1

قیمت طلا در نزدیکی قله دو هفته ای خود قرار دارد

ارسال توسط : رضا محمدی 92 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا در بازه معاملاتی توکیو در روز پنجشنبه با یک سوگیری مثبت خفیف معامله می‌شود،  کمتر از قله دو هفته‌ای است که روز قبل لمس کرده بود. در میان نقدینگی نسبتاً ناچیز در تعطیلات روز استقلال در آمریکا، احساسات صعودی قوی در بازارهای جهانی سهام به عنوان یک باد مخالف برای فلز گرانبهای امن عمل می کند. معامله‌گران نیز تمایلی ندارند و ترجیح می‌دهند منتظر انتشار جزئیات استخدام ماهانه آمریکا باشند که با دقت مشاهده می‌شود - که به عنوان  شاخص گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در روز جمعه شناخته می‌شود، قبل از اینکه برای مرحله بعدی حرکت جهت‌دار قرار بگیرند.

در همین حال، به نظر می رسد که با توجه به انتظارات قوی مبنی بر اینکه فدرال رزرو  چرخه کاهش نرخ خود را در اواخر امسال آغاز خواهد کرد، کاهش قیمت طلا کاهش یافته است. این شرط‌بندی‌ها با داده‌های کلان نرم‌تر آمریکا که در روز چهارشنبه منتشر شد، تأیید شد که به نشانه‌هایی از ضعف در بازار کار و نرم شدن اقتصاد اشاره کرد. علاوه بر این، صورتجلسه آخرین جلسه FOMC نشان داد که اکثریت سیاستگذاران گفتند رشد اقتصادی آمریکا به تدریج در حال کاهش است. این منجر به ریزش  یک شبه بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا شد و دلار آمریکا (USD) را به پایین ترین سطح سه هفته اخیر کشاند که ممکن است همچنان به حمایت از فلز زرد غیر بازده ادامه دهد.

وضعیت روزانه بازار طلا : قیمت طلا برای جذب خریداران متعاقب در میان خطر مثبت تلاش می‌کند
داده‌های کلان نرم‌تر دریافتی آمریکا، شرط‌های بازار را برای شروع قریب‌الوقوع چرخه کاهش نرخ‌های فدرال رزرو در اواخر سال جاری افزایش می‌دهد، که همچنان به عنوان یک باد پشتی برای قیمت بدون بازده طلا عمل می‌کند.
پردازش خودکار داده ها (ADP) روز چهارشنبه گزارش داد که اشتغال بخش خصوصی در آمریکا در ژوئن 150,000 نفر در مقایسه با 157,000 در ماه قبل و انتظار 160,000 افزایش یافته است.
به طور جداگانه، وزارت کار اعلام کرد که تعداد آمریکایی‌هایی که برای دریافت مزایای بیکاری درخواست داده‌اند، در هفته گذشته به بالاترین حد خود در 2-1/2 سال گذشته افزایش یافته است که نشانه‌هایی از تسهیل شرایط بازار کار را نشان می‌دهد.
علاوه بر این، شاخص PMI خدمات مؤسسه مدیریت تامین (ISM) در محدوده انقباضی کاهش یافت و در ماه ژوئن به 48.8 رسید - که پایین‌ترین سطح آن از ماه می 2020 بوده و برآوردهای اجماع وجود ندارد.
این داده‌ها همچنین به از دست دادن شتاب در اقتصاد در پایان سه ماهه دوم اشاره کرد و مجدداً بر انتظارات مبنی بر کاهش هزینه‌های استقراض فدرال رزرو در ماه سپتامبر و کاهش مجدد نرخ‌ها در دسامبر تاکید کرد.
در همین حال، صورتجلسه 11-12 ژوئن FOMC نشان داد که اکثریت قریب به اتفاق سیاست گذاران ارزیابی کردند که به نظر می رسد اقتصاد آمریکا در حال کند شدن است و خاطرنشان کردند که فشار قیمت ها در حال کاهش است.
با این حال، مقامات استدلال کردند که داده‌های مطلوب بیشتری لازم است تا اطمینان بیشتری به آنها بدهد که تورم به‌طور پایدار به سمت هدف ۲ درصد و قبل از کاهش نرخ‌های بهره حرکت می‌کند.
بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی کاهش یافت و جهش ناشی از انتخابات دونالد ترامپ و فرانسه در آغاز هفته را از بین برد و دلار آمریکا را تضعیف کرد.
سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آمریکا (NFP) در روز جمعه هستند تا نشانه هایی در مورد تصمیم سیاست آتی فدرال رزرو، که مسیر کوتاه مدت XAU/USD را تعیین کند.

 

تحلیل قیمت طلا
سناریوی مورد انتظار
قیمت طلا دیروز بالاتر معاملات خود را بالا تر از سطح 2340.10 دلار به پایان رسید تا حرکت به سمت ایجاد موج صعودی بر مبنای درون روز و کوتاه مدت را تأیید کند و منتظر عبور از سطح 2365.00 دلار برای تأیید حرکت به سمت 2400.00 دلار به عنوان ایستگاه مثبت بعدی باشد.
منفی بودن جریان تصادفی ممکن است قبل از از سرگیری افزایش مورد انتظار، معاملات جانبی موقت را ایجاد کند، که توسط EMA50 که قیمت را از پایین حمل می کند، پشتیبانی می شود، با توجه به اینکه شکستن سطح 2340.10 دلار سناریوی مثبت را متوقف می کند و قیمت را دوباره تحت فشار نزولی اصلاحی قرار می دهد.
محدوده معاملاتی مورد انتظار
بین سطح حمایت 2345.00$ و سطح مقاومت 2380.00$ می باشد.

پیش بینی روند: صعودی

 

18112 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link