1

انس جهانی طلا در نزدیکی 2420$ در حال رنج زدن است

ارسال توسط : احسان سماواتیان 50 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو روز جمعه همچنان روند نزولی خود را حفظ کرده و در حال حاضر نزدیک به پایین‌ترین سطح چند روزه، حدود ۲۴۲۵ دلار، قرار دارد. دلار آمریکا (USD) با تکیه بر بهبود قابل توجه روز گذشته از پایین‌ترین سطح چهار ماهه خود، عامل اصلی کاهش قیمت این کالا برای سومین روز متوالی است. علاوه بر این، برداشت سود معامله گران، به‌ویژه پس از افزایش اخیر بیش از ۶.۵ درصد از ابتدای این ماه، نیز به گسترش روند نزولی کمک می‌کند، هرچند که به نظر می‌رسد این ریزش محدود باشد.

سرمایه‌گذاران اکنون متقاعد شده‌اند که فدرال رزرو (Fed) در ماه سپتامبر شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد و احتمال دو بار دیگر کاهش نرخ بهره تا پایان سال را در قیمت‌ها محاسبه کرده‌اند. این امر باعث می‌شود بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا به حالت تدافعی برود و جلوی افزایش ارزش دلار آمریکا را بگیرد. علاوه بر این، حالت ریسک‌گریزی می‌تواند به قیمت طلا به‌عنوان یک پناهگاه امن کمک کند. همچنین، تنش‌های ژئوپلیتیکی و تقاضای بانک‌های مرکزی باید به جلوگیری از کاهش قابل توجه برای این فلز زرد بدون بازده کمک کند.

تحلیل روزانه بازار: قیمت طلا همچنان تحت فشار در میان بهبود بیشتر دلار آمریکا دلار آمریکا با تکیه بر بهبود قوی روز گذشته از پایین‌ترین سطح خود از ۲۱ مارس، قیمت طلا را برای سومین روز متوالی در روز جمعه پایین کشید. اداره آمار کار آمریکا (BLS) روز پنج‌شنبه گزارش داد که تعداد آمریکایی‌هایی که در هفته منتهی به ۱۳ ژوئیه برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده‌اند به ۲۴۳ هزار نفر افزایش یافته است. جزئیات بیشتر این گزارش نشان داد که میانگین متحرک ۴ هفته‌ای به بالاترین سطح خود در بیش از ۲.۵ سال رسیده است که نشان‌دهنده رکود بازار کار است. این، همراه با کاهش تورم، راه را برای شروع قریب‌الوقوع چرخه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو هموار می‌کند و داده‌های تولیدی مثبت آمریکا را جبران می‌کند. در واقع، شاخص تولید فدرال رزرو فیلادلفیا برای ششمین ماه متوالی در محدوده مثبت باقی ماند و از ۱.۳ در ماه قبل به ۱۳.۹ افزایش یافت. با این حال، ابزار FedWatch گروه CME نشان می‌دهد که بازارها احتمال کاهش نرخ بهره در سپتامبر و دو بار دیگر کاهش تا پایان سال را ۱۰۰٪ می‌دانند. در همین حال، رئیس‌جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ گفت که تایوان باید برای دفاع به آمریکا پول بپردازد و تردیدهایی در مورد تعهد آمریکا به دفاع از تایوان در صورت حمله چین ایجاد کرد. این در کنار تنش‌های ژئوپلیتیکی ناشی از درگیری‌های خاورمیانه و جنگ طولانی مدت روسیه و اوکراین، باید به حمایت از XAU/USD کمک کند.

تحلیل تکنیکال طلا

روند نزولی قیمت طلا می‌تواند با شکست حمایت ۲۳۹۰-۲۳۸۵ دلار شتاب بیشتری بگیرد از دیدگاه تکنیکال، هر سقوط بعدی احتمالاً حمایت مناسبی در نزدیکی محدوده ۲۴۱۳-۲۴۱۲ دلار و سپس سطح رُند ۲۴۰۰ دلار پیدا خواهد کرد. این مورد با نقطه شکست مقاومت افقی ۲۳۹۰-۲۳۸۵ دلار، که اکنون به حمایت تبدیل شده، دنبال می‌شود که اگر به‌طور قاطع شکسته شود، ممکن است باعث فروش تکنیکال شود. سپس قیمت طلا ممکن است کاهش خود را به سمت آزمایش حمایت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA)، که در حال حاضر نزدیک به محدوده ۲۳۵۹-۲۳۵۸ دلار قرار دارد، تسریع کند. ضعف پایدار زیر این سطح می‌تواند SMA 100 روزه نزدیک به منطقه ۲۳۱۱ دلار را نمایان کند، با مقداری حمایت میانی در نزدیکی محدوده ۲۳۳۰-۲۳۲۸ دلار.

تحلیل تکنیکال طلا

از سوی دیگر، بالاترین سطح بازه معاملاتی توکیو، در حدود منطقه ۲۴۴۵ دلار، اکنون به‌نظر می‌رسد که به‌عنوان یک سطح مقاومت کلیدی عمل کند، در صورت عبور از آن قیمت طلا می‌تواند تامنطقه ۲۴۶۹-۲۴۷۰ دلار صعود کند. با توجه به اینکه آسیلاتورها در نمودار روزانه همچنان به‌طور راحتی در محدوده مثبت قرار دارند، خریداران ممکن است سپس هدف بازآزمایی اوج تاریخی، نزدیک به محدوده ۲۴۸۳-۲۴۸۴ دلار، و فتح سطح روانشناسی ۲۵۰۰ دلار را دنبال کنند.

18252 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link