1

قیمت طلا به کاهش اندک در روز ادامه می دهد

ارسال توسط : رضا محمدی 3 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در آخرین روز هفته تحت فشار فروش مجدد قرار گرفت و بخشی از حرکت بازیابی بیش از 1 درصدی روز پنجشنبه را از کف دو هفته‌ای کاهش داد.  شاخص دلار آمریکا (USD) پس از کاهش ملایم‌تر داده‌های آمریکا در روز پنج‌شنبه، دوباره کشش مثبت را به دست آورد و در بحبوحه افزایش خوب بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، که توسط چشم‌انداز جنگ‌طلبانه فدرال رزرو  تقویت شده بود، به اوج تقریباً دو ماهه صعود کرد. جدای از این، برخی از تغییر موقعیت تجارت قبل از داده های تورم آمریکا، تقویت بیشتری برای گرینبک ایجاد می کند، که به نوبه خود به عنوان تضعیف کالا تلقی می شود.

در همین حال، سرمایه‌گذاران همچنان با احتمال بیشتری قیمت‌گذاری می‌کنند که Fe چرخه کاهش نرخ خود را در سپتامبر آغاز کند، و نشانه‌هایی از کاهش فشارهای تورمی و کاهش سرعت حرکت اقتصادی وجود دارد. این امر، همراه با تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و طولانی‌مدت روسیه و اوکراین، به‌عنوان بادی برای قیمت طلا عمل می‌کند. به نظر می رسد معامله گران تمایلی به شرط بندی های جهت دار تهاجمی ندارند و ترجیح می دهند منتظر نشانه های بیشتری در مورد مسیر سیاست فدرال رزرو باشند. از این رو، تمرکز بر انتشار شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی آمریکا (PCE) که بعداً در بازه معاملاتی توکیو ارائه می شود، باقی خواهد ماند.

حرکت‌های بازار دیلی دایجست: قیمت طلا به دلیل بازدهی بالاتر اوراق قرضه آمریکا و افزایش تقاضای دلار کاهش یافته است.
داده‌های کلان نرم‌تر آمریکا که در روز پنجشنبه منتشر شد، شرط‌ها را برای شروع قریب‌الوقوع چرخه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری افزایش داد و باعث افزایش کوتاه مدت در اطراف قیمت طلا شد.
رشد واقعی تولید ناخالص داخلی آمریکا برای سه ماهه اول تا 1.4 درصد سالانه تجدید نظر شد، اگرچه کندترین رشد از بهار 2022 را نشان داد و کاهش شدید رشد را نسبت به 3.4 درصد در سه ماهه قبل تأیید کرد.
اداره سرشماری آمریکا گزارش داد که سفارشات کالاهای بادوام در ماه مه 0.1% افزایش یافته است در حالی که 0.1% کاهش پیش بینی شده و رشد 0.6% (بازبینی از +0.7%) در ماه قبل ثبت شده است.
به طور جداگانه، وزارت کار اعلام کرد که مطالبات اولیه بیکاری در هفته منتهی به 22 ژوئن به 233,000 کاهش یافت، اما میانگین متحرک چهار هفته ای به 236,000 یا بالاترین سطح از سپتامبر گذشته رسید.
علاوه بر این، فروش خانه معلق آمریکا - یک شاخص آینده نگر از فروش خانه بر اساس امضای قراردادها - به طور غیرمنتظره ای 2.1٪ در ماه مه کاهش یافت و به پایین ترین سطح در تاریخ 2001 رسید.
این علاوه بر ارقام خفیف خرده فروشی آمریکا در ماه می و نشانه هایی از کاهش تورم است که به نوبه خود به فدرال رزرو اجازه می دهد تا هزینه های استقراض را در اوایل جلسه سیاست گذاری سپتامبر کاهش دهد.
با این حال، دلار آمریکا از اظهارات میشل بومن، رئیس فدرال رزرو حمایت می‌کند و می‌گوید که ما هنوز در نقطه‌ای نیستیم که کاهش نرخ بهره را در نظر بگیریم و خطرات صعودی برای تورم همچنان ادامه دارد.
علاوه بر این، افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، زیربنای شاخص دلار آمریکا است و بر XAU/USD پیش از شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی آمریکا (PCE) - شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، تأثیر می گذارد.

 

 طلا در سطح میانگین متحرک 50 متوقف شد که سطح مقاومت خوبی در برابر قیمت ایجاد کرد و متوجه شد اندیکاتور استوکاستیک حرکت مثبت خود را از دست داده و اکنون شروع به همپوشانی منفی کرده است و منتظر انگیزه قیمت برای از سرگیری روند نزولی اصلاحی است که به عنوان ایستگاه بعدی 2272.06 دلار را هدف قرار می دهد.

بنابراین، روند نزولی مشروط به ثبات قیمت در زیر 2340.10 دلار معتبر خواهد ماند، و شکستن این سطح منجر به توقف فشار نزولی اصلاحی قیمت و تلاش برای به دست آوردن مجدد روند اصلی صعودی می شود.

محدوده معاملاتی مورد انتظار برای امروز بین سطح حمایت 2300.00 دلار و سطح مقاومت 2340.00 دلار است.

پیش بینی روند: نزولی

 

18053 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link