1

قیمت طلا تا نزدیکی کف یک هفته‌ای خود ریزش کرد

ارسال توسط : رضا محمدی 3 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی با یک سوگیری منفی خفیف معامله می شود و در بازه معاملاتی توکیو به کف خود در بیش از یک هفته گذشته رسید. سیاست های انقباضی یک شبه مقامات با نفوذ فدرال رزرو  نشان می دهد که بانک مرکزی آمریکا بعید است به این زودی چرخه کاهش نرخ خود را در بحبوحه اقتصاد انعطاف پذیر آمریکا آغاز کند. این امر همچنان از افزایش اندک در بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا حمایت می کند، که به عنوان بادی برای شاخص دلار آمریکا (USD) عمل می کند و بر فلز زرد غیر بازده تاثیر می گذارد.

در همین حال، ضعیف‌تر شدن قیمت‌های مصرف‌کننده و تولیدکننده در ماه می، حرکت کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر را روی میز نگه می‌دارد. این امر، همراه با خطر تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و جنگ طولانی روسیه و اوکراین، تا حدودی از قیمت امن طلا حمایت می‌کند و به کاهش روند نزولی کمک می‌کند. معامله‌گران همچنین ممکن است ترجیح دهند منتظر داده‌های کلان کلیدی آمریکا باشند - اعلام شاخص GDP سه‌ماهه اول در روز پنج‌شنبه و شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در روز جمعه.دومی ممکن است بر تصمیمات سیاست فدرال رزرو تأثیر بگذارد و انگیزه جهت گیری جدیدی برای XAU/USD ایجاد کند.

وضعیت روزانه بازار طلا: در میان عدم قطعیت کاهش نرخ فدرال رزرو، کاهش قیمت طلا متعهد به نظر نمی‌رسد
سیاست گذاران فدرال رزرو همچنان به نفع نگه داشتن نرخ های بالاتر برای مدت طولانی تر استدلال می کنند، که بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را بالاتر می برد و قیمت طلای بدون بازده را افزایش می دهد.
میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، تمایل خود را برای افزایش هزینه‌های استقراض در صورت متوقف شدن تورم نشان داد و روز سه‌شنبه گفت که هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌اند که کاهش نرخ‌ها مناسب باشد.
لیزا کوک، رئیس فدرال رزرو به طور جداگانه خاطرنشان کرد که کاهش نرخ ها در مقطعی مناسب است، اگرچه افزایش انتظارات تورمی به معنای محدود نگه داشتن سیاست پولی برای مدت طولانی تر است.
نظرسنجی هیئت کنفرانس در روز سه‌شنبه نشان داد که در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز اقتصادی، شاخص اعتماد مصرف‌کننده آمریکا در ژوئن از 101.3 در ماه قبل به 100.4 کاهش یافت.
این در کنار ضعف اخیر در  شاخص خرده فروشی آمریکا و نشانه هایی از تعدیل فشارهای تورمی است که امیدها را برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر زنده نگه می دارد و به عنوان یک باد مخالف برای دلار آمریکا عمل می کند.
وزارت خارجه روسیه اوایل این هفته سفیر آمریکا، لین تریسی را احضار کرد و آمریکا را مسئول حمله وحشیانه در کریمه دانست و گفت که اقدامات تلافی جویانه "قطعاً دنبال خواهد شد".
نگرانی ها در مورد جنگ همه جانبه بین اسرائیل و لبنان در پی افزایش تنش ها در مورد تحریکات حزب الله، که به محدود کردن جنبه های منفی این فلز گرانبهای امن کمک می کند، همچنان زنده است.
به نظر می رسد معامله گران نیز تمایلی به شرط بندی های جهت دار تهاجمی ندارند و اکنون مشتاقانه منتظر انتشار شاخص قیمت هزینه های مصرف شخصی (PCE) در روز جمعه هستند تا انگیزه های معنی داری داشته باشند.

تحلیل قیمت طلا
سناریوی مورد انتظار
قیمت طلا در تلاش برای از سرگیری روند نزولی اصلاحی مورد انتظار در روز، که با حمایت از فشار منفی ایجاد شده توسط EMA50، 2272.06 دلار را به عنوان ایستگاه بعدی هدف قرار می دهد، معاملات منفی آرامی را نشان می دهد.
مثبت بودن جریان تصادفی ممکن است قبل از از سرگیری کاهش مورد انتظار، نوسانات جانبی اضافی ایجاد کند، در حالی که شکستن سطح 2340.10 دلار موج نزولی را متوقف می کند و قیمت را به سمت بهبودی سوق می دهد و تلاش می کند دوباره روند اصلی صعودی را به دست آورد.
محدوده معاملاتی مورد انتظار
بین سطح حمایت 2295.00$ و سطح مقاومت 2335.00$ می باشد.

پیش بینی روند: نزولی

18028 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link