1

طلا از امیدها برای کاهش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو سود می برد

ارسال توسط : رضا محمدی 8 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در اولین روز هفته جدید تعدادی خریدار را جذب کرده و در نزدیکی قله یک هفته‌ای خود، یعنی محدوده 2660 دلار، در بازه معاملاتی لندن معامله می‌شود. شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا (PPI) نشان‌دهنده تورم مطلوبی بود و این احتمال را تقویت کرد که فدرال رزرو نرخ بهره را بیشتر کاهش دهد. علاوه بر این، افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه نیز از طلا به عنوان یک دارایی امن حمایت می‌کند.

در حال حاضر، سرمایه‌گذاران به طور کامل احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه نوامبر را ارزیابی کرده‌اند. این موضوع باعث افزایش بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا شده و شاخص دلار آمریکا به قله آگوست نزدیک کرده است، که این امر باعث محدود شدن افزایش قیمت طلا می‌شود. همچنین، خوش‌بینی ناشی از تعهد چین به افزایش بدهی‌ها برای احیای اقتصادش، باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران با احتیاط بیشتری در مورد افزایش قیمت طلا (XAU/USD) تصمیم‌گیری کنند.

وضعیت روزانه بازار طلا

 به نظر می‌رسد خریداران طلا در بحبوحه تقویت نسبی شاخص دلار آمریکا، تمایل کمتری به سرمایه‌گذاری نشان می‌دهند. اداره آمار کار آمریکا گزارش داد که شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) برای تقاضای نهایی در ماه سپتامبر 1.8 درصد و شاخص اصلی 2.8 درصد به صورت سالانه افزایش داشته است. این ارقام کمی بالاتر از پیش‌بینی‌ها بود، اما کاهش رشد قیمت‌ها به فدرال رزرو این امکان را می‌دهد تا به کاهش نرخ بهره ادامه دهد.

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله گران اکنون با احتمال بیش از 90 درصد پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو در ماه نوامبر نرخ بهره را 25 واحد کاهش خواهد داد. با این حال، بازدهی اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا همچنان بالای 4 درصد باقی مانده است، که این موضوع باعث تقویت شاخص دلار آمریکا شده و به نوبه خود فشار فروش بر قیمت طلا وارد می‌کند.

داده‌های منتشر شده در آخر هفته نشان داد که شاخص قیمت مصرف‌کننده چین در ماه سپتامبر ثابت مانده و نرخ سالانه آن 0.4 درصد بوده است که کمتر از انتظارات بازار بود. همچنین، نبود جزئیات عددی درباره محرک‌های مالی چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، به حمایت از طلا به عنوان یک دارایی امن ادامه می‌دهد.

بازار آمریکا به دلیل تعطیلی روز کلمبوس در روز دوشنبه بسته است و قیمت طلا (XAU/USD) تحت تأثیر نوسانات شاخص دلار آمریکا و تحولات جدید ژئوپلیتیکی قرار خواهد گرفت.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا (XAU/USD)

قیمت طلا (XAU/USD) دربازه معاملاتی قبلی به طور قابل توجهی افزایش یافت و به اولین هدف ما در محدوده 2668.00 دلار نزدیک شد. انتظار داریم که روند صعودی ادامه یابد و قیمت به هدف بعدی یعنی محدوده 2685.50 دلار برسد. با این حال، فشار فروش ناشی از برخی شاخص‌های تصادفی ممکن است موقتی باعث توقف روند صعودی شود و نوسانات جانبی کوتاهی ایجاد کند، اما پس از آن، معاملات مثبت دوباره از سر گرفته خواهد شد.

برای ادامه این روند صعودی، حفظ قیمت بالای سطح 2635.06 دلار ضروری است و در صورت شکستن این سطح، قیمت ممکن است وارد یک روند اصلاحی نزولی شده و به هدف بعدی یعنی محدوده 2603.90 دلار برسد.

محدوده معاملاتی مورد انتظار برای امروز بین سطح حمایت 2640.00 دلار و سطح مقاومت 2675.00 دلار است.

پیش‌بینی روند: صعودی.

20097 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link