1

چرا در بازار فارکس جفت ارزهای متقاطع را معامله کنیم؟

ارسال توسط : Amin Samavatian در 1400/7/23 منتشر شده است

بیش از 90% تراکنشها در بازار فارکس، با دلار U.S. انجام میشوند. این، به این دلیل است که دلار آمریکا؛ ارز ذخیره در جهان است. ممکن است شما از خود بپرسید، " چرا دلار U.S. و نه استرلینگ و یا یورو؟"

بیشترِ کالاهای کشاورزی و صنعتی مانند نفت؛ به دلارِ ایالات متحده قیمت‌گذاری میشوند. در صورتی که کشور، نیاز به خرید نفت و یا کالاهای کشاورزی داشته باشد، در ابتدا ، قبل از اینکه قادر به خرید آن کالا باشد، مجبور است که ارز  خود را به دلار U.S. تبدیل کند . به همین دلیل است که تعداد زیادی از کشورها، همواره یک ذخیره از دلار آمریکا را در دست خود نگه میدارند. آنها میتوانند خریدهای خود را ، با اسکناسهایی که هم اکنون در دستان خود دارند، خیلی سریعتر  انجام دهند.

کشورهایی مانند ژاپن و چین و استرالیا، مثالهایی از واردکنندگان مقادیر بسیار زیادِ نفت هستند و در نتیجه، آنها ذخایر عظیمی از دلار ایالات متحده را در بانک مرکزی خود نگه میدارند. در واقع، چین؛ تقریبا یک تریلیون دلارِ ایالات متحده را در انبار خود  ذخیره میکند!

جفت ارزهای متقاطع

بنابراین، اینها باید با جفت ارزهای متقاطع چه کنند؟خوب، از انجا که بیشتر بخشهای جهان، به دلار آمریکا وابسته است، بخش عمده ای از سفته بازی های تجارت، بر مبنای یک سوال، بنا نهاده شده است:

"  آیا امروزه دلار آمریکا،  ضعیف یا قوی است؟"

همین یک سوال ، بر روی تعداد زیادی از جفت ارزهای نقدشدنی  تاثیر خواهد گذاشت:

عمده ترین انها: GBP/USD, EUR/USD, USD/CHF, USD/JPY

جفت کالاها:  AUD/USD, USD/CAD, NZD/USD

 توجه کنید که همه‌ی این جفتها به دلار امریکا گره خورده اند( وابسته هستند). این باعث میشود که وقتی بیشتر تصمیمات ِ یک معامله کننده ، بر اساس همین یک سفته بازی بنا نهاده شده باشد، وی ، گزینه های زیادی را  در اختیار  نداشته باشد.

جفت ارز

 

 

میتوانید ببینید که با معامله کردن هر یک از 7 ارزی که بیشتر محبوب هستند، شما اساسا ، یک موقعیت ضد دلار امریکا و یا موقعیت طرفدار دلار امریکا را بخود میگیرید.  همین یک سفته بازی ، همان  تاثیری را که بر کل بُرد ( تابلو) میگذارد؛ بر روی این جفت ارزها نیز   میگذارد .  

برعکس در بازار سهام، معامله کنندگان دارای شرکتهای زیادی هستند که میتوانند از میان آنها انتخاب کنند و تنها به یک ایده سفته بازی، محدود نیستند.

 

جفت ارز

با سهامها، شما میتوانید ببینید که حتی زمانی که بازار کلی مثبت است، هنوز هم تعداد زیادی فرصت برای انجام معامله وجود دارد. ، تنها یک نوع  سفته بازی، که بر کل سبد سهام تاثیر بگذارد، وجود ندارد.

 

 

جفت ارزها ، فرصتهای معامله گری بیشتری را فراهم میکنند

 بجای ، فقط نگاه کردن به هفت  جفت  ارز "اصلی " مبتنی بر دلار ، ارزهای متقاطع؛ در جهت  یافتن فرصتهای سود‌اور ؛ جفت ارزهای بیشتری را برای شما  فراهم میکنند!

با معامله‌‌ی ارزهای متقاطع، شما برای خود گزینه های بیشتری را برای فرصتهای معامله فراهم میکنید، زیرا این ارزها، محدود به دلار آمریکا نیستند، بنابراین، احتمالا دارای رفتارهای حرکت قیمت متفاوتی میباشند.  بنابراین، در حالیکه بخش عمده ای از بازارها تنها به صورت طرفدار-دلار آمریکا (با استفاده از دلار آمریکا) و یا ضد دلار آمریکا معامله خواهند کرد، شما میتوانید در ارزهای متقاطع، فرصتهای جدید را بیابید.

فقط وبلاگ Cyclopip’s Currency Cross-Eyed را چک کنید، و شما در خواهید یافت که ارزها (ی متقاطع)  پتانسیل عظیمی را برای به دست اوردن  مقدار زیادی پیپ،  برای شما فراهم می اورند!

بعنوان مثال، همه جفت ارزهای مبتنی بر دلار؛ ممکن است درروند حاشیه‌ای و یا در برخی از مُدهای زشت‌تر،  معامله شوند که در اینصورت، نشستن در خطوط کناری و منتظر بودن برای انجام معاملات بهتر؛ هوشمندانه خواهد بود، اما اگر شما میدانستید که  باید نمودارهای خود را تغییر دهید و به ارزهای متقاطع نگاه کنید،  در اینصورت فرصتهای بسیاری را می یافتید!

متفاوت باشید! تعداد زیادی از معامله کنندگان، فقط بر روی موارد اصلی معامله میکنند. اکنون شما میتوانید بخشی از اقلیتی باشید که ارزهای متقاطع را معامله میکنند.

شما تنها سه  قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام فارکس

2. آموزش فارکس

3. تقویم اقتصادی فارکس

4. تحلیل فارکس

3108 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link