1

نظم و انضباط در معامله گری، کلید دست یابی به سود ثابت است

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/7/16 منتشر شده است

در صورتیکه به هر حال، حتی با انحراف از طرح معامله گری فارکس ، به یک سود دست یابید، چه مشکلی وجود دارد؟

داشتنِ یک معامله‌ی به هر حال برنده؛ حتی در زمانی که شما طرح معامله گری(تجارت) خود را دور می اندازید، میتواند رضایتِ کوتاه مدت را ایجاد نماید، اما ورود به معاملات به صورتِ اتفاقی، میتواند  به صورت منفی  بر   توانایی شما برای حفظ نظم و انضباط در طولانی مدت، تاثیر بگذارد.

تجارت (معامله) یک دوی ماراتن است، نه دوی سرعت!

انضباط در معامله گری فارکس

وقتی شما ، دنبال نمودنِ طرح معامله‌ی خود را متوقف میکنید،  این احتمال وجود دارد که  با نداشتن نظم و انضباط، پاداش داده شوید و ممکن است به این اعتقاد پیدا کنید که رها کردن طرح معامله گری ، مساله بزرگ و مهمی  نیست.

بدست آوردنِ یک پاداش ناموجه، ممکن است تمایل شما به ترک طرح تجارت در آینده را افزایش دهد. ممکن است شما فکر کنید " من قبلا با انجام اینکار پاداش گرفته ام، شاید دوباره در آینده هم پاداش بگیرم، به شانس خود تکیه خواهم کرد". اما نتایجِ کوتاه مدتِ معامله گری بدون نظم و انضباط؛ معمولا کوتاه مدت هستند و نبودِ نظم و انضباط، نهایتا باعث ایجادِ خسارتهای طولانی مدت در انجام معامله میشود.

مهم است که پیروزی موجه و پیروزی ناموجه را از هم تشخیص دهید.

یک بُردِ موجه، در زمانی است که شما یک طرح تجاری بسیار دقیق را در نظر بگیرید و از آن طرح پیروی کنید. بُردی که از پیروی کردن از طرح تجاری ناشی میشود، موجه بوده و باعث تقویتِ نظم و انضباط میشود.

یک پیروزیِ ناموجه؛ یا در زمانی رخ میدهد که شما یک برنامه (طرح) را تنظیم کرده اما از آن پیروی نکنید و یا در زمانی رخ میدهد که اصلا، برای خود طرحی را در نظر نگرفته باشید. ممکن است به شما پاداش داده شود، اما نتایجِ بدست آمده،  شانسی و اتفاقی  هستند.

ممکن است شما ، جهتِ تصمیم گیری برای  انجام معامله، با سکه قرعه‌کشی کنید و یا برای انجامِ این کار، یک کپی پرینت شده را روی دیوار بزنید و با دارت به سمت آن پرتاب کنید . اما بُردی که از این طریق به دست می‌آید ناموجه است و میتواند معامله گری بدون نظم انضباط را تقویت کند.

حفظ نظم و انضباط برای معامله‌گری ثابت و سود آور، حیاتی است. معامله‌گری، موضوعی برای به دست آوردنِ  قانون میانگین‌هایی است که به نفع شما کار می‌کنند.

معامله‌ی شما ، استراتژی‌های معامله گری فارکس را بیشتر و بیشتر اثبات میکند، بنابراین در میانِ تعداد زیادی از معاملات، این استراتژیها، به اندازه ای  خوب کار میکنند که بتوانند برای شما سود کلی‌ای را بهمراه داشته باشند. این، همانند شوت کردنِ پیاپی در زمین بسکتبال است، که نهایتاً منجر برنده شدن میشود. شما با انجام شوتهای بیشتر، با احتمال بیشتری،  برای خود نقاط برنده‌‌ را جمع آوری  می‌کنید. فقط به کوبه برایان و یا کوین دورانت نگاه کنید.

بازیکنِ برنده، بازیکنی است که ابتدا ، مهارتهای خود برای انجام شوتهای مداوم  را توسعه دهد، بنابراین، در هر فرصت ممکن، احتمال بیشتری وجود دارد که توپِ وی  به سبدِ توپ وارد شود[گُل شود]. در واقع بازیکنان برنده،  مهارتهای خود را به شیوه‌ای که میدانند[و اطمینان دارد] با آن شیوه برنده میشوند، توسعه میدهند، پایداری و دوام، یک مساله‌ی  خیلی حیاتی است!  

ایا معامله گری نیز، همینطور نیست؟ یک فرد باید به صورت پایدار و ثابت معامله انجام دهد، و در هر و تمامیِ معاملات تکی،  از یک طرح معامله‌گری خاص پیروی کند. اگر شما در این زمان از یک روش معامله گری استفاده  کنید، و در زمان دیگر از یک شیوه‌ی دیگر استفاده کنید ، عملکرد شما با احتمال بیشتری؛ اتفاقی(شانسی) خواهد بود.

ما بیشتر از این نمیتوانیم بر این مساله تاکید کنیم...

شما باید به قانون میانگین‌ها اجازه دهید که به نفعِ شما کار کنند، بنابراین، در میانِ یک سری از معاملات، شما میتوانید به یک سودِ کلی برسید.

اگر شما گاهی اوقات از یک طرح پیروی کنید و در زمان دیگر آن را رها کنید، در این صورت، شما احتمالات را از دست خواهید داد ، و به احتمال زیاد کلیات را از دست میدهید.

داشتنِ نظم و انضباط معامله‌گری، قطعاً، سود آوری  را بدنبال خواهد داشت.

اجازه ندهید که بُردهای ناموجه بر توانایی شما برای حفظِ نظم و انظباط تاثیر بگذارند. از طرحِ معامله گری خودتان پیروی کنید، و طرزِ فکر خود را برای ادامه‌ی طرح معامله‌گری خود، تقویت کنید،  در این صورت، شما، در طولانی‌‌مدت  سودآوری بیشتری خواهید داشت.

کاری که ما تاکنون انجام دادیم، توضیح دادنِ این مساله است که داشتنِ طرح معامله گری تا چه حد مهم است (آیا به اندازه کافی بر این موضوع تاکید کرده‌ایم؟) ، اکنون زمانی است که شما باید بدانید که در داخلِ یک طرح معامله‌گری خوب، چه چیزهایی باید گنجانده شود.

 

شما تنها چهار  قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام فارکس

2. آموزش فارکس

3. تقویم اقتصادی فارکس

4. تحلیل فارکس

3021 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link