1

دلیل نیاز معامله گران فارکس به یک برنامه معامله گری

ارسال توسط : Amin Samavatian در 1400/7/15 منتشر شده است

طرح معامله گری، باعث میشود که انجام معاملات در مقایسه با حالت بدون طرح و برنامه بودن، آسانتر باشد.

زمانی را تصور کنید  که شما برای مسیر یابی، از ابزار GPS  استفاده میکنید. در اینصورت شما میتوانید به آسانی به هر جایی که میخواهید، بروید.  این ابزار، برای شما مشخص میکند که اکنون در کجا قرار دارید و سپس به شما نشان میدهد که چگونه به مقصدِ مورد نظرتان برسید. شما همواره میتوانید در دستگاه خود چک کنید که آیا هنوز در مسیرِ درست قرار دارید یا خیر. در صورتیکه مسیری را اشتباه  بروید، با کمک دستگاه میتوانید به مسیر صحیح بازگردید.

برنامه معامله گری چیست؟

یک برنامه معامله گری، دقیقا همان GPS ِ شماست. این طرح (برنامه) به شما نشان  خواهد داد که اکنون؛ بعنوان یک معامله کننده ، در چه موقعیتی قرار دارید و به شما کمک میکند که به مقصدِ مورد نظرتان یعنی: سود‌آوری ثابت، برسید.

معامله گری

 

سفرکردن بدون GPS، ایده‌ی هوشمندانه‌ای نیست. بدون استفاده از GPS، شما نخواهید دانست که به کجا میروید و احتمال زیادی وجود دارد که مانند مرغی که سرش جدا شده ؛ مسیر را تشخیص ندهید و در تعیین مسیر،  اشتباه کنید.  ممکن است شما فکر کنید که میتوان از ابزار قدیمی؛ مثل "نقشه‌ها"   بجای GPS استفاده کرد،  اما ما هیچ  نشانه‌ای  از اینکه نقشه چیست را نداریم. لطفا دیگر چنین پیشنهادات  نامعقولی را ارائه ندهید.

معامله کردن بدون داشتن برنامه معامله گری، میتواند به بدیِ ایده‌ی رانندگی بدون GPS باشد. شما در حال تلاش برای رسیدن به این سرزمین موعود یعنی  "سود ثابت "   هستید، اما از آنجا که شما روشی را برای تعیین مسیر درست ندارید، ممکن است به سختی دچار خسارت شوید. 

با داشتنِ طرح معامله گری، شما قادر خواهید بود بدانید که ایا در مسیر درستی قرار دارید یا خیر. در این صورت،  شما برای اندازه‌‌‌گیری عملکردِ معامله گریِ خود، دارای یک چارچوب تعریف شده  خواهید بود. 

و درست همانندِ GPS، شما میتوانید مسیر خود را به طور پیوسته رصد نمایید.

این به شما امکان میدهد که با استرس و احساساتِ کمتری معامله کنید.

بدون داشتن برنامه معامله‌ گری،  انجامِ این کار تقریبا ناممکن خواهد بود. در اینصورت،  شما یک " معامله گرِ کابوی(گاوچران)" خواهید بود، یعنی از  دره ها پرتاب میکنید و با  شانس محض و با  استفاده از شهود، معامله میکنید و  به حدس و گمانهای احتمالا نادرست خود و یا سیگنالهای دریافتی از غریبه ها اعتماد میکنید. اینکار در واقع؛ تجارت و معامله نیست، این یک قمار است!

بدین ترتیب در هر زمان که شما معامله میکنید،  احتمالا عصبی، از نظر عاطفی آسیب دیده،  و احتمالاً با خسارت دیدن،  آن معامله را خاتمه میدهید. ( بسیار خوب، موضوع کاملا جدی شد، اما فکر میکنم یک تصور خوبی از این نوع معامله را بدست آورده باشید).

درست از زمانی که از GPS ، برای پیکره بندی مسیری که باید دنبال کنید، استفاده کنید و تصمیم بگیرید که   مسیر صحیح را طی کنید، برنامه معامله گریِ شما،  برای شما تعریف میکند که چگونه میتوانید به سودِ ثابت برسید و در صورتی که در مسیر صحیح نباشید،  به شما هشدار میدهد.

و مهمتر از همه اینکه، اگر شما در معامله، در حالِ خسارت دیدن باشید (و در این صورت،   احتمالا در آغاز این آسیب هستید) ، شما میدانید که این خسارت، به یکی از دلایل زیر است: یا مشکلی در طرح(برنامه‌ی) معامله شما وجود دارد و یا اینکه شما برنامه معامله‌گری خود را بخوبی اجرا نکرده اید.

اگر شما در حال معامله بدون برنامه (طرح) باشید، غیر ممکن است که بتوانید درست را از نادرست تشخیص دهید. شما هیچ وسیله و ابزاری را برای ارزیابی نتایجِ خود ندارید، و بنابراین هرگز  نمیتوانید بفهمید که چگونه جلوی این آسیب و زیان را بگیرید.

علیرغمِ توضیحاتی که داده شده،  ما هنوز نتوانستیم  به اندازه کافی بر این موضوع تاکید کنیم...

"اگر شما در انجامِ برنامه‌ریزی شکست بخورید( نتوانید طرح و برنامه مناسبی را برای خود درنظر بگیرید)، در این صورت شما قبلا شکست خود را برنامه ریزی کرده اید".

 بدیهی است که، برنامه معامله گری، موفقیت را تضمین نمیکند، اما یک طرحِ خوب ، طرحی است که پیروی کردن از آن به شما کمک خواهد کرد که نسبت به معامله کنندگانی که دارای طرح معامله گری نیستند، به مدت طولانی‌تری در بازی فارکس باقی بمانید .

معامله گری

بقا بهتر از شکست است و این  باید به عنوان یک معامله گر مبتدی،  اولین هدفِ شما باشد.

به خاطر داشته باشید، 90% از معامله گران مبتدی، به این هدف دست نمی یابند. شما میخواهید جزو آن دسته‌‌‌ی  10 درصدیِ خاص باشید  که به این هدف دست می یابند.

ممکن است شما فکر کنید: " این طرح یک حیله است! ، و فایده‌ای  ندارد. من میتوانم بدون داشتن برنامه معامله گری، جزو آن دسته ی 10 % درصد باشم!".

 ممکن است وسوسه شوید که توسط شانس محض و با استفاده از شهود معامله کنید، اما اگر شما به طور واضح طرح‌های معامله گری خود را توسعه ندهید و به اندازه کافی برای پیروی از آنها  نظام مند نباشید، به سختی خواهید توانست بعنوان یک معامله گر مبتدی؛ به سود ثابتی دست یابید.

به شانس اعتماد نکنید و طرح معامله داشته باشید.

شما تنها سه  قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام فارکس

2. آموزش فارکس

3. تقویم اقتصادی فارکس

4. تحلیل فارکس

3001 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link