1

آمارهای یادداشت روزانه معاملاتی در بازار جهانی فارکس

ارسال توسط : احسان سماواتیان در 1400/6/22 منتشر شده است

 

یادداشت معاملاتی فارکس

در حالی که تراز حساب شما (سود یا زیان کلی) می‌تواند به سادگی عملکرد کلی معاملاتی شما را بیان کند، اما نکهداری آمار روشی عالی برای یافتن آن بخش از سیستم معاملاتی، طرح‌ها یا فرایندهایی است که جلوی حرکت شما را به کل یک ماشین مسابقه خوب تنظیم شده (به جای یک ماشین چمن‌زنی فرسوده) می‌گیرند.

 

معرفی آمارهای مهم

"آمار عملکرد" شما کمک می‌کند که تشخیص دهید چه چیزی کار می‌کند، چه چیزی کار نمی‌کند و چه چیزی را باید بهبهود بخشید. در اینجا برخی آمارهای حیاتی را که در حداقل حالت برای ردیابی سیستم خود باید داشته باشید، معرفی می‌کنیم:

  • سود خالص: این کل دستاورد شما منهای کل زیان‌ها و هزینه‌ها است. این هزینه‌ها شامل هزینه تجهیزات، کارمزدها و سایر هزینه‌ها است. به شکل ابتدایی، این میزان برابر با مقدار بالا بودن یا پایین بودن حساب شما در هر زمان خاص منهای هزینه‌های معامله است.
  • درصد معاملات سودده: این تعداد کل معاملات سودده تقسیم بر تعداد کل معاملات است. چه درصدی از دفعات معامله را با سود به پایان می‌رسانید؟
  • درصد معاملات زیان‌ده: این تعداد کل معاملات زیان‌ده تقسیم بر تعداد کل معاملات است. چه درصدی از دفعات معامله را با زیان به پایان می‌رسانید؟
  • بزرگترین سود: این معامله از محاسبه "سود میانگین" حذف خواهد شد. انجام این کار ضروری نیست ولی اگر در مقایسه با سایر سودهای خود یک سود بزرگ غیرطبیعی دارید، در آن صورت حذف آن ظاهر و انتظارات دقیق‌تری را به آمار شما خواهد بخشید.
  • بزرگترین زیان: این معامله از محاسبه "زیان میانگین" حذف خواهد شد. انجام این کار ضروری نیست ولی اگر در مقایسه با سایر زیان‌های خود یک زیان بزرگ غیرطبیعی دارید، در آن صورت حذف آن ظاهر و انتظارات دقیق‌تری را به آمار شما خواهد بخشید.
  • سود میانگین: این مورد با تقسیم کل سود به دست آمده از تمام معاملات سودده شما بر تعداد کل معاملات سودده محاسبه می‌شود.
  • زیان میانگین: این مورد با تقسیم کل زیان ناشی از تمام معاملات زیان‌ده شما بر تعداد کل معاملات زیان‌ده محاسبه می‌شود.
  • نسبت پاداش در هر معامله: عبارت است از میانگین معامله سودده منهای میانگین معامله زیان‌ده.
  • میانگین زمان حفظ معامله: کل زمان نگهداری همه معاملات خود را بر تعداد معاملات تقسیم کنید.
  • نسبت سود/زیان فقط برای معاملات خرید/فروش: این مورد به شما کمک می‌کند گونه‌هایی از معاملات یا فضاهای معاملاتی که در آنها بهتر عمل می‌کنید را بشناسید.
  • بیشترین تعداد زیان‌های پیاپی: این آمار به شما کمک می‌کند که حداکثر افت سرمایه یا بدترین سناریوی ممکن را که تجربه کرده‌اید، شناسایی نمایید.
  • میانگین تعداد زیان‌های پیاپی: این آمار به شما کمک می‌کند که میانگین افت سرمایه خود را شناسایی کرده و حداکثر ریسک بالقوه خود را کنترل کنید.
  • بزرگترین درصد افت سرمایه حساب معاملاتی: این مورد برابر با مقدار کاهش موجودی حساب شما پس از طولانی‌ترین رشته زیان‌ها است.
  • ردیابی احساسات و اشتباهات: میزان خوب اجرا کردن طرح‌های معاملاتی و همچنین حالت ذهنی شما به هنگام معامله می‌توانند کمّی شوند.

ردیابی چگونگی احساس شما کمک خواهد کرد تا از معاملات در طی آن زمان‌های ناامیدکننده خودداری کنید، مثل زمانی که درست پس از یک رویداد خبری (که آن را فراموش کرده بودید) از خواب بیدار می‌شوید و بازار بوسیله آن به سرعت شروع به حرکت می‌کند و بنابراین شما سعی می‌کنید آن را تعقیب کنید.

اما در همان زمان کامپیوتر شما مختل می‌شود، برق قطع می‌گردد و سگ شما از خانه فرار کرده و وارد ترافیک پیش رو می‌شود. در زمانی که دوباره آنلاین می‌شوید، می‌بنید که بازار 100 پیپ در جهتی که می‌خواستید بخرید، حرکت کرده است. آیا از روی دادن این اتفاق متنفر نمی‌شوید؟ احتمالا در آن زمان حال خوبی ندارید بنابراین معامله کردن برای باقی روز ممکن است ایده بدی باشد.

  • امید: به زبان ساده، امید مقدار میانگینی است که می‌توانید در هر معامله انتظار سود (یا زیان) داشته باشید.

این پارامتر می‌تواند از حاصلضرب درصد زیان در میانگین زیان و تفریق آن از درصد سود ضربدر میانگین سود محاسبه شود. این آمار به شما کمک می‌کند که حجم صحیح معامله و میزان سودآور بودن روش معاملاتی خود را تعیین کنید.

در حالت ایده‌آل، باید این آمارها را ردیابی کنید تا بتوانید عملکرد خود را در طول مجموعه‌ای از دوره‌های زمانی مقایسه و تحلیل نمایید.

برای مثال، یک معامله‌گر حرفه‌ای می‌تواند در آخر سال بررسی معاملاتی پایان سال خود را منتشر کند. پس از مرور معاملات خود، می‌تواند ببیند که عملا به صورت ناخواسته وارد معاملاتی در خلاف روند شده است! با دانستن این موضوع، وی می‌تواند روش معامله خود را تصحیح کند تا از حرکت برخلاف روند خودداری نماید و این کار به شکلی امیدوارانه منجر به عملکرد معاملاتی بهتر او خواهد شد.

هدف از جمع‌آوری و محاسبه این آمارها باید یافتن راه‌هایی برای بیشینه ساختن امید شما (پیپ‌ها یا دلارهای بدست آمده در هر معامله)، تنظیم حجم صحیح برای هر معامله و تعیین شرایط معاملاتی مناسب برای شما باشد!

 

شما تنها چهار  قدم تا ورود به فارکس فاصله دارید ( برای ورود روی لینک های زیر کلیک کنید):

1. ثبت نام فارکس

2. آموزش فارکس

3. تقویم اقتصادی فارکس

4. تحلیل فارکس

2615 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link