1

در بحبوحه سیاست انبساطی فدرال رزرو، قیمت طلا ریزش کرد

ارسال توسط : آرمان امیراحمدی 4 روز پیش منتشر شده است

قیمت طلا (XAU/USD) در روز سه‌شنبه با وجود شاخص دلار ضعیف تر، در محدوده مثبت معامله شد. قوی‌تر از حد انتظار شاخص مدیران خرید آمریکا (PMI) که هفته گذشته منتشر شد، مقامات فدرال رزرو  را برانگیخت تا زمان اولین کاهش نرخ بهره در سال جاری را متوقف کنند، که همچنان صعودی طلا را محدود می‌کند. با این حال، جریان های امن در پشت تنش های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و اوکراین ممکن است فلز زرد را در کوتاه مدت تقویت کند.

سرمایه‌گذاران از سخنرانی‌های اعضای فدرال رزرو در روز سه‌شنبه، با لیزا کوک و میشل بومن، سرنخ‌های بیشتری خواهند گرفت. داده‌های مهم اقتصادی آمریکا که قرار است در این هفته به دقت مورد بررسی قرار گیرد، اعلام نهایی تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سه ماهه اول  در روز پنج‌شنبه و شاخص قیمت مصرف شخصی (PCE) برای ماه می خواهد بود. در جمعه. هرگونه شواهدی مبنی بر کاهش نرخ تورم می تواند انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در اواخر سال 2024 افزایش دهد.

وضعیت روزانه بازار طلا: قیمت طلا همچنان به مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو حساس است
مری دالی، رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو، روز دوشنبه گفت که او معتقد نیست فدرال رزرو باید قبل از اینکه بانک مرکزی مطمئن شود که تورم به سمت 2 درصد می رود، نرخ بهره را کاهش دهد. دالی افزود که اگر تورم پایدار بماند، بازار کار، هرچند قوی، ممکن است با افزایش بیکاری مواجه شود.
انتظار می‌رود که اعلام نهایی سرفصل آمریکا و شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) افزایش 2.6 درصدی سالانه را در ماه می نشان دهد.
طبق گزارش CME FedWatch Tool، معامله گران اکنون با احتمال 66 درصد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر قیمت گذاری می کنند که از 59.5 درصد در پایان هفته گذشته افزایش یافته است.
به گزارش سی ان ان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر جنگ گسترده تر علیه دستمزدهای حماس، گفت که شدیدترین مرحله حمله به حماس در غزه نزدیک به پایان است.
روسیه آمریکا را به دلیل حمله "وحشیانه" به کریمه محکوم کرده است که در آن از موشک های ارائه شده توسط آمریکا استفاده شد و حداقل چهار نفر از جمله کودکان کشته شدند و 151 نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری محلی الجزیره، روز دوشنبه، وزارت امور خارجه روسیه سفیر آمریکا، لین تریسی را احضار کرد و آمریکا را به راه اندازی "جنگ نیابتی" متهم کرد و هشدار داد که انتقام "قطعاً دنبال خواهد شد".

 

تحلیل قیمت طلا
سناریوی مورد انتظار
محدوده تنگ بر معاملات قیمت طلا از دیروز تسلط دارد، با توجه به این که اندیکاتور استوکاستیک اکنون شروع به همپوشانی منفی کرده است و منتظر انگیزه قیمت برای از سرگیری روند نزولی مورد انتظار در روز است که محدوده 2272.06 دلار را به عنوان ایستگاه اصلی بعدی هدف قرار می دهد.
حرکت به زیر سطح میانگین متحرک  روزه از موج نزولی پیشنهادی پشتیبانی می‌کند که مشروط به ثبات قیمت در زیر محدوده 2340.10 دلار معتبر باقی می‌ماند، و شکستن این سطح منجر به تلاش برای بازیابی و بازیابی مجدد روند اصلی صعودی می‌شود.

محدوده معاملاتی مورد انتظار بین سطح حمایت 2305.00$ و سطح مقاومت 2340.00$ می باشد.

پیش بینی روند: نزولی

 

18013 1
پرسش و پاسخ
Captcha

پرسش‌های پیشین

لیست بروکرهای پیشنهادی

نام بروکز لوگو مجوزها حداقل واریزی اسپرد /کمیسیون سواپ فری حداکثر لوریج واریز و برداشت پلتفرم پشتیبانی فارسی دسترسی
آمارکتس FSASVG , FINACOM 100$ متوسط
دارد
3000:1 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
لایت فارکس (لایت فایننس) CYSEC, Marshall Islands $50 نسبتا بالا
دارد
1:500 دارد MT4, MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
ویندزور ARDFM RK, FINACOM $50 خوب
دارد
1:500 دارد MT4
دارد
link link link
کپیتال اکستند ARDFM RK, FINACOM $100 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
ارانته ندارد 50$ عالی
دارد
1:500 دارد MT4,MT5
دارد
link link link
پی سی ام بروکر CYSEC, Marshall Islands $50 مناسب
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link
دلتا اف ایکس FSASVG , FINACOM $1 متوسط
دارد
1:1000 دارد MT4
دارد
link link link