1

قیمت طلا در محدوده 2300 دلار ثابت ماند

ارسال توسط : آرمان امیراحمدی 4 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در تلاش برای ثبت هر گونه بهبود معنی داری از کف دو هفته اخیر است که در روز پنجشنبه در یک باند باریک در محدوده 2300 دلار در بازه معاملاتی توکیو در حال نوسان می کند. فدرال رزرو  در پایان نشست ژوئن سیاست انقباضی تری اتخاذ کرد. علاوه بر این، سیاستگذاران همچنان به نفع تنها یک کاهش نرخ بهره تا پایان سال جاری استدلال می کنند. این همچنان از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا حمایت می کند و به نظر می رسد که یک عامل کلیدی است که به عنوان باد مخالف برای فلز زرد غیر بازده عمل می کند.

با این حال، نشانه‌هایی از کاهش فشارهای تورمی در آمریکا، شرط‌ها را برای کاهش نرخ بهره در سپتامبر توسط فدرال رزرو روی میز نگه می‌دارد و به شاخص دلار آمریکا (USD) کمک نمی‌کند تا از حرکت قوی روز قبل تا نزدیک به دو ماه سرمایه‌گذاری کند. این امر، همراه با لحن ملایم‌تر در اطراف بازارهای سهام، تنش‌های ژئوپلیتیکی مداوم و عدم اطمینان سیاسی، از قیمت امن طلا حمایت می‌کند. به نظر می رسد معامله گران در برابر داده های کلان کلیدی آمریکا، با تمرکز مستقیم بر روی شاخص قیمت مصرف شخصی (PCE) آمریکا در روز جمعه، تمایلی ندارند.

وضعیت روزانه بازار طلا: قیمت طلا در میان عدم قطعیت کاهش نرخ بهره فدرال رزرو برای جذب خریداران تلاش می‌کند
روایت فدرال رزرو در مورد نرخ بهره بالاتر به مدت طولانی تر، همچنان از افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و افزایش دلار آمریکا حمایت می کند، که قیمت بدون بازده طلا را تضعیف می کند.
گزارش دولتی منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که فروش خانه های جدید شدیدترین کاهش را از سپتامبر 2022 به ثبت رساند و در ماه مه 11.3 درصد کاهش یافت و به 619 هزار رسید یا پایین ترین سطح از نوامبر.
با این حال، به نظر می‌رسد که روند صعودی دلار تحت تأثیر این داده‌ها قرار نگرفته است.
فدرال رزرو تنها یک کاهش نرخ را در سال 2024 پیش بینی کرد، اگرچه بازارها همچنان با احتمال بیشتری برای اولین کاهش نرخ توسط فدرال رزرو در سپتامبر و حدود دو کاهش 25 واحدی تا پایان سال قیمت گذاری می کنند.
عدم قطعیت در مورد زمان بندی احتمالی و تعداد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری، هر گونه افزایش بیشتر دلار را مهار می کند و به XAU/USD در بحبوحه تنش های ژئوپلیتیکی مداوم حمایت می کند.
معامله گران همچنین در آستانه مناظره ریاست جمهوری آمریکا و انتشار شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی آمریکا (PCE) - شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو - در روز جمعه به نظر می رسد.
با توجه به ریسک داده‌های کلیدی، داده‌های کلان آمریکا در روز پنج‌شنبه - اعلام GDP نهایی سه‌ماهه اول، سفارش‌های کالاهای بادوام، ادعاهای اولیه هفتگی بیکاری، و فروش خانه‌های معلق - ممکن است انگیزه‌ای ایجاد کنند.

تحلیل قیمت طلا
سناریوی مورد انتظار
قیمت طلا دیروز معاملات منفی واضحی را برای عبور از مرز 2300.00 دلار ایجاد کرد و انتظارات برای ادامه روند نزولی اصلاحی را تقویت کرد. راه برای دستیابی به هدف مورد انتظار ما در 2272.06 دلار باز است، که نشان دهنده سطوح اصلاحی فیبوناچی 38.2 درصدی برای افزایش مشاهده شده در نمودار است. شکستن این سطح قیمت را به سمت 2217.10 دلار به عنوان هدف منفی بعدی سوق خواهد داد.
سطح میانگین متحرک به حمایت از موج نزولی پیشنهادی ادامه می دهد. برای دستیابی به اهداف مورد انتظار، نگه داشتن زیر 2340.10 دلار مهم است.
محدوده معاملاتی مورد انتظار
بین سطح حمایت 2275.00$ و  سطح مقاومت 2315.00$.

پیش بینی روند: نزولی

 

18040 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link