران تلاش خواهند کرد که رمزارز سندباکس را در بالای میانگین متحرک ساده 200 روزه تثبیت کنند. در صورت وقوع این اتفاق، این رمزارز به میانگین متحرک ساده 50 روزه در 3.51$ نزدیک می شود. شکست و تثبیت در بالای این سطح مقاومت، می تواند راه را برای رسیدن به 4.50$ و سپس 4.86$ باز کند.

این روند صعودی پیش بینی شده در صورتی محو می شود که این ارز دیجیتال به زیر سطح 2.55$ کشیده شود. در این صورت روند نزولی ادامه دار خواهد بود.

تحلیل سندباکس

میانگین متحرک ساده 50 در نمودار 4 ساعته نقش کلیدی را در رشد قیمت این ارز دیجیتال بازی می کند. در صورتی که فروشندگان قیمت سندباکس را به زیر 2.7$ برسانند اصلا بعید نیست که بازار دوباره به کف اصلی خودش نزدیک شود. اگر خریداران می خواهند که این اتفاق نیفتد باید این ارز دیجیتال را در بالای سطح میانکین متحرک ساده 50 در 3$ تثبیت کنند. در این صورت خریداران بیشتری وارد بازار می شوند و قیمت این ارز دیجیتال را تا نزدیکی 3.42$ بالا خواهند برد.

 

تحلیل رمزارز RUNE

رمزارز RUNE در اولین روز ماه مارس توانست میانگین متحرک های مختلف را از پیش روی بردارد و از این سطح تا 8 مارس دفاع کند. تحلیل سنتیمنت بازار نشان می دهد که روند از حالت نزولی به صعودی در آمده است.

تحلیل رمزارز ران

خریداران در تلاش هستند تا قیمت بازار را به بالاتر هل بدهند و این رمزارز را در بالای میانگین متحرک ساده 200 روزه در قیمت 7.90$ برسانند. البته فروشندگان به سختی اجازه می دهند که رمزارز RUNE از این محدوده عبور کند. اما در صورتی که این رمزارز بتواند با فشار خرید مناسب از این سطح عبور کند ما شاهد رسیدن قیمت رمزارز RUNE به 9$ خواهیم بود.

 

اما در سناریو دیگر ما می توانیم شاهد ریزش قیمت این رمزارز به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه شویم و باید بسیار به این ناحیه اهمیت دهیم. در صورت شکست این سطح احتمال ریزش قیمت تا 4$ هم وجود دارد.

تحلیل رمزارز ران

میانگین متحرک نمایی 20 روزه در نمودار 4 ساعته شیب صعودی داشته و اندیکاتور RSI هم در نواحی مثبتی حضور دارد و این نشان می دهد که خریداران دست بالا را دارند. این رمزارز همین حالا می تواند روند صعودی اش را آغاز کرده و سطح مقاومتی که در نزدیکی 7$ است را به راحتی بشکند.

 

 

تحلیل رمزارز ZEC

رمزارز زدکش توانست سطح مقاومت 135$ را در روز 8 ماه مارس بشکند و خودش را در بالای این سطح تثبیت کرد. در عین حال ما شاهد کامل شدن الگوی پرایس اکشن دو دره بودیم. البته این انتهای کار نبود و این رمزارز در بالای میانگین متحرک ساده 200 روزه در 145$ تثبیت شد که همین موضوع نشان دهنده قدرت زیاد خریداران بود.

تحلیل زدکش

در حال حاضر فروشندگان در تلاش هستند تا قیمت این رمزارز را به زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه بکشانند و به نوعی سطح قیمتی 135$ را به چالش بکشند. این سطح، یک سطح بسیار کلیدی برای خریداران محسوب می شود که باید از آن دفاع کنند. چرا که در صورت شکست، ریزش های بیشتری در راه خواهد بود. و این رمزارز را تا قیمت 114$ پایین خواهد برد.

اگر قیمت تا سطح 135$ بالا برود، خریداران اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند و خرید های بیشتری رقم خواهد خورد که قیمت این رمزارز را ابتدا به 160$ و سپس 190$ می رساند.

تحلیل زدکش 2

البته که فروشندگان قیمت این رمزارز را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 در نمودار 4 ساعته رساندند اما نتوانستند فشار فروش را حفظ کنند. همین موضوع باعث شد که خریداران بیشتری وارد بازار شوند. در حال حاضر مسیر حرکت به سمت 160$ آغاز شده است. روند صعودی میانگین متحرک نمایی 20 و مثبت بودن RSI همه گواه ادامه حرکت صعودی را هواهد داد.

اما در سناریو مخالف، اگر این رمزارز نتواند از این سطح مقاومت کلیدی عبور کند احتمال بازگشت به قیمت 143$ وجود دارد و پس از آن سطح 135$ از این رمزارز پذیرایی خواهد کرد.

5745 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link