1

با توجه به سخنان پاول طلا روند خود را حفظ کرد

ارسال توسط : رضا محمدی 3 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در بازه معاملاتی توکیو در روز سه‌شنبه، فروشندگان تازه‌ای را به خود جذب کرد و حرکت مثبت روز قبل را به سمت مقاومت محوری میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) معکوس کرد. از آنجایی که سرمایه گذاران منتظر نشانه های بیشتری در مورد مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو  هستند، شاخص دلار آمریکا (USD) مقداری کشش به دست می آورد و مشخص می شود که عاملی کلیدی برای اعمال فشار نزولی بر روی کالا است. جدای از این، لحن کلی مثبت در اطراف بازارهای سهام بیشتر به دور کردن جریان ها از فلز گرانبهای امن کمک می کند.

در همین حال، بازارها با احتمال بیشتری قیمت گذاری کرده اند که فدرال رزرو هزینه های استقراض را در ماه سپتامبر کاهش دهد و دوباره در دسامبر نرخ ها را کاهش دهد. این شرط ها توسط ISM PMI آمریکا منتشر شد که در روز دوشنبه منتشر شد، که نشان داد بخش تولید برای سومین ماه متوالی در ژوئن منقبض شد و قیمت های پرداخت شده توسط کارخانه ها برای نهاده ها به کف شش ماهه کاهش یافت. این امر، همراه با عقب نشینی بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، ممکن است سود دلار را محدود کند. جدای از این، مشکلات اقتصادی چین، ریسک های ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان سیاسی می تواند از قیمت طلا حمایت کند.

معامله گران همچنین ممکن است ترجیح دهند قبل از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اواخر این سه شنبه و صورتجلسه FOMC که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود، به حاشیه بروند. علاوه بر این، جزئیات استخدام ماهانه آمریکا که به دقت مورد بررسی قرار می گیرد، که عموماً به عنوان شاخص گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در روز جمعه شناخته می شود، ممکن است بر انتظارات درباره تصمیم سیاست آتی فدرال رزرو تأثیر بگذارد. این به نوبه خود، نقشی کلیدی در ایجاد احساسات پیرامون گرینبک خواهد داشت و به تعیین مرحله بعدی حرکت جهت دار برای قیمت طلا کمک می کند.

وضعیت روانه بازار طلا : قیمت طلا در بحبوحه خرید پایدار دلار، پیش از سخنرانی پاول،ریزش می‌کند.
داده‌های کلان نرم‌تر آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد، انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو نرخ‌های بهره را در سپتامبر و دوباره در دسامبر کاهش خواهد داد، تقویت کرد و باعث شد تا قیمت طلا در طول روز کاهش یابد.
موسسه مدیریت تامین (ISM) اعلام کرد PMI تولیدی آن برای دومین ماه متوالی در محدوده انقباضی باقی ماند و از 48.7 به 48.5 در ژوئن کاهش یافت.
جزئیات بیشتر این گزارش نشان داد که شاخص اشتغال از 51.1 در ماه مه به 49.3 کاهش یافت و شاخص قیمت های پرداخت شده - جزء تورم - از 57 به 52.1 در طول ماه گزارش شده کاهش یافت.
این بالاتر از شاخص قیمت PCE آمریکا در روز جمعه است، که نشان داد تورم در ماه می به پایین‌ترین نرخ سالانه خود در بیش از سه سال گذشته کاهش یافت و شرط‌بندی برای شروع قریب‌الوقوع چرخه کاهش نرخ‌های فدرال رزرو را افزایش داد.
خزانه داری آمریکا در بحبوحه افزایش احتمال انتخاب مجدد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در اواخر سال جاری فروخته شد، که باعث شد مقداری دلار آمریکا پوشش کوتاهی داشته باشد و سقف صعودی XAU/USD را محدود کند.
سرمایه‌گذاران اکنون مشتاق سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در اواخر این سه‌شنبه هستند تا انگیزه‌ای معنادار پیش از جلسه FOMC در روز چهارشنبه و گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه داشته باشد.
در همین حال، سند اقتصادی آمریکا در روز سه‌شنبه دارای انتشار داده‌های JOLTS Job Openings است که ممکن است بر پویایی قیمت دلار تأثیر بگذارد و بیشتر به ایجاد فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدت کمک کند.

 

تحلیل قیمت طلا
سناریوی مورد انتظار
قیمت طلا در جلسات قبلی هیچ حرکت قوی برای ادامه نوسانات در محدوده سطح میانگین متحرک 50 روزه  از خود نشان نداد، بنابراین سناریوی روند نزولی بدون هیچ تغییری که قیمت 2272.06 دلار را به عنوان ایستگاه اصلی بعدی هدف قرار می دهد، همچنان معتبر باقی می ماند.
به شما یادآوری می‌کنیم که شکستن سطح 2340.10 دلار کاهش مورد انتظار را متوقف می‌کند و قیمت را به بازیابی و دستیابی به سودهایی سوق می‌دهد که با بازدید از 2365.00 دلار و سپس مناطق 2400.00 دلار شروع می‌شود.

محدوده معاملاتی مورد انتظار برای امروز بین سطح حمایت 2305.00 دلار و  سطح مقاومت 2345.00 دلار است.

پیش بینی روند: نزولی

 

18096 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link