1

قیمت طلا فاقد جهت گیری ثابت در روز است و در حال نوسان می باشد

ارسال توسط : رضا محمدی 2 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) برای به دست آوردن هر گونه کشش معناداری در روز دوشنبه تلاش می کند و در یک باند معاملاتی باریک زیر سطح 2,330 دلار در بازه معاملاتی توکیو  نوسان می کند. به نظر می رسد معامله گران تمایلی به انجام شرط بندی های جهت دار تهاجمی در میان نامشخص بودن مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو  ندارند، که به نوبه خود منجر به کاهش قیمت طلا محدود می شود. داده های کلیدی تورم آمریکا که در روز جمعه منتشر شد، مجدداً شرط های بازار را تأیید کرد که فدرال رزرو در ماه سپتامبر و دوباره در دسامبر نرخ بهره را کاهش خواهد داد. با این اوصاف، اظهارات تندروانه اخیر تعدادی از اعضای بانفوذ FOMC نشان داد که بانک مرکزی عجله ای برای کاهش نرخ بهره ندارد.

در همین حال، دیده می شود که  شاخص دلار آمریکا (USD) عقب نشینی اصلاحی پس از شاخص PCE آمریکا را از یک اوج دو ماهه تمدید می کند و باید به عنوان یک باد عقب برای قیمت طلا عمل کند. جدای از این، تنش های ژئوپلیتیکی مداوم و عدم اطمینان در مورد نتیجه نهایی انتخابات زودهنگام شوکه کننده فرانسه تا حدودی از پناهگاه امن حمایت می کند. در همین حال، افزایش احتمال ریاست‌جمهوری ترامپ، نگرانی‌ها را در مورد اعمال تعرفه‌های تهاجمی افزایش داد که می‌تواند تورم را تقویت کند و باعث افزایش نرخ بهره شود. این به نوبه خود، بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را به بالاترین سطح چند هفته ای سوق می دهد و باید هر گونه افزایش معنی دار برای فلز زرد غیر بازده را پوشش دهد.

وضعیت روزانه بازار طلا : روند صعودی قیمت طلا در بحبوحه افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا در حاشیه است.
ترکیبی از نیروهای واگرا نمی تواند انگیزه معنی داری برای قیمت طلا ایجاد کند و منجر به کاهش قیمت  در اولین روز هفته جدید می شود.
داده‌های منتشر شده در روز جمعه نشان داد که تورم در ماه می به پایین‌ترین نرخ سالانه خود در بیش از سه سال گذشته کاهش یافت و شرط‌بندی برای کاهش نرخ توسط فدرال رزرو در سپتامبر افزایش یافت.
دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا گزارش داد که شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) از 2.7 درصد در آوریل به 2.6 درصد در ماه می کاهش یافته است.
شاخص اصلی قیمت PCE، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را حذف می‌کند، از 2.8 درصد در آوریل به 2.6 درصد در ماه مه کاهش یافت که پایین‌ترین نرخ سالانه از مارس 2021 است.

دور اول انتخابات پارلمانی فرانسه در روز یکشنبه شفافیت کمی در مورد اینکه آیا حزب راست افراطی می‌تواند پس از دور دوم انتخابات یکشنبه آینده تشکیل دولت دهد، ارائه کرد.
علاوه بر این، مناظره فاجعه‌بار جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن با رقیب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ، بر عدم اطمینان سیاسی در میان خطرات ژئوپلیتیکی افزوده و از XAU/USD حمایت می‌کند.
در همین حال، یک نظرسنجی رسمی در روز یکشنبه نشان داد که فعالیت‌های تولیدی چین برای دومین ماه متوالی در ژوئن کاهش یافت و فعالیت خدمات به پایین‌ترین حد در پنج ماه گذشته رسید.
با این حال، آخرین داده‌های منتشر شده در روز دوشنبه نشان داد که شاخص PMI تولیدی Caixin چین به طور غیرمنتظره‌ای از 51.7 به 51.8 در ماه ژوئن در برابر 51.2 مورد انتظار افزایش یافته است.
در همین حال،سیاست های انقباضی اخیر اعضای بانفوذ FOMC باعث افزایش عدم اطمینان در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو شده است که منجر به افزایش بیشتر بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا می شود.
توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، روز جمعه گفت که به طور عمدی سیاست های پولی را ادامه خواهد داد زیرا تعیین کنندگان قیمت خدمات و سرپناه هنوز هم جا دارند که قیمت ها را بالاتر ببرند.
مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، به سی‌ان‌بی‌سی گفت که کاهش تورم نشان می‌دهد که سیاست پولی کارآمد است، اما هنوز خیلی زود است که بگوییم چه زمانی کاهش نرخ‌ها مناسب است.
این، به نوبه خود، باید هر گونه حرکت قدردانی معنادار برای فلز زرد غیر بازده قبل از انتشار کلان کلیدی این هفته آمریکا، از جمله گزارش NFP در روز جمعه، را پوشش دهد.
در این بین، معامله گران از انتشار PMI تولید ISM آمریکا، که به همراه احساس ریسک گسترده تر، باید روی کالا در روز دوشنبه تأثیر بگذارد، سرنخ خواهند گرفت.

 

 

تحلیل قیمت طلا
سناریوی مورد انتظار
قیمت طلا سطح 2340.10 دلار را آزمایش کرد و ثبات خود را در زیر آن حفظ کرد تا سناریوی روند نزولی اصلاحی را برای دوره آتی فعال نگه دارد و در انتظار بازدید از محدوده 2272.06 دلار بود.
شکستن سطح 2318.00 دلار ماموریت دستیابی به کاهش مورد انتظار را آسان می کند، در حالی که شکستن 2340.10 دلار نشان دهنده کلید بازگشت به روند اصلی صعودی و حرکت به سمت ایجاد موج صعودی است که هدف اصلی بعدی آن به 2400.00 دلار می رسد.

محدوده معاملاتی مورد انتظار
بین  سطح حمایت 2300.00$ و  سطح مقاومت 2340.00$می باشد.

پیش بینی روند: نزولی

Market Hours by Myfxbook.com

18071 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link