1

NFT چیست؟ آموزش تصویری قدم به قدم ثبت و فروش اثر هنری با NFT

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/6/29 منتشر شده است

هر روز در دنیای ارز دیجیتال شاهد پدیده های جدید هستیم. یکی از بهترین پدیده ها در بازار ارز دیجیتال NFT است که مخفف سه کلمه Non Fungible token است. معنای این سه کلمه که NFT را می سازد این است "توکن هایی که از بین نمی روند."

علاقه من به NFT ها زمانی زیاد شد که خبری عجیب در سایت بیبل خواندم که یک NFT با قیمت بسیار بالایی فروخته شده و صاحب اثر بیش از 69$ میلیون از طریق فروش اثر هنری اش دریافت کرده است. این فروش از طریق یک مزایده اندام شده بود. در همان زمان جک دورسی، مدیر عامل توئیتر اول توئیتش را با مبلغ 4 میلیون دلار و به عنوان NFT به یک ایرانی فروخت.

پس از خواندن مقالات مختلف، به یک کامنتی برخورد کردم که نشان می داد یک نقاشی در سایت OpenSea در حال فروخته شدن است. موضوع این نقاشی ماشین  نیمه سنگین تسلا به نام کریپتو تراک است. این اثر با ارزش 5501$ و در قالب اثریوم فروخته شد.

فروش NFT خودرو شرکت تسلا

 

 

وقتی به مقاله های سایت بیپل نگاه می کردم متوجه شدمکه پدیده NFT میتواند برای ایرانیان بسیار سود آور باشد وقتی اثر بالا که پیچیدگی زیادی ندارد هم بیش از 5000$ به فروش رفته است.کنجکاوی من برای این فرآیند بسیار زیاد شد و تصمیم گرفتم تا این مقاله را بنویسم.

 

چگونه می توانم خودم NFT بفروشم؟

شاید سوال های قبلی من در بازار ارز دیجیتال بسیار ساده تر به جواب می رسید. سوال هایی که سالیان قبل داشتم مثل چگونه می توانم خرید و فروش بیتکوین انجام دهم. همیشه بهترین راه یادگیری این است که خودم مراحل را یک به یک مورد آزمایش قرار دهم. ساخت NFT، لیست کردن آن برای فروش و اینکه چه چیزهایی برای کامل شدن تراکنش نیاز است.

داستانی که در ادامه مقاله می خوانید راجع به این است که من چگونه توانستم یک NFT را برای دوستم به فروش برسانم.

 

آیا فروش یک اثر به عنوان NFT خوب است یا نه؟

اولین نکته ای که ذهن من را به خودش را مشغول کرد این بود که آیا فروش یک اثر به عنوان NFT اخلاقی است یا نه. در اینترنت به دنبال نظر افراد گشتم و به کامنت های جالبی رسیدم.

فردی بود که نگاهش به هنر جالب بود. او می گفت نباید روی فروش اثر به صورت NFT تمرکز کنید و باید زیبایی اثر برایتان مهم باشد. صاحب اثر بودن هم شکل تازه ای به خودش گرفته است. درآمد خوبی که NFT ها دارند باعث می شود که افراد بیشتر روی فروش NFT  تمرکز داشته باشند تا خلق یک اثر جذاب. ولی برخی معتقدند که تمام خلاقیت ها باید صرف زیبایی یک اثر هنری شود. البته افراد مختلف دغدغه های دیگر هم داشتند که شبکه های بلاکچین انرژی های زیادی را مصرف می کنند که برای طبیعت خوب نیست و NFT میتواند به وخامت اوضاع محیط زیست دامن بزند. این حرف زیاد درست نیست. اینکه صاحب یک اثر از یک نفر به نفر دیگر انتقال پیدا کند انرژی زیادی مصرف نمی کند. انتقال توکن NFT و قرار داد هوشمندی که تنظیم می شود در رکوردها ثبت می شود. همین. دیگر نیاز نیست خیلی شلوغش کرد. باید همه برای حفظ محیط زیست تلاش کنیم اما واقعا انقدر سخت گرفتن روی این موضوع غیر عادی است. اما من این کامنت را اینجا نوشتم چون می دانم دغدغه محیط زیست بین افراد وجود دارد.

با مطالعاتی که من انجام دادم متوجه شدم که رابطه من با سیستم بلاکچین به عنوان فروشنده NFT زمانی کامل می شود که من احراز هویتم در اکوسیستم این شبکه تایید شود. تراکنش من هم یکی از تراکنش ها در میان میلیون تراکنش گم می شود.

برخی افراد هم می گویند که ما نیازی به NFT نداریم و لزومی ندارد ازین پدیده استفاده کنیم. اشکالی ندارد. شما استفاده نکنید.

فرآیند فروش اصلا آسان نیست اما من تلاش می کنم که برای شما آسانش کنم پس تا انتهای مقاله من را همراهی کنید:

  • NFT ها وجود دارند و افراد آن را می فروشند و در بعضی از مواقع خیلی موفق هم هستند. افرادی وجود دارند که به درآمد های شگفت انگیز رسیده اند
  • من خیلی تلاش کردم تا بدانم دقیقا چه چیزهایی درگیر فرآیند ثبت و فروش می شوند تا بتوانم این مقاله را خوانا کنم
  • اینکه در پایان این مقاله بخواهید که این کار را انجام دهید تصمیمش با خودتان است.

راهنمای فروش NFT ها

به صورت کلی NFT ها می توانند شامل هر اثر هنری باشند. عکس، تکه ای از قطعه ادبی، ویدئو یا صدا و یا کد برنامه نویسی. پروسه ای که ما طی کردیم برای یک عکس بود.

من خیلی به دنبال درآمدزایی از این طریق نیستم و فقط دوست دارم در قبال اثری که خلق می کنم ارزش گذاری درستی انجام شود. وقتی عکس فروش کریپتوتراک (بالاتر عکسشو گذاشتم) را دیدم و قیمتی که برای فروشش پرداخت شده بود، متوجه شدم که بازار بسیار خوبی برای فروش NFT ها وجود دارد. خیلی ها به دنبال خرید و فروش NFT هستند. ارزش NFT ها در آینده مشخص نیست و سرمایه گذاری مطمئنی محسوب نمی شود اما برای هنرمندان نعمت بزرگی است.

اثری که ما سعی کردیم برای فروش قرار دهیم کیفیت بدی نداشت. این اثر در مسابقات محلی جایزه گرفته بود (جایگاه سوم). من عکس را اینجا نمی گذارم چون دیگر صاحب اثر دوست من نیست. به صورت تزئینی عکسی را در ادامه در این جا قرار خواهم داد. ما تلاش کردیم که این اثر را به عنوان اثری معرفی کنیم که جایزه دریافت کرده است.

این عکس بغیر از مسابقاتی که دوست من در آن شرکت کرده بود در جای دیگر پخش نشده بود و عکسی خاص محسوب می شد. بخدا دروغ نمی گویم این عکسو هیچجا نذاشتیم.

 

کجا می توانم NFT را بفروشم؟

من به چشم دیدم که چگونه یک اثر در قالب NFT در سایت OpenSea فروخته شد. پس تلاش کردم عکس دوستم که امید زیادی برای فروش نداشتیم را برای فروش بگذاریم. کجا؟ در همین سایت OpenSea

اگر بخوام سایت OpenSea را تشریح بکنم این گونه است که اولین و بزرگترین سایتی است که خرید و فروش NFT ها از طریق یک شخص به یک شخص دیگر به صورت مستقیم انجام می شود. دقیقا مانند سایت Ebay که سال هاست این کار را انجام می دهد.

اگر خواستید می توانید در اینترنت هم سرچ کنید که در چه سایت هایی می توانم اثر هنری ام را به عنوان NFT  بفروشم. اما به طبع همه به دنبال یک سیستم امن برای فروش NFT ها هستند چرا که نمی خواهند محصولشان دزدیده شود یا اتفاق بدی برای آن بیفتد و در عین حال بهتر است در سایتی بفروشید که مخاطب بیشتری دارد.

البته که پس از تحقیقات متوجه شدم که ایلان ماسک و جک دورسی NFT های خود را از طریق پلتفرم Cent فروخته اند. من سعی کردم با آن سایت هم کار بکنم و متوجه شدم که فرآیند ثبت نام و فروش NFT ها در هر دو سایت یکسان است.

 

فرآیند فروش NFT

برای فروش NFT ها باید چند قدم ساده بردارید و در هر مرحله که به مشکل خوردید می توانید به پشتیبانی سایت بورسا مراجعه کنید. مراحل فروش به شکل زیر است:

  1. ثبت نام در پلتفرم OpenSea
  2. لیست کردن اثر هنری
  3. تعریف مکانیزم فروش

شما وجه را از طریق کیف پول اثریوم یا پولکداتی که تعریف می کنید دریافت خواهید کرد.

 

ساخت حساب در OpenSea

کار با پلتفرم OpenSea بسیار آسان است.شما در مرحله اول برای ساخت حساب به یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید. در زمانی که ثبت نام خود را کامل می کنید کیف پولتان را باید به پلتفرم OpenSea متصل کنید. این کیف پول باید آنلاین باشد و کیف پول های لجر نانو و تریزور نمی توانند در این سایت ثبت شوند.

نکته جالب راجع به ساخت توکن‌های غیر قابل تعویض این است که شما نیازی به دانش فنی خاصی در صنعت کریپتو ندارید. قبل از شروع، نیاز دارید تا تصمیم بگیرید که می‌خواهید از کدام شبکه بلاک چین برای ایجاد NFT خود استفاده کنید؛ اثریوم اکنون بزرگ‌ترین شبکه‌ای است که این خدمات را ارائه می‌دهد. البته بلاکچین‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید.

  • بایننس اسمارت چین (BSC)
  • فلو دپر (Flow Dapper)
  • ترون (Tron)
  • ایاس (EOS)
  • پولکادات (Polkadot)
  • تزوس (Tezos)
  • کازمس (Cosmos)
  • وکس (WAX)

از آنجایی که اثریوم بزرگ‌ترین اکوسیستم NFT را فراهم کرده، در این مقاله به نحوه ساخت توکن NFT بر روی این شبکه می‌پردازیم؛ اما قبل از شروع، باید ابتدا این موارد را داشته باشید:

  • ساخت کیف پول اثریوم که از استاندارد ERC721 (استاندارد توکن‌های غیر قابل تعویض اتریوم) پشتیبانی کند؛ مانند متامسک، تراست ولت یا Coinbase.
  • حدود ۵۰ الی ۱۰۰ دلار ارز دیجیتال اثریوم، که می‌توانید با مراجعه به صفحه زیر، ETH  را با بهترین قیمت از صرافی‌های ایرانی خریداری کنید.

زمانی که این شرایط را فراهم کردید، می‌توانید کیف پول خود را به یکی از پلتفرم‌های زیر متصل کنید و توکن NFT خود را در یکی از سایت های زیر بسازید.

  • اوپن سی (OpenSea)
  • رریبل (Rarible)
  • مینتبل (Mintable)

سایت OpenSea آدرس کیف پول دیجیتال شما را به عنوان نقطه پایانی فروش می شناسد. ساخت کیف پول، زیربنای این کار است. قراردادهای هوشمندی باید برای فروش NFT بین خریدار و فروشنده شکل بگیرد تا اثر هنری به صورت دیجیتالی فروخته شود. تمام جابجایی های مالی و اثر هنری بین کیف پول خریدار و فروشنده انجام می شود. این قرارداد در شبکه بلاکچین ثبت خواهد شد.

دوست من اثریومش در کیف پول تریزور بود که آن را به یک حساب در صرافی کوینبیس منتقل کرد. شما هم می توانید در صرافی ها حساب اثریوم بسازید و مقداری اثریوم به آن منتقل کنید.

زمانی که شما کیف پول آنلاینتان را در سایت OpenSea تعریف کنید ( اینکار از طریق اسکن بارکد کیف پول انجام می شود). سایت OpenSea به صورت مستمر و هر چند هفته یکبار از من امضای دیجیتالم را می خواهد. البته بیشتر اوقات زمانی از من این امضا را می خواهد که تغییری در سایت انجام داده باشم. آن ها می خواهند بدانند که تمام قدم ها توسط شخص من برداشته شده است.

ثبت نام در سایت OPENSEA

فعالسازی حساب در سایت OpenSea  شامل موارد زیر می شود:

  • اضافه کردن آدرس ایمیل به سایت
  • به روزرسانی مشخصات حساب به عنوان فروشنده (توضیحات،عکس پروفایل و آدرس کیف پول)

 

اضافه کردن اثر به عنوان NFT

شما حساب خود را تایید کرده و به کیف پول خود متصل می کنید. حالا شما باید مواردی که می خواهید بفروشید را لیست کنید. این مرحله دقیقا همانجایی است که اثر شما به عنوان NFT ساخته می شود.

دوست من می خواهد عکس بفروشد پس باید عکس را با کیفیت بالا آپلود کند، توضیحات عکس را کامل کند و به آن اسم بدهد. ما هم همانکار را کردیم و یک اسم به آن اثر دادیم تا برای مخاطبین جذاب تر باشد.

پس از انجام اینکار ها،  و پس از هر سایت OpenSea از من یک امضای دیجیتال خواست که آن را انجام دادم. شما هزینه ای را برای این تاییدیه ها نمیپردازید و قصد این سایت امنیت شما و اثرتان است. فقط در زمانی که شما اطلاعات حساب را تکمیل می کنید از شما خواسته می شود که روی لینکی که برای شما فرستاده شده است کلیک کنید. بغیر از این مراحل، همه چیز از طریق کیف پول ها رقم می خورد و امنیتی که در لایه های آن وجود دارد.

خب من توانستم NFT را در کیف پولم ثبت کنم و الان این اثر قابل فروش است و در شبکه بلاکچین به صورت قرارداد هوشمند قرار گرفته است.

آموزش تصویری ساخت NFT

نحوه ساخت توکن NFT در پلتفرم اوپن سی (OpenSea)

ابتدا وارد سایت OpenSea.io شوید و در صفحه اصلی سایت بر روی Create کلیک کنید.

فروش اثر هنری در سایت OPENSEA

در این صفحه، از شما خواسته می‌شود تا کیف پول اتریوم خود را به پلتفرم متصل کنید. این پلتفرم به صورت پیش فرض از Metamask‌ استفاده می‌کند؛ اما می‌توانید با زدن گزینه Use a Different Wallet کیف پول‌های دیگر را نیز انتخاب کنید. ما چون از متامسک استفاده می‌کنیم، بر روی Sign In کلیک می‌کنیم و پس از وارد کردن رمز ورود به والت، به سایت اوپن سی متصل می‌شویم.

ورود به سایت OPENSEA برای فروش NFT

 

پس از این که به کیف پول خود متصل شدید، صفحه زیر باز می‌شود. بر روی Create a Collection کلیک کنید.

مراحل فروش NFT در سایت OPENSEA

 

همچنین در صفحه بالا، می‌توانید بر روی سه نقطه کلیک کنید و در پلتفرم‌های دیگری مانند Rarible توکن NFT خود را بسازید.

مراحل فروش NFT در سایت OPENSEA

 

پس از وارد شدن در صفحه Create a Collection، باید اطلاعات مربوط به توکن خود را وارد کنید:

مراحل فروش NFT در سایت OPENSEA

عکس لوگو (۳۵۰ در ۳۵۰ پیکسل)

یک تصویر برای نمایش کالکشن شما (اختیاری)

مراحل فروش NFT در سایت OPENSEA

 

عکس بنر (اختیاری)

مراحل فروش NFT در سایت OPENSEA

نام توکن، آدرس URL (آدرسی که در لینک OpenSea نمایش داده خواهد شد)، توضیحات توکن (به صورت Markdown Syntax)

 

مراحل فروش NFT در سایت OPENSEA

دسته بندی (اثر هنری، موسیقی، کارت‌های مبادله، آیتم‌های قابل جمع آوری، آیتم‌های ورزشی و عناصر کاربردی)

 

مراحل فروش NFT در سایت OPENSEA

در صورتی که وبسایت دارید ، آدرس آن را وارد کنید و اگر در دیسکورد، توییتر، اینستاگرام، مدیوم و تلگرام کانال مخصوص برای توکن NFT خود دارید، آنها را نیز وارد کنید.

مراحل فروش NFT در سایت OPENSEA

در بخش Royalties شما مقدار درصد باید مشخص کنید؛ درصدی که وقتی یک کاربر دیگر آیتمی که توسط شما ساخته شده را فروخت، به شما تعلق بگیرد. این درصد از قیمت نهایی فروخته شده توسط کاربر کسر می‌شود و به آدرسی که شما تعریف می‌کنید، به صورت ماهیانه منتقل می‌شود. NFTها می‌توانند برنامه ریزی شوند؛ بدین صورت که هر تراکنش شامل Royalty شود و به سازندگان این توکن‌ها اجازه دهد تا درصدی از فروش توکنشان توسط دیگران را دریافت کنند.

مراحل فروش NFT در سایت OPENSEA

 

از آنجایی که توکن‌های غیر قابل تعویض روی شبکه بلاک چین ذخیره می‌شوند، این امکان را دارند که  از یک کیف پول به یک کیف پول دیگر منتقل شوند و هر زمان که جابجا شدند، این Royaltyها پرداخت می‌شوند. در این لینک، می‌توانید به طور کامل با ساز و کار Royaltyها و نحوه تنظیم آنها آشنا شوید.

 

پس از انتخاب این درصد، شما باید شبکه‌ای که می‌خواهید NFT شما بر روی آن ایجاد شود را انتخاب کنید؛ OpenSea از دو بلاکچین اتریوم و پالیگان پشتیبانی می‌کند و شبکه کلاتین (Klatyn) را نیز به زودی اضافه خواهد کرد.

مراحل فروش NFT در سایت OPENSEA

 

در بخش Payment Tokens، ابتدا نیاز دارید توکن‌هایی که کاربران باید برای خرید و فروش NFT شما پرداخت کنند را تعیین کنید. این رمز ارزها شامل اتر، WETH، دای (DAI) و USDC هستند. البته این امکان وجود دارد که توکن‌های دیگر را نیز در بخش Add Token انتخاب کنید؛ اما باید روشی را انتخاب کنید که همه به راحتی بتوانند با آن پرداخت خود را نهاییی کنند. ۴ رمز ارزی که در شکل می بینید به صورت پیش فرض در OpenSea وجود دارند و جزو راحت ترین روش های پرداخت به شمار می روند

مراحل فروش NFT در سایت OPENSEA

 

در ادامه، شما نیاز دارید تا یک Theme‌ یا پوسته برای آیتم‌های خود انتخاب کنید؛ این پوسته نحوه نمایش دادن آیتم‌های شما را تعیین می‌کند.

مراحل فروش NFT در سایت OPENSEA

در انتها، بر روی Create کلیک کنید تا NFT شما ساخته شود. یک صفحه برای تایید تراکنش ایجاد توکن باز می‌شود، که پس از پرداخت کارمزد ساخته شدن این توکن، آیتم شما در بخش Collection پلتفرم OpenSea نمایان می‌شود.

 

SafeListing در اوپن سی به چه معناست؟

به صورت پیش فرض، تمام کالکشن‌ها در OpenSea قابل یافتن هستند؛ اما Collectionهایی که SafeList شده‌اند، یعنی تیم امنیت کاربران اوپن سی آنها را تایید کرده است. اگر یک کلکسیون سیف لیست نشده باشد، از خریداران بالقوه خواسته می‌شود تا جزئیات مهم آن را بازبینی کنند و با قوانین اوپن سی موافقت کنند.

 

اگر یک NFT سیف لیست نشده (توکنی که هنوز توسط تیم امنیت کاربران OpenSea بررسی نشده) باشد، کاربران باید قبل از خرید، حتما جزئیات آن را بازبینی کنند. جزئیاتی مانند:

  • نمره اعتماد اوپن سی
  • زمان ایجاد شدن کالکشن
  • تعداد فروش‌های Collection
  • سازنده کلکسیون و تاریخ پیوستن او به OpenSea
  • بررسی نام کالکشن (کارکترها یا فاصله اضافی نداشته باشد؛ برای جلوگیری از کلاهبرداری)

SafeListing از علامت آبی متفاوت‌اند؛ پس از اولین فروش، کالکشن‌ها واجد شرایط سیف لیستینگ می‌شوند.

زمان فروش NFT رسیده است

در جاهای مختلف لیستش کنید

سایت OpenSea امکانات مختلفی را برای فروش اثر قرار داده است. شما می توانید در بازارچه خود سایت بفروشید تا روش های مختلف دیگری را برای اینکار استفاده کنید.

 

ساخت NFT چقدر هزینه دارد؟

کارمزد ساخت NFT در پلتفرم اوپن سی بین ۵۰ تا ۱۰۰ دلار است، که باید به صورت کوین اتر (ETH) پرداخت شود. البته هزینه گس بستگی به میزان شلوغی شبکه و قیمت اتریوم دارد.

همچنین این پلتفرم برای ساخت کالکشن، هزینه اولیه دارد؛ اما پس از ساخته شدن Collection، هر توکن NFT که در همین کلکسیون قرار بگیرد، رایگان ساخته خواهد شد.

برخی از پلتفرم‌ها برای هر توکن غیر قابل تعویضی که می‌سازید، کارمزد دریافت می‌کنند و برخی دیگر نیز اجازه می‌دهند NFT رایگان تولید کنید، اما هزینه ساخت را پس از فروش توکن از شما کسر می‌کنند.

انواع روش های فروش به شرح زیر است

  1. فروش با قیمت ثابت برای مدت نا محدود

در این روش NFT شما در سایت قرار می گیرد و قیمت با توجه به درخواست شما به صورت دستی تغییر پیدا می کند

  1. پیشنهاد فروش با قابلیت کاهش قیمت

شما می توانید یا یک قیمت خاص مثل 1 اثریوم شروع کنید و مدت زمان فروش را 1 هفته انتخاب کنید و قیمت پایانی را 0.25 اثریوم تعیین کنید تا به مرور زمان به صورت خودکار از ارزش این اثر کاسته شود. فروش در هر مرحله می تواند انجام شود.

  1. مزایده

مزایده به سبک انگلیسی و هلندی انجام می شود و هر زمان افراد می توانند قیمت را تعیین کنند.

قیمت مهمترین عامل محسوب می شود. این مورد در سایت EBAY هم هست. تعیین قیمت عنصر بسیار کلیدی در فروش است. فروشنده می ترسد که با قیمت کم کالایش را برای فروش بگذارد و سریع به فروش برود. هیچکس دوس ندارد با قیمت کم بفروشد. از آن سمت هم اگر قیمت خیلی بالا باشد، خریداری وجود نخواهد داشت.

قیمت گذاری NFT

برای قیمتگذاری NFT من سعی کردم هوش بازار را مورد سنجش قرار دهم چرا که هنر خیلی مفهومی است و نمی تواند با چند نکته خاص روی آن قیمت گذاشت. چرا یک فرد میلیون ها دلار برای یک نقاشی رنگی پرداخت می کند. مغز آدم سوت می کشد. وقتی از اثر معروفی که با 5000 عکس شکل گرفته بود و با قیمت  69 میلیون دلار فروخته شد بود، ما تصمیم گرفتیم قیمت هر عکس را به دست آوریم و 69 میلیون را تقسیم بر 5000 کردیم و به قیمت عجیب 13800$ برای هر عکس رسیدیم. پس عکسی که می خواستیم بفروشم را با قیمت 7 اثریوم برای فروش گذاشتیم. البته که دوست من هنرمند معروفی نبود و طمع زیادی برای به دست آوردن پول نداشت قیمت آن ار از 7 به 5 اثریوم تغییر دادیم. نکته جالب توجه اینجا بود که آن عکس به سرعت به فروش رفت.

کمیسیون OpenSea

سایت OpenSea کمیسیون خودش را که 2.5% قیمت نهایی بود برداشت. وقتی توانستم به راحتی این فروش را انجام دهم متوجه شدم که این بازار بسیار داغ است. شما می توانید اثر هنری دیگر افراد را هم بفروشید و 4% از معامله را بعنوان کمیسیون دریافت کنید. البته که هزینه هایی مثل انتقال در شبکه بلاکچین اثریوم هم وجود دارد و به آن هزینه لیست کردن در بازارچه OpenSea هم اضافه کنید. پیش از نهایی شدن معامله ، یکبار دیگر مشخصات حساب برای تایید شدن برای من فرستاده شد و پس از آن پرداخت نهایی شد.

پس از آن برای پرداخت بعدی اقدام کردم و هیچ نیازی نبود که پولی را در کیف پول اثریومم قرار دهم. پس از آن هزینه لیست کردن هم دیگر وجود نداشت.

 

فروش NFT در سایت OPENSEA

 

فروش NFT در سایت OPENSEA

وقتی اولین فروش را نهایی کردیم یک نفس راحت کشیدیم. فقط دفعه اول طی کردن مراحل بسیار سخت به نظر می رسید و پس از آن به راحتی توانستیم جابجایی ها را انجام دهیم و دریافت این مبلغ اثریوم را جشن بگیریم. امیدوارم برای اثر دوم هم مشتری پیدا شود.

شما برای فروش محصولات خود باید در شبکه های اجتماعی پر کار باشید و تبلیغ بدهید. تمام سرمایه مربوط به تبلیغات را در شبکه های اجتماعی خرج کنید. درآمد شما از سایت OpenSea به صورت مستقیم و سریع واریز می شود و هیچ پولی در سایت نگه داشته نمی شود. همه چیز در مورد این معاملات در کسری از ثانیه نهایی می شود. این فرآیند برای خریدار NFT هم بسیار شیرین است.

کلام آخر

شما به عنوان خالق اثر می توانید راه های مختلف فروش را انتخاب کنید. دنیای NFT ها به زودی بزرگ و بزرگ تر خواهد شد و شما نمی توانید این بازار را نادیده بگیرید. همیشه یک عده وجود دارند که در مقابل تکنولوژی های جدید واکنش های اشتباه دارند. احتمالا در ماه های آینده این جمله را می شنوید که NFT یک حباب است که می ترکد و آثار شما دیگر ارزش قبل را نخواهد داشت. NFT آینده دنیای هنر را رقم خواهد زد و شکل هنر هم عوض خواهد شد.

شما به عنوان هنرمند حق انتخاب دارید که آیا می خواهید وارد دنیای NFT شوید یا می خواهید فقط نظاره گر باشید. خیلی از افراد دیر وارد بازار ارز دیجیتال شدند و بیتکوینی که زمانی زیر 1000$ بود را از دست دادند. قصه فرقی نکرده و شما نباید مثل این افراد قربانی تعلل باشید.شیرینی فروش اثر هنری به صورت دیجیتال از طریق NFT بسیار شیرین است. امیدوارم به زود طعمش را بچشید. من تمام سعیم را کردم که مقاله ای خوانا بنویسم تا افراد بتوانند راحت از آن به درآمد برسند. هیچ سقف قیمتی برای اثر هنری وجود ندارد و ممکن است اثر هنری شما در چشم بعضی از افراد جلوه بسیار زیبایی داشته باشد و مبلغ زیادی بابت آن پرداخت کنند. از ورود به این بازار ترس نداشته باشید و قدم اول را همین امروز بردارید. در صورت داشتن هرگونه مشکل به پشتیبانی سایت مراجعه کنید.

برای یادگیری بازار ارز دیجیتال می توانید از کامل ترین پکیج آموزشی استفاده کنید. برای شروع روی لینک زیر کلیک کنید

آموزش ارز دیجیتال

 

2706 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link